Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Kommentaar eemaldatud
    vanakonn
    29.05.2018 14:13
    pajumets on pump. Asutus tuleks likvideerida, et pump ei saaks püünele esinema ja eestlust hävitama. Häbi tal olgu!
29.05.2018 00:44
Välismaal õppimine peaks ikka olema kodumaa huvides ehk Eesti peaks mõtlema sellele, et omad tuleksid tagasi, mitte et võõraid siia "istutada".
    29.05.2018 14:42
    Mind hämmastas hoopis, et meil on olemas RändeEkspert!?!
    Kes talle palka maksab? Brüssel või Toompea (läbi Brüsseli alakonto)?
    Kes otsustas (kus ja millal), et meil sellist ... üldse on vaja?
    Miks meil sellist ... varem polnud (kui NL-st sadade tuhandete kaupa siia tuldi) ja kas ta täna tegeleb ka endise NL maadest siia saabuvate majandusmigrantide assimileerimise küsimustega?
    29.05.2018 15:28
    Siinkohal jääb ju alati küsimus raskesti mõõdetavas parameetris nagu seda on talent/anne? Kes, millal, kuidas, kus ja mis asjaoludel määrab/mõõdab/hindab kui palju kellegi talenti/annet on või ei ole??? Ja lõpuks on iga üks ju millegi peale andekas. Kes on andekas leiutaja, kes laulja, kes puusepp, kes taskuvaras, kes suli???!!!
    29.05.2018 15:33
    Eks tööandja hindabki. On talent, saab tasuva töökoha, pole, siis kinga.
29.05.2018 04:53
Välistudengitest on kasu automüüjatele sest pigikarva tudengid panevad osavalt autosid põlema. Möistuselt on nad kusagil meie põhikooli kolmanda klassi tasemel.
29.05.2018 07:17
tulevad siia, saavad hariduse ja "tõmbavad uttu"... ja meie maksumaksjad muudkui aga maksame???
    29.05.2018 13:24
    täpselt nii see on. Küsimus esitati ka TÜ rektorile kui ta veel kandideeris.
    Ta nimetas seda pealemaksmist Eesti kuvandi loomiseks maailmas...või midagi sellist.
    29.05.2018 15:34
    Meie oma üliõpilaste kohta käib see tõesti nii. Koolitame välisturule spetsialiste. Välisüliõpilased aga maksavad oma õppimise eest ise.
29.05.2018 07:27
Mille nimel laulsime end "vabaks". Et säiliks nii väikese rahva keel seega ka eestlased. Nüüd, aga ruttavad nii poliitikud,"ärimehed" "arvamusliidrid" kui kõrgkoolid eestlaste säilimissoovi igavesti matma. Mida rohkem võõraid,seda kiiremini kaob see väikene rahvas. Eriti ohtlikuks pean just slaavlaste jätkuvat ekspansiooni siia. Vene keele kasutusruumi laiendatakse pidevalt ja seda teevad nii poliitikud kui nn. "Kinnisvara" magnaadid,kellel sügavalt ükskõik,kes kortereid ostavad,kas Tambovitagune või nigeerlane. Y,Toom ilkus,et eesti keel ei võida kunagi----aga miks. Sest kõik need vene hordid,kes aga suvatsesid okupatsiooniajal tulla ja jääda,kuulutati "omadeks",jagades neile nii alalisielamislube kui valimisõigust. Seega kõik "vabakslaulmised" olid juba ette meie seljataga võimulesaamise-ja püsimise instrumendiks tehtud. Päts andis meie riigi kandikul Moskvale ,nüüd toimub ju sama. Juba iga päev kuulen,kuidas äsja Venemaalt tulnule siin meeldib,räägitakse ju kõikjal vene keelt,nad ei märkagi,et siin mingi pisirahvus ka elab---ja taas on Venemaal üks igatsetud maalapp juures.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    29.05.2018 15:19
    milleks tõmmelda. Hiljemalt 1000 aasta pärast kui maamunal veel üldse rääkijaid on siis räägivad kõik ühes keeles ja nahavärv on neil ka ühesugune.
    29.05.2018 15:36
    Väga kummaline arusaam. Eestisse ei tohi tulla keegi väljastpoolt, aga eestlastele olgu teiste riikide piirid lahti?
    29.05.2018 18:36
    "Konstantinoopoli kirik ei ole vist meie maal kreekakeelne?"

    Tartus botaanikaaia lähedal on neil värava peal ainult venekeelne silt. Keeleinkvisiitor sellest ei huvitu. Samas on teisel pool Narva maanteed üks roosat värvi kirik (kuulub vist Moskvale?), millel on eestikeelne info olemas. Ma olen segaduses.

    Aga jah, kirikute juhid ei tohiks olla umbkeelsed. Mulle meeldis omal ajal väga isa Philippe katoliku kiriku poole pealt. Tüüp tuli Eestisse ja õppis KÕRGTASEMEL eesti keele ära. See on juba tase. Võib-olla on Moskva vaimulikud erivajadustega?
29.05.2018 07:31
Nii palju saab 'kasu' et eesti keelt suretatakse ja tõrjutakse üha kiiremini ülikoolidest välja.

Varsti pole enam mingit mõtet siinsetel kolkaülikoolidel. Parem minna siis juba kohe välismaale ära.
29.05.2018 07:49
Põhikasu saavad ülikoolid välistudengite koolitamisest, sest eestlaste sündivus kukkus okupatsioonivangistuse 25k pealt vabanemisel 26 aastat tagasi 12k peale ja nüüd on sündivuse kahekordse languse laine tagajärjed jõudnud läbi lastaedade ja koolide sulgemise ülikooli.
    29.05.2018 08:05
    Ülikoolide sulgemise edasi lükkamiseks kutsutaksegi välistudengeid õppima. Ehk oleks pidanud kohe vabanemisel organiseerima sünnitamata eestlaste laste asemele beebisid ja kooliealisi lapsi välismaalt.
    29.05.2018 08:18
    võiksid endale mõistuse osta, normaalne inimene ei saa arvata, et vanemateta lastega kaubitsemine saaks olla OK
    29.05.2018 08:26
    Kuidas on mõistusega siis, kui jäetakse loomuliku suremuse kompenseerimiseks vajaliku hulga laste sünnitamine kaks korda vähemaks?
29.05.2018 08:29
Oletame, et eestlaste peres on keskmiselt 2 last ja lapsi saadakse 30ndates eluaastates. Kui praegu tulevad meile välistudengid, kellede taastootmine toimub 20 aastase tsükliga ja kellede peres on näiteks ainult üks laps rohkem kui eestlastel, siis 60 aasta pärast on neid juurde tekkinud 3+9+27=39 inimest ja samal ajal eestlasi 2+4=6 inimest. Nii et igaüks võib mõelda kui kaua kulub enne kui peame ka hakkama mingi suguharu keeles rääkima.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    29.05.2018 08:59
    Sa ei Anna endale aru kui suur raha on 400 euri. Inimesed ei jaksaks seda lihtsalt maksta.

    Kolme lapse isana võin öelda, et saab ka odavamalt. Hoia pisut kokku.
    29.05.2018 15:04
    Me juba räägimegi ammu oma suure naabersuguharu keeles. Kes teab, kas ja kuidas on veel võimalik vastu hakata? Selleks, et eestlase laps saaks tehnikaülikoolis õppida, peab seal olema massiliselt pigisid või venelasi?
    29.05.2018 15:53
    suguharu keeles, inglise keeles ikka. Oma kodus oma suguharu piires saab edasi eesti keeles rääkida. Nagunii käib meil suurem jagu ärialast suhtlust juba inglise keeles ja see laieneb avatud riigi ja majanduse tingimustes veelgi.
29.05.2018 08:53
Immigrante poleks vaja, kui meil oleks piisavalt lapsi maksumaksjaks-pensionimaksjaks kasvatatud. Loomulikku surevust kompenseeriv sündivus tagab nulliibe ja rahva arvu säilimise. Selleks peaks võimekate vanematega pered tegema iga kuu piisavat kestmispanust: 3L+0EURi, 2L+400EURi, 1L+800EURi, 0L+1200EURi.
Need, kes teevad seda panust rahva arvu säilitamiseks, need poleks jutupaunikud. Need, kes ei tee praegu piisavat kestmispanust peaks asuma kodutööd tegema. Kohe saab seega mittejutupaunikuks ka lastetu, kui ta asub perega maksma lastetusmaksu 1200EURi kuus, ühelapseline, kui hakkab maksma 800EURi lastetusmaksu ja kahelapseline, kui asub maksma lastetusmaksu 400EURi.
Lastetusmaksu mittemaksja peaks võtma oma peresse vastavalt lastetu perena 3 immigranti, ühelapselise perena 2 immigranti ja kahelapselise perena 1 immigrandi ning asub neid maksumaksjaks kohandama.
    29.05.2018 19:12
    hea meelega võtaks enne mitu immigranti, kui sünnitaks sellisesse keskkonda lapsi juurde. nii madalalaubalises ja emotsionaalselt vägivaldses keskkonnas nagu on eesti ühiskond ei saa lapsi kasvatada, kui eesmärk pole temast emotsionaalset santi ja õnnetut inimest teha. olen siinsamas keskkonnas laps olnud, elukaaslane samuti, mõlemad unistame juba viimased 10 aastat sellest, et saaks tervise nii heaks ja rahalise seisu nii korda, et saaks oma viimase energiaraasu mõnele teisele riigile kinkida.
    29.05.2018 19:15
    vabalt. enne võtan perre immigrante kui hakkan nii vaenulikku keskkonda uusi hingi sünnitama. vastasel juhul oleksin lihtsalt isekas ja sitt inimene.
    29.05.2018 21:20
    tjah, pole teist ju asja lastekasvatamiseks....kui pole siiani kodumaa tunnet, siis otsige muidugi võõraste juurest leivatükki ja ulualust.
    Unistate 10 aastat.....unistage siis edasi , luuserdades
29.05.2018 10:58
Euroopas on ca 50 miljonit haritud noort, kes tööd ei leia.
Miks neid siis juurde tuua?
Selleks, et ülikoolid saaksid vanaviisi maksumaksja kulul jätkata.
Tegelikult ei ole Euroopas mingit tööjõupuudust. Lisaks neile 50 miljonile on Ida-Euroopas teist samapalju, kellel oskused olemas ja keda kodumaal alarakendatakse.
100 miljonit vabalt võtta. Ja ei mingeid suuri kultuurikonflikte.
29.05.2018 12:44
M i k s peame neid Eestis hoidma??? Miks nad ei peaks minema o m a maid arendama, et need puu otsast maha saaks?
    29.05.2018 15:41
    Loodus tühja kohta ei salli. Kui eestlased ise lähevad ära välismaale, siis on vaja inimesi, kes nende koha täidaks tööturul. Kui on inimesi, kes põlgavad ära lihttöökohad, mis on igal pool maailmas miinimumpalgaga, siis peab keegi ju ka selle töö ära tegema. Eestlased lähevad ju ise ka Soome lihttöödele, mille soomlased teha ei taha.
    29.05.2018 15:47
    Sa sellest aru ei saa, et miinimumpalka hoitakse kunstlikult madalal tänu sisserändele?
    29.05.2018 18:43
    "Sa sellest aru ei saa, et miinimumpalka hoitakse kunstlikult madalal tänu sisserändele?"

    Nii see on. Mis juhtuks ilma sisserändeta? Firma peab palka tõstma või uksed sulgema. Mis see Maxima seltsimeeste kasum oligi? Kui me tahame, et eestlased teeniksid inimväärset palka ning elaksid eestikeelses kultuuriruumis, siis tuleb sisserändele öelda ei. Tulla võivad ainult eesti keelest ja kultuurist huvituvad inimesed. Olen muide näinud inimesi, kes on tulnud Eestisse täiskasvanuna, õppinud ära eesti keele ning kirjutanud eesti keeles ka ülikooli lõputöö. Tegemist on kahjuks SUURE ERANDIGA.
29.05.2018 13:07
kummalisel kombel on õppimisest rääkiva artikli pealkirjas sõna "õpppima". ehk oleks vaja artikli esitanutelgi veel vaja veidi õppida. ma loodan, et see pole veel lõppprodukt ja kirjaviga parandatakse ning seejärel kustutatakse ka minu kommentaar.
29.05.2018 14:16
Autor on meeltesegaduse hoos ühte patta pannud 2 erinevat välistudengite gruppi. Üks grupp on tõesti need kes oma raha eest tulevad siia õppima, lõpetavad ülikooli ja miks ka mitte siirduvad eestis mõnele alale tööle.
Valdavam on aga teine grupp - ülikool on immigreerimise vahend - makstakse mingile ülikoolile "õppetasu" nime all õigus tulla ülikooli õppima ja kohe kui summa on makstud on väljastatud pseudodiplom. N: korvpalliülikool. Tegelik eesmärk on saada sissesõiduviisa ja elamisluba.
29.05.2018 14:17
Meie emad ootavad oma lapsi kaugelt tagasi, kes jätkaksid siin elu ja teeksid siin tööd. Kas nendel nn talentidel siis vanemaid ja peresid polegi? Ja oma riiki ja rahvast?
29.05.2018 14:17
Kujundlikult rääkides tuleb probleem ise ja oma jõududega ära lahendada. Võtta võla tagasi maksmiseks uus võlg ei ole vist lahendus.
29.05.2018 15:25
Kristiine- ja Magistrali keskustes aelevad ja nutikaid näpivad?
29.05.2018 15:28
Artikli peakiri räägib "meie õppima tulnud välistudengitest", aga sisu järgi on tegemist hoopis sisserändajatega.
Mina kodanikuna ei ole nõus, et minu maksuraha kulutatakse Aafrika ja Aasia sisserändajate siin n-ö õpetamisele ja ma ei ole nõus, et need samad tegelased Eestisse jäävad, selle asemel et minna tagasi oma koduriikidele panust andma.
    29.05.2018 15:30
    Sama kehtib ka Venemaalt pärit üliõpilaste kohta. Näiteks need, keda Venemaalt siia "soome-ugri" programmi raames tassitakse, võiksid samuti pärast õpinguid kodumaale minna.
    29.05.2018 15:43
    Kes tassib? Vägisi tuuakse?
    30.05.2018 02:01
    Tõepoolest, hõimuveljed, kes suhtlevad omavahel vene keeles, pole enam mingid hõimuveljed. Tegemist on soomeugri päritolu venelastega ning neid siia sisse tassida ei tohi. Sama hästi võiks siia Juri Gagarini kummituse või Putini tuua. Nad on ka soomeugri päritolu. EI VENESTAMISELE!

    Aidata tohiks ainult neid soomeugrilasi, kelle emakeel ja peamine suhtluskeel on mõni soomeugri keel.
29.05.2018 15:55
Miks Eesti riik ei peaks omaenda noori, kes välismaal hea hariduse saanud, kodumaale tagasi tooma??
Miks kukkus läbi hiljutine võimupoliiitkute kutse "Talendid, tulge koju..." ?
Miks oli kutse, aga tulijatele tingimusi ei loodud?
Miks peaks hoidma siin neid nn. "talllinna ülikooli" juurde imbunud vietnami pagulasi, kelle ainsaks sooviks on siitkaudu Euroopasse saada?

Marion Pajumets, vastake siia kasvõi üks töökoht välismaa tippülikoolis loodus-või täppisteaduste valdkonnas kraadi saanutele.
29.05.2018 15:58
EMN - Euroopa rändevõrgustiku Eesti kontaktpunkt.
Palju infot nende lehel ei ole. Tallinna Linnaülikoolis (loomulikult) asuv rakuke. Seitse inimest. Ave Lauren, Marion Pajumets, Barbara Orloff :), Silver Stõun, Mari-Liis Jakobson, Kadri Ausmaa.
Tegemist on immigratsioonipumbaga, mis koordineerib massilist sissetungi Eestisse.
29.05.2018 20:44
Ajuloputuse uus tase.
Tea, kas see kunagi ka otsa saab...?
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega