Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
03.08.2018 12:30
Parteidele makstava riigipoolse obroki peatamine annaks samuti päris arvestatavaid vabu vahendeid palju olulisemate probleemide finantseerimiseks.
03.08.2018 12:39
#Riigikogus peavad olema inimesed, kes teavad, millist Eesti riiki nad soovivad näha, ...#
Täitsa nõus,aga kuskohast leida 101 sellist inimest?
03.08.2018 12:42
Kui segada populism, isiklik ja ilmselt mitte just järgimist vääriv kogemus ning vildakas arusaamine asjadest....
* Hm... Kui see ettepanek, "maksta riigikogulastele Eesti keskmist palka", ei ole populism, siis mis asi see populism üldse on?

"Vildakas arusaamine asjadest"...
* Nagu me keegi ei teaks, et ainult ja AINULT reform saab kõigest õigesti aru, teised kõik on vildaka arusaamisega...

Kas reform on tõepoolest juba nii suures surmahirmus?
    03.08.2018 12:49
    Aga ma muidugi ei lugenud kogu artiklit... Jõudsin esimese lause lõppu ja siis sai küllalt...
    03.08.2018 14:52
    Heh, nüüd vist lõpuks sain aru sellest pealkirjast... :)

    Mitte see polnud "Maris Lauri ettepanek", mille kohta keegi arvas midagi, vaid hoopis Maris Lauri kommenteeris seda ettepanekut... Vaat siis, mis juhtub, kui pealkiri on kaheti mõistetav. :)

    Aga artiklit ennast ei suuda ikkagi lugeda - kolmandast sõnast - populism - keeldub minu silma edasi kerima...
03.08.2018 12:48
Riigikogu teeb aastas reaalselt tööd 8 kuud, palk aga jookseb pidevalt. Kui arvestada ka 8 kuusel tööperioodil puudutud istungeid , siis on reaalne olukord selline :

6 KUU TÖÖ EEST AASTAS 12 KUU PALK + KULUHÜVITISED

Mida oleks vaja teha :

- Siduda RK liikme palk mitte kesmise , vaid MIINIMUMPALGAGA. RK lihtliikme palk = 5 miinimum palka! Punkt!

-Kaotada tuleks kuluhüvitised. Need kodanikud ei peaks laristama ja sõitma 80 tuhat eurot maksvate autodega ning Stanuhhin ei peaks rahva raha eest liisima autosid oma Narvas elavatele sugulastele

- Palka peaksid RK liikmed saama nii nagu kõik teised- vaid selle perioodi eest ,mil Riigikogu reaalselt töötab. See " valijatega kohtumise" BS ei lenda. Maksumaksja ei pea kinni maksma nende 4 kuuseid puhkusi!
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    03.08.2018 19:11
    komisjoni töö(mis moodustab enamiku tiigikogulaste tööst) toimub väljaspool istungeid, nii et enamik kommentare on siin veits rumalad.

    samas nõustun et palgad peaks olema seotud kas miinimumi või mediaaniga. keskmine on ülepaisutatud. kuluhüvitised peaks olema 0. on selge et neid ei kasutata milleks need on ette nähtud (tööks) vaid oma elukvaliteedi parandamiseks.
    03.08.2018 19:12
    riigikogulaste, kommentaare
    04.08.2018 00:00
    Ja jah, komisjonid, ühendused, parlamendirühmad...

    Maris Lauri võib-olla isegi teab peast öelda, mitmesse parlamendirühma või ühendusse ta kuulub, aga ma võin selle peale mürki võtta, et näiteks Maire Aunastel pole õrna aimugi, millistesse ühendustesse ja parlamendirühmadesse ta kuulub, peab enne kodukalt järgi vaatama... üle 30! Ja tolku on sellest siis kui palju?

    Selle kohta öeldi vanasti - kui üks asi kõlbab kõigeks, siis ei kõlba ta mitte millekski...
03.08.2018 12:58
Aga Islandi parlamendis Althingi -s ongi nii, et kroonu leiba rahvaasemikud ei söögi, vaid toidavad end ise ära ausa tööga ja saavad väga hästi hakkama, ehk siis töötavad riigi ja rahva hüvanguks enam- vähem altruismist. Meil muutus kohe asi siis, kui pensionite reformiga võeti ära "riigikogu pensiun". Isegi, kui sul poleks olnud 15 aastat tööstaazi ja oleksid olnud riigikogulane, siis oleksid hakanud ikkagi pensioni saama ja veidi suuremat, kui tavapensionär. Seega oli riigikogulane olla kui selline kohutavalt eluliselt vajalik paljudele, et kindlustada väärikas või poolväärikas vanaduspõlv
03.08.2018 13:03
"... kui räägitakse riigikogu madalast prestiižist ja seostatakse see rahvasaadikute kontingendiga, kelle parandamiseks pannakse ette palga alandamine… Kas prestiiž tõesti tõuseb sellest, kui teha vähem tööd?"

Kas ma sain õigesti aru, et Eesti Riigikogu liikmel on nõukogudeaegne suhtumine: "Selle palga eest ma küll rohkem tööd tegema ei hakka!". Et nagu - kui palka alandate, teen vähem tööd! Aga kuhu jääb siis ta enda ilusas ümaras jutus olev lisaväärtuse loomine?
    03.08.2018 23:49
    Jajah, igal aastal nende palgad tõusevad aga istungitesaal on ikka pooltühi või teinekord on ainult haamriga koputaja ja Vassiljev tühjale saalile kõnet pidamas. Mida nad siis rohkem teeks kui palka tõstetaks? Võtaksid veelgi rohkem õigusakte vastu? Kinnitaksid veelgi rohkem Brüsseli juhiseid? Kui tõstaks olümpiamängudel osalejate auhinnaraha kas nad hüppaks kõrgemale-kaugemale. Kusagil onju piir millest isegi raha eest ei saa üle minna...
03.08.2018 13:05
See ,et arutleda meie suguste juhmidega ja selgeks teha ,et raha ei tule seina seest ja ei tasu erilist vaeva. Selge ,et populistid sogavad ,nii kuis jaksavad -selleks ,et nimi meelde jääks .Rahaga tahetakse penskarite hääli juba ette ,Kõrgemat palka -ilma tootmiseta -väga põnev. Veidi sain artiklist aimu ,et tuhka raputatakse pähe endile -niiinoh veidi,veidi näpu otsast-aga aeg oleks terve ämber endale pähe valada .Tervele erakonnale mineviku mööda laskmised ,halvad otsused mitte midagi varjamata.Puhastada endi read eksinud ja saamatutest pidevalt poliitikas ujunutest.Tervenema saab hakata ainult nii.Ärge rääkige rahast! SISU ,AUSUS ja PERSPEKTIIV: Populismi ja BLA_BLAGA enam ei võida.Ootame....
03.08.2018 13:22
Mis seal siis nii väga vigast on? Suur osa Eesti inimestest ei saa sedagi kätte. Nagu nii ju elatakse neist kuluhüvitistest, riigikogu palk on rohkem nagu boous valimistel eduka esinemise eest. Vigane on see praegune süsteem, mis on ju kunagi paika pandud oravate ja isamaaliitlaste poolt. Ise tegin, ise ka kaitsen. Ma mäletan, kui see paika pandi, siis oldi kritiseerijate suhtes ikka väga verised. Ja ega siis nüüd saa enam lasta seda ära kaotada. See ju nende endi huvides. Räägitakse küll, et tehti uute riigikogukoosseisude liikmetele, mitte endile, aga suurem osa neist ju ka neis uutes koosseisudes, mõni polegi muud teinud, kui riigikogulase pinki nühkinud. Nii et teistele küll, aga silmas peeti ikka iseendid. Endi huvide eest ollakse kas või emalõvina võitlema. Sealt see tegelik vigane mõtteviis ju peale hakkab. Ja pole pr Laurigi mingi erand. Kui muu ei aita, siis tunnistatakse kritiseerija kas või meelevigaseks. Pole kellelegi võõras see arusaam - võõrast nõrkemiseni. Enne tehakse võõra (maksumaksja) raha omaks ja siis lennatakse peale. Mis hundi suus, see hundi kõhus, teadis vanarahvas.
Kui seda kasutataks riigi huvides, sis pole ju kellelgi selle vastu midagi, aga tegelikult kulub see erakondlikuks kemplemiseks. Ja see on ainus teema, milles kõik on ühte meelt. Nad on nii vaesed, et ei suuda liikmemaksudest isegi oma erakonda üleval pidada, ka siin peab maksumaksja neile appi tulema. Tegelikult näitavad nad eeskuju, kuidas maksumaksja rahadega ringi käia ei tohiks. Te pole midagi sellist teinud, et enamat väärida. See on lausa maksumaksja mõnitamine. Ja ärge tulge ütlema, et ka nemad on maksumaksjad. Nende maksumaksmine on raha ühest askust teise tõstmine. Mis kergelt tulnud, see kergelt läinud. Endale pannakse tuhat eurot lisaks tasku nii, et silm ka ei pilgu, aga kui maksumaksjale anda 71 eurot rohkem, siis läheb või maailm hukka. Ega nad siis tava maksumaksjast 14 korda paremad ja väärtuslikumad ole.
03.08.2018 13:33
Kahjuks peab nentima, teie arusaamised pole vähem vildakad.
Riigikogu palk võiks olla seotud mediaanpalgaga, see oleks piisav stiimul, et pürgida mediaanpalga tõusuni riigis.
Mis tootlust puudutab, siis väga levinud on skeem, kus Eestis on tütarettevõte ning tootmispaberid vormistatakse selliselt, et Eestis tootlust pole, ainult toodang tekib ja tullakse otsotsaga kokku. Kindlasti eksisteerib veel skeeme.
03.08.2018 14:51
No keegi ei saa öelda, et langetame, sest ta langetaks siis oma palka. Eesti keskmise palga maskmine oleks aus. Või siis 2,5 kordne miinimumpalk, hetkel on 2,5 kordne keskmine vist.
03.08.2018 15:10
See oli minu idee kuu aega tagasi eesti 200 fb grupis,keskmine palk jne.
Lahe on vaadata kuidas tegevpoliitikud siva-siva enesekaitsesse asuvad😁
03.08.2018 15:32
Ja mis tootlust puudutab, siis tootlus on selline, et Riigikogu praegused palgad ei tundu kuidagi õigustatud.
03.08.2018 16:06
Siin just kysiti,kuidas EKRE nii väheste staarpoliitikutega välja veab?
Samas tahaks kysida,kuidas suurparteide juhtimisel kogu systeem
niimoodi käest on libisenud, et ei olegi yhtegi valdkonda,kus poleks jamasid,
samas piisaks paarist tugevast juhist,et kraavist välja murda.
ja ärge tulge rääkima roomlastest.
    04.08.2018 00:06
    Asja nimi on jagatud vastutus...

    Ligi oli pikalt rahandusminister. Samal ajal pesti Danskes miljardeid. Ja nüüd keksib Ligi ühelt jalat teisele - minu ajal ei teinud keegi midagi valesti ja mina ei teinud kindlasti midagi valesti... Aga ometi ei tea mitte keegi asjast mitte midagi.

    Või siis nagu Estonian Air. Mitte keegi ei vastuta, samas visati tulle 150 miljonit eurot. Ometi hoiatati riiki korduvalt, aga ei peaminister, rahandusminister, igasugused rahanduskomisjonid või ELi asjade komisjonid või kes iganes veel, mitte keegi teinud väljagi...
03.08.2018 16:52
"Sest riigikogu ei ole esindusorgan, ta on eelkõige töökoht, kus tuleb teha tööd."
Misasja. Peaks nagu ikka esindusorgan olema - rõhk sõnal peaks.
Saan aru, et praegu seal ei esindata mitte kedagi peale oma partei.
03.08.2018 17:05
On veel keegi kes oma hääle annab peale sellist teksti reformile?
03.08.2018 17:15
Küsimus pole palgas, ma oleks nõus ka poole rohkem neile maksma aga ..
Aga ma tahaks maksta rahva esindajatele, mitte parteibroileritele..
Praeguse valimissüsteemi juures jõuavad sinna need kes parteide tagatubades on nimekirja sätitud , nii need broilerid seal külitavad aastaid, aastaid.
Ma ei saa ülepea aru miks on Riigikogu valimistel jaotatud mingid ulmelised piirkonnad, seda riigis kus on valijaid sama palju kui ühe suurlinna kvartalis, seda riigis kus kolme tunniga saab piltlikult ühest otsast teise sõita. Need jutud kohalike esindamisest on umbluu, mis moodi see valimiste ajaks kohapeale kablutanud parteilane on kohalike esindaja?
Üks riik, üks piirkond ja ei mingeid juurde ja maha liitmisi nii, et 4000 häält saanud üksikkandidaat jääb uksetaha ja 157 häält saanud broiler istub kenasti saalis rahvast esindades. Keda ta seal siis esindab, no loomulikult parteid kes palgale upitas- rahva valikuga pole siin küll midagi pistmist.
Valimissüsteem vajab muutmist!
03.08.2018 17:22
Vott nii,3 euro tunnis riigikogus, ja parteile teenima omastajast,nii oleks õiglane.
03.08.2018 17:45
Maris Lauri ettepanekust maksta riigikogulastele Eesti keskmist palka . . .
*
Aga kui koondaks pooled ära ja maksaks allesjäänutele kaks keskmist palka?
03.08.2018 17:55
Ma valiks Reformierakonna kui nad reformiksid valitsust samamoodi nagu reformisid töörahvast, aga seda nad teha ei julge, sest siis peaksid reformimist alustama iseendast.
03.08.2018 17:58
Maris LAURI POLE millegagi hakkama saanud mis paistaks silma, ainult hala ja teiste kritiseerimine on selle pr. leivanumber.
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega