Küsimusi on veel. Miks hakkas mõned aastad tagasi Tallinna prügiveo konkurssidel võidutsema seni tundmatu firma? Miks ei pea BWM konkursi võitmiseks pakkuma kõige odavamat hinda?

Isegi nii vilunud tõeväänajal nagu Arvo Sarapuul läheb selgitamine raskeks. Ta võib tõejärgsele ajajärgule omaselt külma kõhuga edasi korrutada väiteid, mida saab ümber lükata, aga kas Sarapuu tõde sobib uurimisorganitele ning Tallinna maksumaksjatele ja valijatele?

Loodetavasti annab kõigile neile küsimustele vastuse riigiprokuratuur, mis lubas uurida Eesti Ekspressis toodud kahtlusi, kontrollida detaile ja tegutseda vastavalt seadusele. Pärast uurimise lõppu saame teada, kas Arvo Sarapuu ja tema lähikondlased on tõesti jõudnud enda kujundatud tõejärgsesse maailma või on näiteks lihtsalt sulid.

Siinkohal ei saa unustada ka tõsiasja, et aktsiaseltside Harjumaa Liinid, MTG, ATKO Trans, ATKO Liinid ja Järve Bussipark juhatuse liige Margo Tomingas on kohtu all. Süüdistuse järgi andis ta altkäemaksuks vara, mille koguväärtus ulatus üle 50 000 euro. Vastutasuks tellis endine kaitseväe protokolliosakonna töötaja nendelt ettevõtetelt kahe aasta jooksul kaitseväe protokolliürituste ja kohtumiste jaoks transporditeenuseid ning rentis sõidukeid ligi 180 000 euro eest.

Prügi teatavasti haiseb. Aga halba lõhna, et mitte öelda korruptsioonihõngu tuleb ninasõõrmeisse kogu Tallinna prügimajanduse korraldamisest ja mitte ainult sealt…

Tulevane Tallinna linnapea võiks võtta eeskuju Itaalia pealinnast Roomast. 2014. aastal võttis uus linnapea ette uurida oma eelkäija tegevust ja paljastas suured juurdekirjutused. Esimese soojaga arreteeriti 37 maffiategelast ja munitsipaalametnikku, uurimise alla võeti eelmine linnapea Gianni Alemanno. Roomas oli tekkinud kommunaalmaffia „Mafia Capitale“.

Muide, „Mafia Capitalet“ juhtis väga karm tegelane Massimo Carminati, kes õhkas 1980. aastal Bologna raudteejaama. Suri 80 inimest. Jääb loota, et Sarapuu perekonna siseringis nii julmi tegelasi pole.