Nimelt ei antud toona endale aru, et Tallinna positiivsele programmile aastateks 2014-2018 saab järgneda programm, mis algab 2019. aastal. Selle ettevalmistus saab seega alata 2018. aastal. Sellest poleks aga Keskerakonnale, kellel tavaks panna Tallinna linnavalitsus, linnaosade juhid ja linna rahakott oma valimisplatvormi kokkukirjutamise vankri ette, mitte mingit kasu, sest valimised toimuvad juba sel sügisel.

Nüüd, viga märganuna, püütakse viia uue programmi ajaraami ruttu vastavad korrektuurid. Kui positiivne programm käivitub aasta varem, saab linnakodanike rõõmuks sel juba suvel välja tulla uute positiivsete valimislubadustega. Teisisõnu: programmi koostamise tegevused viiakse kooskõlla Keskerakonna valimisprogrammi vajadustega.

Kampaania maksumaksja arvel

Peale selle, et uue programmi algus tõstetakse aasta jagu ettepoole, lühendatakse uue programmi pikkust viielt aastalt neljale. Vastasel juhul poleks võimalik seda „sõjaplaani“ veelkord ekspluateerida ülejärgmiste, 2021. aasta kohalike omavalitsuste valimiste ettevalmistamisel.

Esmalt korraldavad linnaosavanemad ideede kogumist pealinna arendamiseks linnaelanikelt, MTÜ-delt, kodanikuühendustelt ja teistelt organisatsioonidelt – tähtajaks 1. aprill. Sellega valimiskampaania ettevalmistused ei piirdu. Maini toimuvad linnaosades konverentsid, kus arutatakse ja vaieldakse läbi kogutud ideed ning koostataksegi piirkondade kaupa positiivne valimisprogramm aastateks 2018–2021.

Linnaosade projektid koondab linnakantselei omakorda teabetrükiseks ehk valimisvoldikuteks, mis antakse välja ning mida hakatakse levitama 16. juunist. Varsti pärast seda saabuvad „kogemata“ kohalikud valimised.

Eelnõu seletuskirja tsiteerides: „Välja pakutud ideed ja head mõtted Tallinna positiivse programmi [loe: Keskerakonna valimisprogrammi] loomiseks tuuakse laia publiku ette konverentsidel. Konverentsidel [loe: valimisüritustel] esitletakse kogutud ideid ja analüüsitakse neid koos ekspertidega, püüdes leida kõige kiiremini elluviimist vajavad uuendused. Nendest oodatakse osa võtma linnaelanikke, mittetulundusühinguid, vabakonna esindajaid ja ettevõtjaid [loe: valijaid].“

Kas seda kõike ei oleks ausa ja linna arengut edasi viiva loogikaga saanud teha õigel ajal ehk 2018. aastal? Kas tõesti peab linnaeelarve olema see koht, kust võlgades Keskerakond oma valimiseelset kampaaniat korraldab? Hea meel oleks kuulda ka peaministri arvamust, miks on tema erakonna mõtteloogika jätkuvalt korruptiivse maiguga.