Juba viimasel lavaka-aastal said kaheksa noort näitlejat Ugala palgale, kuid nagu "provintsiteatritega" (tundub, et iseäranis Ugalaga) juhtub, on siit ikka mindud. Tänaseks on neid alles vähem kui pool, Kailile seltsiks veel paar kunagist kursusekaaslast. Nagu öeldud, pole Närep eriti tihti orbiidile tõusnud. Kunagise kursusejuhendaja Komissarovi lavastuses (kelle käe all ka hiljem korduvalt mängitud) mängis ta Nukitsameest, 1992. Siis sai nõu küsitud selle rolli legendaarseimalt kehastajalt Salme Reegilt, kes lavastust Viljandis ka vaatamas käis. Kaili on kriitika käest mööda peadki saanud: "Kui Esmeralda (Hugo/Komissarovi "Jumalaema kirik Pariisis", 1997), eebenmust juuksevihk valla, valgussõõri püütakse, on see ühekorraga kaunis ja lummav"; ehkki "Mustlanna nõiduslikku sarmi Kaili Närepil mängida ei õnnestu", aga vabaõhulavalt on üldse "loll tahta psühholoogilisemat sügavust"; veidi vabandab ehk asjaolu, et "emarõõmude tõttu mitu aastat lavalt eemal olnud Kaili Närep pole end veel professionaalselt taasleidnud".

Klassikat esindab Kaili Närepi rolliloetelus veel preili Hilde Ibseni "Ehitusmeister Solnessist", 1994. Ka see tekitas vastakaid arvamusi, ent "mõelgu nad mida tahes – Kaili Närep oli hea" (Vello Lattik). Oma nishi leidis Kaili Närep muusikalavastustes. Võluv lapsnaise tüpaazh nagu ta on, sobis ta "Helisevas muusikas" (1993) hästi Trappide vanimaks tütreks. Nii hästi, et paljud kirjutajad teda Viljandi avastamata lapstäheks pidasidki. Kursusevend Gert Raudsepaga sõudsid nad Ilse ja Maxina publikumenu harjal operetis "Mees minevikuga", 1992. Tiina Mälberg dubleeris teda mootorpruut Eevi Mülleri osas ("Mootorpruut", 1994), kui Kaili lapsepuhkusel viibis. Loodetavasti suudab Kaili Närep meie heitlikus teatrimaailmas püsima jääda ja tal on meile veel üht-teist varuks.

Simmo Priks

Kaili Närep 30

Sündinud: 16.08.1970 Pärnus

Õppinud: lõpetas 1985 viiulierialal Pärnu lastemuusikakooli, 1988 Pärnu 4. keskkooli ja 1992 Tallinna Konservatooriumi lavakunstikateedri 15. lennu

Töötanud: aastast 1991 Ugalas