Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
23.07.2017 09:20
Niineste, hakka palun ka "streikima".
23.07.2017 09:39
Aga vist siiamaani on üleval loosung "Kui ei meeldi, mine mujale! Järjekord on..."
Ei, uksetaga pole enam kedagi.
23.07.2017 09:51
Ikka võib ju katsuda keeruka süsteemi kõik vastuolud taandada vaid ühele. Kohati sobib see paremini, kohati vähem, aga suur lihtsustus on see igal juhul. Tänapäeval, kus võimalikke olulisi konfliktikohti võib hoobilt välja laduda kümmekond (noored- vanad, teenindajad-tootjad, tootjad-tarbijad, kohalikud-sisserännanud, ettevõtjad-ametnikud, linna-maaelanikud, töötud-hõivatud jne), peavad ikka tõsised silmaklapid peas olema, et näha siin vaid proletaarlaste (mis asjad need tänapäeval üldse on) ja kapitalistide (kes sinna kuuluvad, kas ka aktsiaomanikust pensionär) vastuolu. Aga noh, igaühel on õigus oma maailmale.
    23.07.2017 09:54
    Igalühel on õigus oma maailmale (tõsi, Al-Niineste kasutab kultuurmarksistlikku maailma, mie ei kuulu mitte talle, vaid kosher-rahvale).

    Siiski, kui inimese maailm on vastuolus normaalsusega ning inimvaenulik, on teistel inimestel õigus võtta kasutusele meetmeid, et olukord lahendada.
    23.07.2017 13:16
    N.D.,ma panin Sinu kommentaarile miinuse. Niineste tõi välja ühe aga peamise konflikt allika ja see põhines peamiselt eestlastele tuttavast vanasõnast, et kala hakkab haisema , ehk siis mädanema peast. Artikli näite puhul tahtis Niineste väita, et kõikide konfliktide põhjustajad on firmade juhid, kes ei oska kõiki oma alluvaid, kuni kõige madalama astmeni välja tööd õigesti tegema panna või siis töö tegemist organiseerima panna. Ma olen siin seinale korduvalt kirjutanud, et ülikooli või kutsehariduse lõpu diplom annab ainult
    võimaluse teha üldse mõnda tööd ja selle diplomi eest ei saa kohe nõuda kõrgemat töötasu. Diplomi omanikul on teoreetilised oskused. Kuidas ta neid teadmisi realiseerida oskab, sõltub tema mõttemaailmast, kodusest kasvatusest ja veel tuhandest pisiasjast ning firmajuhi töö organiseerimise oskusest, õigest nõudlikusest ja oskusest personaliga suhelda.Kõik need seosed, mida Sa välja tõid, taanduvad firmajuhi oskustele ja tema sisemistele väärtustele. Osakonna juhataja ei saa midagi valesti teha kui tema ametikirjeldus on oskuslikult koostatud ja teda on oskuslikult juhendatud tema ülemuse poolt.
    23.07.2017 14:47
    Seos hariduse ja hea tasu vahel on üldse üle müstifitseeritud. Tegelik seos on töötasu ja töötja võimete või oskuste unikaalsuse vahel. Kuna ajalooliselt (pigem küll varem kui hiljem) on olnud haritud inimesi suhteliselt vähe ja hea haridus on olnud suhteliselt harvaesinev omadus, ongi üldisesse teadvusse kinnistunud arusaam, et kõrgemat haridust vajava töö tegemiseks tuleb ka suuremat palka maksta. Tänapäeval see tegelikkuses juba tihti ei päde. Küll on näiteid, kus lobeda jutuga edukas müügimees-pähemäärija või unikaalse välimusega klienditeenindaja-ligimeelitaja teenivad kordades rohkem kui pikaajalisele kogemusele või õppimisele toetuv tegija. Ja see on ka loogiline, maksta tulebki sellele, kes on raskemini asendatav. Praegu on enamik tööalasid (va looming) nii unifitseeritud, et tegelikult pole vaja mitte parimat tegijat vaid seda, kes teeb täpselt standardi järgi ja seega on ka kergesti asendatav. Kollektiivi juhi töö on siin ka tihti oskuste ja loomingu segu, aga töö nagu iga teinegi. Seda püütakse unifitseerida, aga tihti see ei õnnestu.
23.07.2017 09:52
Suhtliselt hea ja loogline lugu. See lugu peaks väljatrükituna iga tööandaja seinal olema. Meeldetuletuseks. Lolluse aspektist peaks ka riigiametnike kabinettides asuma.
Kommentaar eemaldatud
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    23.07.2017 11:12
    Soome pole veel soomlastest tühjaks jooksnud ja pole Soome ka mitte kummist ,et kõik ,kes aga tahavad sinna minna ära mahuksid, seal vajalikud oleksid.See jutt,et eestlane ei oska tööd teha, on puhas möga.Oleks juba aeg oma lapsi,noori paremini koolis õpetada,et nad ka peale koolimälestuste , teadmised kaasa saaksid.See peaks kõikide kodueestlaste eesmärk olema,mitte aga oma inimeste alandamine.
    23.07.2017 11:15
    Tippspetsialistide puhul üritatakse kehva töökeskkonda kompenseerida rahaga.
    Aga muuseas head tippspetsialistid on oodatud ka välismaal aga see tähendab
    et nad peavad olema ikka väga head.
    23.07.2017 11:26
    Autor on tabavalt ära öelnud,et Eestis puudub kodaniku ühiskond ,kes esitaks nõudmised valitsusele st.riigile ja öelnud ka miks -Soome on liiga lähedal ...aga tuleks lisada,et see aktiivne noorte generatsioon ,kes on nõus pendeldama või lahkuma alatiselt on veel olemas ,aga varsti uus generatsioon,kuhu liituvad sisse tulevad ukrainlased ei ole nõus.....senini see kestab
    Allanile-see,et Eestis puudub see töötaja-kellele saaks maksta rohkem on "lühimõtlemine " ja siin ka öeldud ,et sama Allani "alaväärtuslik töötaja " saab Soomes ja mujal hakkama ja talle makstakse normaalset palka ...veelgi enam EL maad sh Eestile lähedal olevad põhjamaad nõuavad,kui eestlane töötab põhjamaade s peab saama saama sama palka,mis saab töökoha riigi elanik ....kuid Reformierakonna poliitik Palling võiitles riigikogus vastu ,et see eestlane jääks ikka sinna Eesti "kategooriasse ",et kui läheb Eesti firma all Soome,Rootsi siis võib maksta madalamat palka .....igavesti ei saa kesta Eesti konkurentsivõime MADALAL PALGAL.
23.07.2017 10:28
Streikida on lihtsam näiteks õpetajatel, arstidel, õdedel, trammi/bussi/rongijuhtidel, kes kuuluvad mingisse ühisesse organisatsiooni. Katsu sa organiseerida ehitajate streiki, kes töötavad eri firmades/firmakestes ja on üle maa objektidel laiali. Mõnede käest, kes mingist streigist midagi kuulda ei taha, võib organiseerija veel peksagi saada, ametiühingutega on ka nagu on.
    23.07.2017 11:22
    Tuleb valida õige päev streigiks. Kõige lihtsam on streikida laupäeviti ja pühapäeviti. Mina stregingi tavaliselt siis ja 0 tööd teen siis. Vaid istun, söön, magan..... tööandja kiristagu siis hambaid. Bot nii julge mees olen, endal ka piinlik.
23.07.2017 10:31
Kuskil Austraalia farmis 40-kraadises leitsakus 12 tundi banaane korjates sulavad kõik need lumehelbekesed ja ununb see pläma X või Z-generatsioonidest ning kõik taandub sellele, mida Niineste ja teised sotsid nii väga põlgavad - RAHALE.
Kommentaar eemaldatud
23.07.2017 10:38
Soome suurem palgatase on põhjustatud asjaolust et neil on tööliste ja teenistujate vahekord majanduse arenguks jätkusuutlik. Kui meil on tootva töö tegijaid kaks korda vähem kui ametnikke (laiemalt võttes mittetootva töö tegijaid), siis ei saagi üldine palgatase tõusta, sest viimased elatuvad ju tootjate kulul (maksudest).
Asja algpõhjus on aga tasuta kõrgharidus, mida kasutatakse pigem lapsepõlve pikendamiseks, kui et perspektiivse eriala omandamiseks.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    23.07.2017 11:07
    Üks põhjus, millest ei saa üle ega ümber, on see, et väikese rahvastiku tihedusega väikese riigi pidamine ongi kallis, eriti kui ei oska veel hästi pidada. Peaaegu sama suure territooriumiga riigis Hollandis on elanikke 16 miljoni ringis, ometi pole seal parlamendi liikmeid 10 korda rohkem jne.
    23.07.2017 12:34
    @Kaidu Jaaniste
    Üks põhjus, millest ei saa üle ega ümber, on see, et väikese rahvastiku tihedusega väikese riigi pidamine ongi kallis

    Nojah, see väide isegi pädeks, kui mitte Soomes ei oleks rahvastikutihedus pea 2 korda hõredam kui Eestis - Eestis 30,16 inimest per ruutkilomeeter, Soomes 16.
    23.07.2017 14:47
    Jah, nii see on, aga Soome eduskunnas on 200 liiget, mitte nii palju rohkem, kui rahvaarvu kohaselt võiks arvata. Ja eks nii ole ka muude ametnikega. Asi polegi ilmselt niivõrd rahvastiku tiheduses, vaid oskuses riiki juhtida, mis aga siiski ei muuda seda, et Eestis on juba praegu rahvast liiga vähe.
23.07.2017 11:04
kiidan telhfidebiilikut niineste ``artikli`` tasuliseks tegemise eest, siiani on need üllitised tasuta olnud. Aga tegelikkuses toimib Soomest eestlaste tegasipöördumine juba täna ja kahel lihtsal põhjusel. Esiteks ei võeta neid seal kunagi omaks ja kuna neegritele omane agressiivsus meil puudub ja kodumaa on kõrval, siis on lihtsam tagasi tulla. Ja kuna Eestis on töökäte puudus ja rätipead ei taha siia sõja eestki peitu tulla, rääkimata töö tegemisest, siis palgad tõusevad. Loomulikult on need veel kaugel Soome omadest, aga ka elamiskulud on kordades odavamad, nii et protsess jätkub positiivses suunas.
23.07.2017 11:08
Nagu elkirjutaja ütleski on meil omaette probleemiks hariduse ületähtsustamine.
Meil on suur osa tööturust plankton kelle ego ei luba teha tööd käetega, kuid kelle mõistus ja anne paraku ei ei küündi sinnamaale, et teha midagi peaga.
Mis siis teha?
No muidugi hakata teisi õpetama ja käsutama.
Ja muidugi see ei toimi, sest selleks, et juhtida pead olema ise enne kätega elukogemust omandanud ja omama mõistust, et näha teistest kaugemale ja sügavamale.
Mida teha?
Lõpetada tasuta kõrgharisuse jagamine või tõsta selle taset ja filtreerida välja plankton.
Mitte luua seadusandlikke eeliseid vaid diplomiga läbilöömiseks
Kommentaar eemaldatud
23.07.2017 11:14
... piisab laevapiletist Soome
Ka see on argument, üllatab vaid sm Niineste loo normaalsus, olen sunnitud seekord nõustuma.
Kuid seekord maksab see 0,59€, sõimu saab tasuta ..😒
Anonüümne kommentaar
23.07.2017 11:28
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "to tädi maalt" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
23.07.2017 11:44
Eestis:
Tasuta arstiabi. Tulumaksuvaba miinimum. Ümbrikupalk. Emapalk 1,5 a. Suureperetoetus 500 eur. Ei ole automaksu,ei ole telekamaksu. Võimalus rikastuda, kuna ei ole astmelist tulumaksu. Ebaõiglane elatissüsteem (rikkaid ja vaeseid lüüakse sama puuga.Last kasvataval vanemal puudub kohustus töötada).Eestis on võimeline ainult ema last kasvatama. Paremad äritegemisvõimalused. Odavamam elatustase. jne. jne

Soomes: Tasuline arstiabi nii lastel kui täiskasvanutel. Astmeline tulumaks. Iga sent maksustatakse. Emapalk 8-9 kuud. Suurperetoetus, mis see veel on!? Automaksud, telekamaksud. Teenused ja eluasemekulud Eestiga võrreldes mitmekordsed. Laste puhul ühishooldus, ema võimalus isa ülelasta on minimaalne, võimatu. Ulme elatismakse, mis eestis on, neid soomes ei ole. Soomes on palju kodutuid, palju vaeseid jne.
Tööpäev algab Soomes üldiselt klo 7.00, väikse lapsed viiakse lasteaeda klo 6 hommikul, et tööle jõuda.
Suur osa soomlastest elab üüripinna.

Soomes on hea kasvatada elutervet last, väärtushinnnagud on maalähedasemad ja paigas.

Soome miinus- ameerika stiilis kohtuvärk, iga väikse asja pärast käiakse kohut.

Kõige paremine elavad need, kes lihtsalt Soomes teenivad, eesti numbrimärgiga ringi vuravad, kuid ise Eestis elavad ja eestis kulutavad. Muidu on elu küll 1:1, kõik, mis teenid, kulub kohapeal elades ära.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    23.07.2017 12:24
    Väga palju soomlasi elab juba praegu Eestis. Paljude soomlaste jaoks on siiski probleemiks see, et Eestis on kõik müüdav- ostetav. Alates autojuhilubadest kuni kõrghariduseni välja. Ei tea, kas see enam ka nii on, kuid eks mainest ole raske lahti saada.
    Soomlase jaoks on 20 eur laevapilet kallis, 5 eur. kruiisipilet on ok. Eestlase jaoks müstika, kuid soomlasele on rahaväärtus midagi muud, mis eestlasele. Tehakse ja ostetakse oma võimaluste ja mõistuse piires. Eestlane on valmis kuudis elama, kuid auto peab võimas olema. Point on kus?

    Eestis on kohustus oma vanemaid ja lapsi 21 eluaastani ülalpidama. Soomes lõpevad kohustused max. 18 eluaastal, siis on iga inimene seaduse ees vastutav ja samas tuleb ka oma elu eest vastutus võtta, suur osa tudengeid töötab õppimise kõrval.
    Eesti hooldekodu tingimused ja kuumaksud!? Soomlane minestaks! Inimesel on väärtus kuni oma viimase hingetõmbeni.
    Kedagi ei jäeta, sandid, vaesed, kõik on inimesed.

    Lapsi on lihtsam kasvatada Soomes, ei ole naabriga võistlemist, kellel midagi vägevamat. Kiusamist on kordades vähem. Nutiseadmete asemel on lapsel looduslähedus ja raamatud.
    23.07.2017 12:38
    "Väga palju soomlasi elab juba praegu Eestis."

    Kui palju see "väga palju" siis ka on? Mina pole Eestis ehitustel kümnete aastate jooksul mitte kunagi mitte ühtki soomlast kohanud. Ka pole mina neid arstidena/õdedena, koristajatena/sanitaridena, müüjatena/elektrikutena, torumeestena/klienditeenindajatena näinud. Kas soomlased mängivad ERSO-s pilli? Kas laulavad Estonia ooperikooris? Kus need väga paljud soomlased end siis peidavad?
    23.07.2017 12:42
    Või on soomlased Eestis bussi/trammi/taksojuhid? Kus nad ikkagi on? Või pead sa vodkaturiste Eestis elavateks soomlasteks? Tegelikult olen küll kohanud ühte Soome pensionäri, kes elas Lasnamäel, aga tema sai ju Soome pensioni, mitte Eesti oma.
23.07.2017 12:26
Soomes töötav eestlane - teise klassi inimene, teener peremehe juures
23.07.2017 12:34
Loogiline oleks, et metiühingud luuakse alt üles, mis viiga nendes maades, kes need juba ammuilma loodud, meil need ametiühingud on endiselt a-la kommunismi kool. millega seoses momentaalselt tuleb tahtmatult meelde ... no krt, kuhu ja kelle taskutesse kadus see "kommunismi kooli" vara, mida tegelikult oli mitte vähe.
Aga noh, meitemaal on see asi ammuilma aegunud, isegi siis kui keegi selle vara jagamisel vagaseks tehti.
Tegelikult pole meie elul häda suurt miskit, kõigele vaaqtamata elame paremini, kui eales varem.
23.07.2017 13:01
Vaata palun eesti statistikaametit, minu jaoks on soomlaste osakaal piisavalt suur kui võtta arvesse Eesti väikeriigina. Eks see ole suhteline. Ooperikoolis nad kindlasti ei ole, pigem Saare-, Hiiumaal, Pärnus jne.
Kuid see ei olegi oluline.

Soome pensionär ei ole rikas, sama seis, mis eestis.

Kui sa ihkad soome palkasid, siis peaks kehtestama samad maksud,mis soomes, alates astmelisest tulumaksust, kõik teenused tasuliseks, alates arstiabist, elamiskulud lakke jne.

Imelik on lausa vahest kuulata, et lastetul abielupaaril ei vea järgmise palgapäevani välja. Maksud söövad rasvased tulud.
    23.07.2017 14:42
    Ah et sama seis mis Eestis? No tule taevas appi, sa ei tea ilmselt Eesti pensionäride elust mitte kui midagi. Ja muide, oma kodumaad võiks ikka vähemalt nii palju austada, et selle nimetus suure algustähega kirjutada. Või pole sa selleks piisavalt kirjaoskaja? See seletaks ka sinu muud arvamused/ütlemised.
23.07.2017 14:03
Muusikatoimetajal ongi majandusest väga keeruline, kui mitte võimatu aru saada. Tallinna Kaubamaja on börsifirma ja on rangelt kohustatud aru andma majandusnäitajatest nii kulu- kui ka tulupoolel. Põhjendus, et suurenenud müügitulu juures kasvas kasum müügitulu kasvust vähem kuna suurenesid ka tööjõukulud, ei ole mitte kurtmine vaid aruanne. Kas muusikud võiks edaspidi muusika juured jääda ja majandusinjimesed majanduse juurde? Ei usu, et Neivelt või Mõis mingi hiilgava muuskateosega üritaks maha saada, miks siis muusikud arvavad endal olevat annet majandust tõlgendada?
23.07.2017 15:14
Miks peaks üks spetsialist, kes pole joodik, loru ega muidu eestlasest p.sakäi, üldse mingisse Soome minema? Mida ta sinna kaotas? Arenemisvõimalused, karjäär ja RAHA asuvad ju kaugemal. Milleks minna riiki ja rahva hulka, kus "eestlane" on samasugune sõimusõna kui "venelane" siin?
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega