Pöördusin probleemiga eeltoodud kaupluse poole, kus mulle anti mõista, et ainus variant on saabaste remont, mida lubati teha ABC Kinga kulul ja mis ka ära tehti, kuigi ma olin avaldanud soovi saada kas raha tagasi või vahetada saapad uute vastu välja. Parandatud saabaste tagasi saamise hetkest algas ka uus garantii, milleks oli kuus kuud.

Jaanuari alguses tekkisid saabastele uued defektid, mis muutsid saapad peaaegu kasutamiskõlbmatuks. Kuna saabastele antud garantiiaeg veel kehtis, siis pöördusin selle probleemiga ABC Kinga kauplusesse, kus kirjutasin pretensiooni raha tagasi saamiseks. Kauplusest teatati, et tegemist on tõepoolest tootmisdefektiga ja raha tagastatatakse, kuid rahast arvestatakse maha kuluprotsendid, mis sõltuvad suhtlemisest ABC Kinga personaliga ja ekspertiisi aktist ning ulatuvad 30 protsendini.

Selle tulemusena oldi valmis mulle tagastama 1300 krooni asemel 910 krooni. 390 krooni maksmata jätmist seletati sellega, et ma olen neid saapaid kasutanud ja maksan selle eest. Minu seisukoht on hoopis teine, sest ma ostsin need saapad, mitte aga ei võtnud tasu eest kasutada. Kui palusin selgitust nende tegevuse õigusliku staatuse kohta, siis selgitati, et seaduses seda ette nähtud ei ole, siis nii lihtsalt tehakse.

Siit võib järeldada, et säärane klientidega käitumine on ABC Kingas traditsioon. Soovitan ABC Kinga kauplusteketil viia põhikirja sisse uue tegevusalana kingade rentimine ja selle tarvis võiks välja ehitada ka spetsiaalseid laenutuspunkte, et edaspidi ei tuleks enam ette olukordi, kus klient arvab, et ostis kingad, kuid tegelikult hoopis rentis neid.