Hindeks võiks olla "hea". Valitsusel on teotahet, energiat ja vajadusel on üles näidatud ka paindlikkust. Samas on mitmel korral rakendatud küsitavaid meetodeid, nagu kobareelnõud maksumuudatuste läbisurumisel, ja ministrid on hämanud (nt Repsi intervjuu Sputnikus).

Ometi oleme kobareelnõusid ja poliitikute hämamist näinud ka Reformierakonna valitsuste puhul, mis pole siiski vabandus, et oravate suurimad kriitikud ei võiks nüüd ise paremini ja eetilisemalt valitseda.

Mis on uue valitsuse seni kõige positiivsem ettevõtmine?

Tulumaksuvaba tulu märkimisväärne tõstmine. Lähitulevik näitab, kas see mõjub positiivselt ka sisetarbimisele ja majandusele, mitte ainult madalat-keskmist palka teenivate inimeste toimetulekule.

Mis on uue valitsuse seni kõige ebaõnnestunum algatus?

Automaks ja abikaasade ühiste tulumaksudeklaratsioonide kaotamine - need ettepanekud võeti ka tagasi. Praegustest algatustest tundub kõige probleemsem Sisekaitseakadeemia viimine Narva – vastuargumendid on üsna kaalukad.

Kes ministritest sai oma tööga kõige paremini hakkama? Mis olid tema suurimad õnnestumised?

100 päeva on liialt lühike aeg selleks, et hinnata ministrite sisuliste ja valdkondlike algatuste õnnestumist/ebaõnnestumist.

Peaminister Jüri Ratas on aga suutnud valitsust hoida entusiastlikul töölainel, valitsuspartnerite vahelisi sisetülisid ära hoidnud ja suutnud ka erinevate otsuste vajalikkust avalikkusele üsna rahuldaval tasemel kommunikeerida.

Kes ministritest sai oma tööga kõige halvemini hakkama? Mis olid tema valusaimad ämbrid?

Mailis Reps, kes on ministrina kindlasti kogenud ja kompetentne poliitik, kuid heaks ei saa kiita seda, et minister edastab vene- ja eestikeelsele kogukonnale erinevaid sõnumeid ja põhjendusi.
Praegu on eestikeelsel avalikkusel raske aru saada, mis saab siis 60% nõudest vene koolides ja miks ikkagi lubatakse osadele koolidele erandeid.