Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
09.06.2018 02:27
See on lapsevanemate enda otsustada, kas nende võsuke käib lasteaias või mitte. Kui üks vanematest tööl ei käi, siis oleks tal mõistlikum ise lapsekasvatusega tegeleda: käib lapsega väljas, aitab tal lugema-kirjutama õppida.
    09.06.2018 11:58
    Iga laps peaks mingi aja kindlasti lasteaias käima. Sotsiaalsete oskuste arendamiseks on see oluline. kas see peab toimuma kohustuslikus korras on vägagi küsitav. Liiga palju on kõiksugu kohustuslikke asju. Jääb mulje, et eestlased on oma igapäevaelus täiesti mõtlemis- ja otsustusvõimetud, ainukesed teadjad on koondunud riigikogusse. Vale! Ärge kulla ministrid unustage, et kõrgeima võimu kandja on rahvas. Ja rahvas on tark, seda on korduvalt tõestatud aga valitsus oma lühinägelikus egoismis seda ei märka.
    09.06.2018 15:44
    Ma arvan küll, et iga laps ei pea käima lasteaias, nt mina lasteaias ei käinud õppisin lugema 4saelt , korrutus tabel oli selge viieselt ainuke asi mis raskusi valmistas oli kirjutamine aga sellegi sain enne kooli selgeks. Ma mäletan millest koosnes minu kooli eelne haridus metsa taimede tundma õppimisest ja maa loomade hooldamisest, ka sotsiaalne oskus ei jäänud puudulikuks meil oli külas palju lapsi üle 30ne kellega sai koos mängitud .

    Aga mis puutub üldiselt lasteaia haridusse on see, et laste aed võtab kõiki ühe puuga nagu koolgi, mõni lapsevanem soovib anda oma lapse arengule teistmoodi suuna, nt õpetada talle keeli, või käia reisimas ja õpetada kultuure või süstida huvi muusika vastu, või kinnistada traditsioonilisi väärtusi, see on ikka vanemate otsustada. Kas riik suudab pakkuda neid kõike variatsioone erinevate maailma vaadetega vanematele vaevalt.
09.06.2018 04:53
Mina küsiks nendelt SuperPedakoogidelt Karmimalt: järsku lasete Lastel lasteaias mängida, mitte ei aja oma ila õppimisest?
Ime siis, kui Eesti inimestel nad siibrisse ei viska..
    09.06.2018 04:55
    Küll emmed siis lapsi lasteaeda ka toovad
    09.06.2018 04:58
    Naeran siiani kui oma poja isadepäevadel käisin :) Poja naeris laginal kui ma seal kukerpalle kasvataja käsu peale tegin :) No kus ma pääsesin :)
    Vot see maksab nii Lastele kui Emadele, mitte see, kui maeitea , seal juba neile mingeid tunde tegema hakatakse..
    09.06.2018 11:23
    Eestis õpitakse lasteaias läbi mängu. Kõik peab olema mänguline. Kui see nii pole, siis ei täideta õppekava nõudmisi. Lugege alushariduse õppekava.
09.06.2018 10:08
Lasteaed on lapsele esimene sotsiaalse suhtlemise koht. Lasteaed annab julgust edaspidiseks suhtlemiseks.
09.06.2018 10:22
09.06.2018 10:27
Eranditult kasvavad töllakatest luuserid lasteaiata lastest. Nähtud küll ja küll
09.06.2018 10:43
Mind paneb imestama see pidev jutt erivajadustega lastest. Kas tavalisi enam ei sünnigi? Või neil pole õigust erilisele kohtlemisele? Mis meiega lahti on? Vanasti küll nii palju neid erivajadusi ei olnud. Kui nii edasi läheb, mis meist niiviisi saab või kuhu me välja jõuame? Või pannakse see diagnoos liiga kergekäeliselt ja hoolimatult külge? Miks me tahame oma lastest äbarikud teha?
Lapsed ongi erinevad ja erilised. Igaüks. Ega selle pärast pea seda siis rõhutama?
Ja selle pärast ei pea neile ka ette kirjutama, mida nad millal tegema peavad. Ühele sobib lasteaias käimine, teisele aga mitte. Ilma, et nad mingit erikohtlemist vajaksid. Üks on seltsiv ja teine mitte. Ja selleks ta ka jääb. See peale sunnitud lasteaed võib hoopis sirguvat isiksust vales suunas koolutada. Nende tarkade tädide-onude tahtmine ei peaks ikka nii väga pealesurutud olla. Iga pere peaks saama ise otsustada, mis neile sobib ja mis mitte. Pole vaja neid tarku kõrgharitud "lasteaiatädisid" vanemaid kantseldama. Mis riik see on, mis püüab kõike kõige pisema üksikasja paika panna, reguleerida ja seda nagu emalõvi oma poega kaitsma?
Mina kasvasin ilma lasteaiata ja esimestes klassides olid väga head hinded. Aga siis sirgudes hakkas asi käest minema. Ju siis olid mõjutused sellised. Lõpetasin keskkooli ja ülikooli ning töötasin ligi 40 aastat ametites, kus oli vaja ka inimestega suhelda. Ja ma ei ütleks, et ma hakkama ei saanud, kuna ma polnud lasteaias käinud. Minu lasteaed oli kodu ja vanemad õed-vennad. Ja paremat ei oleks teadnud tahtagi. Ja minusuguseid oli peale sõja palju. Õigemini võiks küsida, palju neid oli, kes lasteaias käisid. Väikestes kohtades ja maal eriti. Vanemad käisid samuti tööl nagu praegu. Võib-olla ainus erinevus oligi see, et meid, lapsi, oli peres rohkem kui üks. Aga see tuleneb nüüd ilmselt tänaste vanemate mugavusest. Teistsugust elu ei osata ega teatagi. Ja siis kurdame, et lapsed vajavad erikoole, eri suhtumist, eri vajadusi. Lapsed nagu lapsed ikka, samasugused, nagu meie ajal. Äkki ongi asi selles, et me tahame neis näha üliinimesi? Ja kui nad seda ei ole, siis püüame igati neid selleks kasvatada. Ükskõik mis hinnaga. See on ikka kole küll. Miks nähakse endi ideedes ainult seda head külge, aga pahupoolt jutuks ei võetagi? See on juba ise sama hea, kui isiksuse vägistamine.
    09.06.2018 11:11
    "Kas tavalisi enam ei sünnigi?" - Eks neid sünnib järjest vähem. Pered lükkavad oma lapse sünni järjest kaugemale ja kui ükskord naine sünnitab, siis kubised uus organism vanematelt pärit geenimutatsioonidest - mida vanemad on isa-ema, seda seda rohkem on sugurakkudes vigaseid geene (aeg teeb oma töö väga mitmete tegurite tõttu - alates loomulikust vananemisest ja lõpetades radioaktiivse kiirgusega) ja seda rohkem vigaseid lapsi sünnib. Varsti on 20. aastane sünnitaja juba haruldus...
    09.06.2018 16:00
    Nõus. Aga kahjuks pole enam maakohtades hordidena, ühe pere õuest teise, silkavaid lastekarju. Sellistes puntides õpiti üksteisega arvestama, õpiti üksteiselt nii lollusi kui ka viisakust. Neil arenel loovus, neil arenes kohusetunne sest kõik maalapsed tegid kodus mingit tööd. Enam seda pole.Ka linnas ei saa lapsed enam vabalt hoovides mängida, narkareid, süstlaid ja kommionusid kõik kohad täis. Istuvadki lasteaiaealised kodudes arvutis, eakaaslastega koos mängida ei osata. Hiljem koolis on suured probleemid sest seal tekivad kohustused, seal hakkavad kehtima reeglid, seal sa pead olema kogukonna liige ja pead hakkama saama. Aga nad ei oska.
09.06.2018 10:43
Äkki alustaks sellest et garanteeriks nendele vanematele, kes SOOVIVAD oma last lasteaeda panna, lasteaia koha???
09.06.2018 11:06
Paha pole, kui laps saab lasteaias käia ja eriti kui veel perekondlikud olud seda nõuavad (pole lapsehoidjat jne). Aga kohustuseks lasteaias käimist teha oleks nõme. Riik peab looma inimestele võimalused, mitte kohustusi turjale laduma. Nii pole kaugel täielikult totalitaarne riik.
09.06.2018 12:31
Absoluutselt ei ole nõus. Lasteaed peaks ikkagi vabatahtlik olema, miks on vaja kõik asjad kohustuslikuks teha? See on parim viis millegi ära rikkumiseks.

Kodus on väikesel lapsel kõige parem õppida ja areneda. Mulle ei meeldi niigi see karpi surumine, lapsel lihtsalt ei lasta omamoodi olla... range kord, kõik peavad ühtemoodi, kord olgu majas... nagu mingi sõjavägi. Lapsed EI OLE nii loodud.
Kool on niigi kohustuslik ja ei ole vaja seda veel pikendada lasteaia arvelt.
Las laps saab kuni koolini vähemalt laps olla.

Lisaks... kes teab milliseks programm tehakse kui see kohustuslikkus täide viiakse... seega minu poolt kindel EI.

Võibolla peaks tegelema nende peredega rohkem kus on probleeme, mitte nii et lajatame kõigile kohustuslikuks.
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega