Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
16.04.2018 19:46
Kui minu laps käis Saue Gümnaasiumis, siis sealne klassijuhataja J. tolereeris koolikiusamist.Töötab jätkuvalt selles koolis, kuigi ei sobi ametisse
16.04.2018 19:52
Kampasid, hõõrumisi ja narrimist on koolis alati olnud, küll nime, välimuse, kehva riietuse vm pärast. Eks ka varem oli neid "murdumisi", ainult neist ei räägitud, vaikiti maha või vormistati muudeks asjaoludeks. Koolides polnud psühholoogegi.
16.04.2018 20:33
No siis tuleb ju midagi ette votta!Kas siis toesti ei ole voimalik kiusajaid vastutusele votta?Kuhu niimoodi lopuks joutakse ??Kus On opetajate silmad korvad???Ainult palka nouavad kogu aeg juurde!
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    16.04.2018 23:49
    Asi ei ole alati julgemises. Enamikule inimestest lihtasalt ei meeldi kits olla. Kaebamisega võib ähvardada, kui kiusamine ületab talutavuse piiri.
    17.04.2018 03:09
    No ole normaalne. Õpetajaid nüüd süüdistama hakata. Nende palga juures pool päeva 30 jõmpsikal korraga silma peal hoida ning sealjuures neile tarkust pähe suruda pole mingi meelakkumine.

    Ning vahetundidest ärme räägigi. Vahetund on aeg kus õpetaja puhkab ja/või valmistub järgmiseks koolitunniks. Enamasti tähendab seda, et nüüd jääb ainult üks ette määratud õpetaja kogu koridori peale silma peal hoidma, kui hästi läheb. Ehk nüüd on mingi 100+ jõmpsikat ühele õpetajale. No mitte kuidagi ei näe see õpetaja kõike ega jõua kõikjale vahele.

    Ainuke lahendus oleks igale korrusele mingi turva või korrahoidja palgata. Kuid palju õnne, kui loodetakse mingit raha selle jaoks leida.

    Kokkuvõttes jääb asi siiski koduse kasvatuse taha. Kui vanemat jõnglasi ei taltsuta, siis kooli jõud on liiga vähesed, et õpetamisele lisaks veel vanemaid mängida. See pole ka aus. Las vanemate mängimine jääb vanematele. Las õpetajad keskenduvad õpetamisele.
    17.04.2018 07:04
    Ühes Harjumaa koolis oleks nagu kõik olemas: algklasside õpetajatel on abid kõrval, kõik on suured kiusamisvastased liidrid,koridorides patrullid, olemas sotsiaalpedagoog, psühholoog aga kui pole elementaarset empaatiavõimet ja tolerantsusest on saanud kiusamise tolereerimine ning nii kiusatava lapse kui tema vanemate kasvatuslike vigu ( so laps ei suuda ennast läbi vägivalla ja mõnitamiste kehtestada)otsitakse luubiga ning kui laps mõeldamatu pinge all lõpuks murdub -on süüdi vanemad. Klassiõpetaja, kes kogu mõnitamist jälgis pealt, oli kogu toimuvaga hästi kursis, patseerib süüdimatult edasi ja on loonud hoopis endast ohvri- kuvandi. Kas see ongi hea eeskuju tulevastele põlvedele või ongi tulevik ainult moraalsetele sadistidele?
16.04.2018 21:22
teemaks oli töökultuur ettevõtte sees.
Lugupidavast suhtumisest ja väärikast käitumisest, mis bukletis kirjas olid, libiseti nii vaikselt üle, nagu neid poleks olnudki. Aga see on ju kollektiivi alus!
16.04.2018 21:23
Netikiusamisele õpetaja-vanemate pilku ligi ei saa, kui laps ise ei näita.
16.04.2018 22:02
ikka, geenid määravad kõike
    17.04.2018 03:12
    Kõike siiski ei määra. Tehtud piisavalt uuringuid ühemunaraku kaksikute kohta. Geneetiliselt identsed, aga mõnest kasvab psühhopaat, samas kui teine täiesti normaalne inimene.

    Keskkond on siiski enamike vaimsete hälvete põhjustaja. Alates kehvadest elutingimustest, mis võivad laste füüsilist arengut pärssida, kuni halva kasvatuste ning elukeskonnani välja, mis nende mõistust kujundavad.
    17.04.2018 05:23
    see on aju võimekus kasutada instrumente e kogemusi, kas sotsiaalselt või mitte.
16.04.2018 22:02
Väga iseloomulik on see, et ükski koolikiusaja ei mäleta täiskasvanuna, et ta oleks kedagi kiusanud. Kiusatud aga mäletavad kiusamist elu lõpuni. Klassikokkutulekul tekib sellest piinlik moment. Kiusaja läheneb oma arvates heatahtlikult ja rõõmsameelselt kunagisele kiusatavale ja paneb siis imeks, et miks temasse samamoodi ei suhtuta. Rääkimata klassikokkutuleku korraldajatest, kellele ei mahu pähe, miks mõni nende endistest klassiõdedest-vendadest ei soovi klassikokkutulekul osaleda...
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    17.04.2018 00:08
    Minu klassis oli ka üks kiusaja, kuid ta muutus selliseks peale ema surma ja ei osanud muud moodi tunnetega hakkama saada. Sel ajal polnud ka psühholooge vms. Kas ma peaksin teda selle eest vihkama? Ei, saame praegu 20a hiljem täitsa hästi läbi ja ta saab ise ka aru kui vastikult ta käitus. Kiusamise vajadus ei tule üldiselt tühja koha pealt, kiusajad ei oska ennast lihtsalt teistmoodi väljendada ja vajavad ka abi (tihti veel rohkem kui kiusatavad)
    17.04.2018 00:54
    mille poolest sa ise parem oled. Täiskasvanuna sellist lolli juttu rääkida??? Või oli see mingi väärastunud huumor?
    17.04.2018 09:00
    nii on... sellepärast enamus ei käigi nendel klassikokkutulekutel. Käivad ainult endised kiusajad. Ja siis arvavad "kenasti" edasi, et nemad ongi need aktivistid. Tõde on ju aga nagu ikka, hoopis laiem.
16.04.2018 22:08
Mida suurem on pärdikute karistamatuse tunne, seda suurem on koolikiusamise osakaal.
Sest pärdikuid sõnaga ei muuda. Neile mõjub ainult urvaplaaster, kõosõir ja rihmülekanne.
Mistõttu tuleks alustada nendest 101'st pärdikust, kes vargamäel kükitavad ja rahva raha peal parasiteerivad. Neilt see "ära löö last" mentaliteet välja klobida.
16.04.2018 22:10
Laps on perekonna peegel
16.04.2018 22:13
Väga hea artikkel, olen paljuga nõus.
Aga sellegipoolest tahaks küsida: kus on isa? Kõik need kirjeldavad situatsioonid, kuidas lastest kasvavad "mingid pärdikud vms" olid ainult emaga. Kus on isa?
16.04.2018 22:15
Tundub, et koolikiusamine on saanud uue taseme kus õpetaja (lastele eeskujuna) mõnitab klassi ees last kes tol päeval ei saanud matemaatika ülesandega hakkama ja õpetaja nautis selle lapse alandamist kui terve klass naeruga kaasa tuli. Minu laps ei olnud kiusatav, aga tuli koju ning küsis, et miks õpetaja nii käitub ning miks õpetajal see lubatud on. Õpetaja taolisele käitumisele ei järgnenudki muud kui kiusatav vahetas kooli ja eks õpetaja otsib uue ohvri. Kurb tunne on ja eks kodus tulebki lapsele selgitada, et elu ongi ebaõiglane ja taolistest õpetajatest eeskuju võtta ei tohi. PS tegemist noore enesest heal arvamusel õpetajaga Tallinna koolist.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    17.04.2018 07:58
    Selleks on olemas üldkoosolekud,kus tuleb julgelt sõnavõtta,mitte olla argpüks.
    17.04.2018 09:03
    Ka olen mina selgitanud oma lapsele, et õpetaja on tavaline inimene ka oma suurte puuduste ja voorustega. Et ei tohi õpetajat pimesi uskuda. Ja julgustage oma lapsi kodus jagama, mis koolis on toimunud. Aga see ei ole efektiivne siis, kui küsida "kuidas sul täna koolis läks?". Vaid nii, et võtad õhtul aja, oled lapse lähedal, ja lihtsalt oled ja siis laps hakkab ise rääkima. See on parim!
    17.04.2018 10:13
    Olen sellest teemast rääkinud klassijuhatajaga ning tema on teema edasi andnud õppealajuhatajale, kes käis tunde vaatlemas ja siis oli ju kõik korras. Ka laps rääkis kodus, et õpetaja oli kui ära vahetatud kui õppealajuhataja tunnis oli.
16.04.2018 22:16
Siin Helen eksib. Osa inimese kehas sündivaid elusolendeid omab kiskja ehk sotsiopaadi psüühikat. Sotsiopaat ei taju teisi inimesi endasarnaste olevustena vaid saagina, toiduna, vahendina. Ja sellise psüühikaga isendit ei muuda miski.
    16.04.2018 23:24
    Empaatiat ei saa tõesti kasvatada, kuid empaatiapuudus ja sotsio/psühhopaatia on iseenesest vaid tuimus ja tundetus. See ei ole veel suurim probleem, kui õiged põhiväärtused on lapsele selgeks räägitud. Iseõpitud väärtushinnangute või nende puudumise korral muutub selline laps aga robotiks, kes teeb sedasama, mida ka kodus räägitakse ja tehakse, või programmeerib ennast ise.
16.04.2018 22:25
lapse iseloom ja suhtumine saab alguse ikkagi perest, mitte pole vaja süüdistada lasteaiakasvatajaid ega koolis õpetajaid. kui mingi kompleksides laps ründab lasteaias või koolis teist, siis on siililegi selge, et tal on kodus probleemid. agressiivsus on millegi tagajärg, millega on vaja tegeleda. vanem(ad) ei taha ega soovi tihti tunnistada, et kodus on probleeme ja lükkavad kõik teiste kaela. see on nii tavaline aga kannatavad süütud lapsed, kelle kohta õeldakse, et miks ta midagi ei tee.
    16.04.2018 23:08
    Algusest lõpuni vale.Sellisel moel kiusajate õigustamine.Et nemad on ka ohvrid.Iga kiusamise protsessis süüdlased välja selgitada,nimepidi avalikustada ja protsessid lõpuni menetleda.Aga kui kiusajale tundub,et ta on ohver,siis peab ta algatama oma protsessi.Kuid kohtukeisid peavad olema eraldiseisvad.
    17.04.2018 09:05
    Kui kodu on tugev, siis laps saab tuge, kuid see ei õigusta pedagoogide halba käitumist. Kodu saab sel juhul toetada, kuid muutus peab ikka ju toimuma. Ei ole ju nii, et koolis last alandatakse, siis laps kodust saab tuge. Sellest ju ei piisa. Trauma võib saada väga tugeva lasteaiast/ koolist, mis sest et kodu on tugev ja toetav
16.04.2018 22:29
Sorteerida ja kiiresti ! Ja kohe ,juba yle-eile ! Geneetilised pardikud eraldi klassidesse ,siis eraldi kooli ja erilised pardikud poistekooli,mees-opetajatega .Kelle-de palk , on neli-viis keskmist .Kui ei saa vajalikke opetajaid,siis suurendada palka ,niikaua ,kui kool hakkab normaalselt toole ! Pardikutele on vaja rakendust ja voistlust .Naised sellest ei saa aru ,nad raagivad . Kui pardikutele luua korralik fyysiline koormus spordi-ringides ,siis probleemid kaovad .Meil kunagi oli voimlemis-opetaja ,kui keegi koolis kakles ,viis ta poisi spordisaali ,andis poksikindad ja ytles ,et andke nyyd ! Nalja sai palju ! Ja paljud hakkasid trenni tegema ,mitte ainult poksiringis,sest said aru ,et on neil midagi puudu !
16.04.2018 22:31
Koolikiusamine (loe: -trenni, -armee, -töö jne) oli on ja jääb see on inimeselooma loomuses ja sinna pole päevalõpuks miskit parata :(
16.04.2018 22:53
Autor on pisut sinisilmne, arvates et kõik inimesed sünnivad juba loomu poolest "headena". Geneetilist prahti, empaatiavõimeta isendeid esineb siiski omajagu. Täiskasvanuks saades võib osadest neist isegi asja saada, kui nad õpivad oma olemust ühiskonnas paremini hakkama saamise nimel varjama, aga lapseeas on nad eriti jõhkrad. Nad tuleks teistest, normaalsetest lastest, eraldada.
16.04.2018 22:56
Sellised tatid on vaja lihtsalt jahedaks hirmutada. Teha suuremate poolt selgeks et kui nii jätkub juhtub nendega hullemini
Kommentaar eemaldatud
    17.04.2018 05:12
    Issand 😒
    17.04.2018 08:28
    Kui kiusatakse kehvade riiete pärast, siis annad lopsu ja paneb paremini riidesse, algkoolilaps? Kust ta need riided võtab? Varastab?
    Vanemate poolt on ju tema riietus.
    Tegelikult saab kõik alguse sellest, et laps oli soovimatu. Ühel juhul saab tast kiusatav, teisel kiusaja. Vanematepoolse armastuse puudus on kõige alus, kasvõi lihtsa sallimise ja säästmise
16.04.2018 23:42
Millegipärast räägitakse justnimelt KOOLIkiusamisest. Nagu kiusaks kool või nagu kiusataks ainult koolis. Kiusatavad võivad rääkida, et 90 protsenti kiusamisest ei leia aset koolimas, ammugi siis veel koolitunnis õpetaja silme all. Ikka enamasti kooliteel, koduteel, kaubanduskeskustes, trennis (kas siis tänavakiusamine, poekiusamine?)....... koolis ehk vetsus- no sinna õpetaja silm ei ulatu jah. Ja kui ta kuulebki sellest - no millised on tema õigused kiusajaga midagi ette võtta? Neid võimalusi on null! Seda enam, et tunnistajaid tavaliselt ei ole või kui on, siis tunnistavad need kiusaja kasuks. Näe - isegi politsei ei saa julmuritest tänavakampadega midagi ette võtta. Määratakse karistuseks erikooli - emme pole nõus ja pojuke jõlgub tänaval edasi.
Praegu käib kiusamine suures osas sotsiaalmeedias. No mida kool siin teha saaks?
16.04.2018 23:51
Koolivägivald on asi mida on võimalik pea täielikult ära kaotada. Kahjuks on meie koolisüsteem selline mis lausa tõukab tagant koolivägivalda. Pikkadeks vahetundideks omapead jäetud mudilased on viljakas pinnas vaimsete värdjate arenguks.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega