Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
12.04.2017 16:25
Huvitav, miks selle palgalõhe vastu just meie riigipalgalised protesteerivad? Kas tõesti on riigiametites / ministeeriumites asi nii hull? Samas ei oska nad tuua ühtegi konkreetset näidet / ametit, kus meestele makstaks kõrgemat palka samaväärse töö eest. Business as usual - kehitavad nad õlgu vaid.
    12.04.2017 17:58
    Muidugi on olemas palgalõhe ja sama ameti peal. Naised on üsna tihti haiguslehel, sest küü on laps haige ja millal ise haige, kuid töö tuleb ära teha ja nii teevadki mehed selle ära, tulles tööle ka puhkepäeval. Nii saab mees ületundide eest rohkem ja naine haigusraha vaid ja ongi palgalõhe ühe ja sama ameti peal.
    Palk on ikkagi kinni võimetes ja oskustes. Miks ühe juurde on järjekord ja teise juurde mitte. On see siis arst või jurist või keegi teine. Millegipärast panust ei arvestata. Kõik loevad vaid numbreid.
    Vene ajal viskasid suured ja tursked mammid labidaga asfalti ja said meestest rohkem.
    Et see kisa kaoks, tuleb viia sisse tarifitseerimine. Hakatakse jälle kategooria ja tunni alusel palka maksma. MIda kõrgem kategooria, seda suurem tunnitasu.
    Mõni naine ei käi üldse tööl ja elab nagu kuningakass. Kallis auto, korter, kasukad ja hilbud. Vot siin võiksid nüüd mehed kisa tõsta, et palgalõhe.
    12.04.2017 20:12
    Kategooria alusel maksmine on tänapäeval kahtlane. Mõni neidis ainult tasemepaberite kollektsioneerimisega tegelebki - töö jääb tegemata ja elu elamata, aga seeeest on kolm raskestimõistetavat doktorikraadi!
    12.04.2017 22:55
    Miskipärast võtavad sõna need kelle palk on kaks korda suurem kui lasteaiaõpetajal aga vastutus oma töö eest pole ollagi.
12.04.2017 16:34
Tubli! Ometi ka üks mees julges sel teemal sõna võtta.
12.04.2017 16:44
Palgalõhe on olemas ja seda nii ametite sees (sama töö ja tulemuslikkuse eest makstakse naistele vähem palka) kui ametite vahel (meeste tööd on pigem kõrgemini tasustatud).
Jah, palgalõhet võib olla raske hinnata ja kindlasti tuleb selle nimel vaeva näha ja metodoloogiaid arendada.
Lõhe on olemas ja seda on raske hinnata. Selline vastuoluline teave ainult ühes lõigus? Kuidas siis ikkagi seda saab kindlak teha, et raudkindlalt väita - see on olemas? Paljuski on see küsitluste tulemus. Mulle ka tundub, et mu pension on liialt väike, aga naabrinaine saab hoopis enam. Aga tal pole ka kõrgharidust ette näidata. Kus see võrdsus siis on? Palk oleneb paljudest teguritest. Neist, millest räägitakse avalikult ja neist, millest poliitkorrektsuses ei tohi kõva häälega öelda, et mitte sõimualuseks sattuda. Ja väita, et töö tegijast ei sõltu midagi, on võlts. Nii nagu pole üksühele sarnast inimest, pole ka seda isegi sama töökoha peal töötavaist. Üks on usinam, teine on mitmesugsutele välisteguritele vastuvõetavam. Kolmasteb näo, et töötab. Ja neljas mõtleb hoopis omi mõtteid. Kui me tahame täielikku võdsust, siis peaksime tagasi minema sinna "arenenud sotsialismi". Aga ka seal olid suured erisused. Samuti pole üksühele sarnast tööd. Ma ei mõtle siin tükitööd. Aga kõik need Statistikaamet, Eurostat, CV Online, PRAXIS ja teised on siiski oletuslikud. Need asutised ei näe ju üksikute kohtade teglikku sisu vaid võrlevad võrreldamatuid asju. Ainuke asi on see, kui täpselt samale ametikohale palgatakse ühes soost töötaja asemele teisest soost töötaja ja samal ajal mingeid muudatusi töökohas ega töö iseloomus ei toimu. Aga siiski jääb inimeste enda erisus ja sellest sõltuv töö tulemuslikkus. Kõige paremini peaksid selles asjas kodus olem ikka need, kellele see töötaja otseselt allub. Tema oskab hinnata kas see erisus on olemas või ei ole. Isegi sarnal kohal võib töötada erineva oskuste, kogemuste, töössesuhtumisega ja vanuses inimesed. Neid ei saa kuidagi ühe mõõdupuuga mõõta.
12.04.2017 16:46
Täiesti mitte-midagi ütlev artikkel! "Kas teile meeldiks vähema palka saada?" Minu arvates väga rumal ning lihtsustatud käsitlus, mis on omane pigem sotsialismile kalduvatel inimestel.

Alustame palga lõhest! Hoolimata erinevate asutuste samasugusest tulemusest, ei ole tegemist soolise palga vaid teenistuse lõhega ning viimased on kaks erinevat vaadet. Teiseks on tegemist MEESTE poolt teenitud tulude ja NAISTE poolt teenitud tulude vahega, mis mitte kuidagi ei arvesta inimeste eluvalikuid või majanduslikku olukorda. Samasugust matemaatikat kasutades võiks kõik asjad sooliseks lõheks keerata.

Lihtne näide, palkan kaks inimest telliseid tassima, üks on mees ja teine on naine. Mõlemad saavad PALGAKS 1€/ tellise kohta. Mees teenib 500€ naine teenib 450€ - võrdõiguslikkuse volinik pahandab, et maksan naistele sama töö eest vähem palka. Näide on küll utreeritud, kuid annab selge märgi, kuid räägitakse palgast kuid mõeldakse teenistust.

Teine ebameeldiv aspekt kogu asja juures on see naiste ohvri seisusesse asetamine "Ei ole infot ja võimalusi võrdväärse palga küsimuseks!". Minul on küll naistesse rohkem usku, kui seda meie sugudevahelisevõrdsuse agitaatoritel. Teiseks on see teada tuntud fakt, et naised panustavad pigem mujale, kui kõrgemasse töötasusse. Tehtud uuring (http://fortune.com/2014/12/11/study-women-entrep...) näitab, et iseendale palka maksvate ettevõtjate hulgas on 23% sooline palgalõhe - ehk need naised kes endale ise palka maksavad, teevad seda 23% vähem kui samasugust võimalust omavad mehed. Kusjuures näitavad uuringud Inglismaal, kus kuni 35 aastaseks saamiseni on palgalõhe juba meeste kahjuks, muutudes oluliselt peale seda, kui tuleb laste saamise kuldaeg. Siis hakkavad emad panustama pigem kodu poole ning isad suurema teenistuse suunas - sugudel tekivad erinevad prioriteedid.

Igal aastal, kui hakatakse palgalõhest rääkima üritab iga teine "Tilliga või tillita" buklett mulle selgeks teha, kui vähe naised ikka palka saavad ning kuidas neile ülekohut tehakse. Kuidas ikka naised haritumad ja palgad ikka väiksemad. Üks feminist oli selles osas väga tabav "Kui sa ikka tahad meestega võrdset palka saada, siis mine õpi inseneriks, mitte kunstilist tantsu".
12.04.2017 16:47
Näidaku kõigepealt tõsiseltvõetavat uuringut palgalõhe kohta. Praegu vehitakse statistikaameti naiste ja meeste keskmiste palkadega. Isegi samal ametikohal saab lõplik palk olla erinev. Kui üks müügiinimene müüb ühes ajaühikus 100 toodet ja teine 50, siis ei saa ju lõpppalk sama olla.
12.04.2017 17:04
Eks me saame aru, et inimesel on mure: äkki likvideeritakse tema ilus ja hästi sissetöötatud Merevahu Teadusliku Koordineerimise Instituut ära ja merevahu koordineerimise spetsialist jääb tööta. Ai-ai. Seepärast - tuld heterofašismile! Ja kui seda ei ole, siis ... konstrueerime ta. (lähemalt vt Tõnis Saarts)
12.04.2017 17:26
Ilmelik, et peale protsendi 26 mingeid muid numbreid ei ole. Kus seadust rikutakse, kes seda teevad jne. Seaduse järele on ju keelatud sama töö eest kellelegi vähem maksta ja kuidas see on võimalik, kui kõik seda justkui teavad. Mina kahjuks küll ei teadnus kui palju sama ameti peal teised töötajad palka saavad, need numbrid olid ju saladus ja küllap on praegugi. Kust see protsent võetakse või kes selle neile järada annab, seda oleks asja arutamise alustuseks hea teada. Kui palju näiteks koolides õpetajad palka saavad, miinimumpalk on teada, aga kui palju keegi tegelikult saab, on ju saladus. Kui naised saavad koolis meestest vähem ehk annavad sama palju tunde, neil on sama kvalifikatsioon meesõpetajatega ja ikkagi saavad vähem, no pange siis teiste hirmuks paar direktorit vangi. Lihtne, kas pole, aga meil käib juba teist aastakümmet soig, et naistele makskatakse tilli puudumise tõttu vähem palka, no jama ju ja peaks juba ära tüütama ka.
12.04.2017 17:28
muide, on täiskuuaeg. kohe tunda on, kas pole?
12.04.2017 17:38
Mind ikkagi huvitab, kui palju on töökohti, kus TÄPSELT sama töö eest saab naine vähem palka? Mitte see, et ametinimetus on sama, aga töö sisu on siiski erinev.
See, et kuskil Riigikogus saavad kõik ühesugust palka sõltumata saadud häälte arvust, haridusest, varasematest ametitest jne on tobe kurioosum, mida ei peaks olema.
12.04.2017 17:54
Mis on eestlaste rahvuskala? PalgaLÕHE.
12.04.2017 18:02
Kas Tädi Heino ei tahaks vabastada oma kohta mõnele kvootlasele ja tootvale tööle siirduda.
Isiklik eeskuju kuluks ära.
12.04.2017 19:15
Miskipärast ei ole ma veel täheldanud, et naissoost maaler saaks väiksemat tunnitasu, kui meessoost maaler. Samas pole ka märgata, et lasteaiakasvataja ametipostide hõivamisele oleks meestepoolt üüratut tungi. Ehk aitaks palgalõhe rookimisele kaasa, kui tõsta lasteaiakasvatajate palka?
12.04.2017 19:31
Alles sõimasid vasakpoolsed ühte küsitlust nimetades seda kallutatud libaküsitluseks. KAs olete juba selle unustanud? Sest te, silmakirjatsejad, haibite nn. palgalõhe mis põhineb üksnes ja ainult nn. kallutatud libaküsitlustel.

Häbi!
12.04.2017 21:22
Valetame kolli kokku ja siis hakkame tema vastu võitlema.
12.04.2017 22:22
Kindlasti on vajalik maksta naisterahvale isegi suuremat töötasu kui meestele, aga seda alles siis kui naisel on vähemalt neli last. Vähema laste arvu korral tuleb kehtestada lastetusmaks.
12.04.2017 22:44
Palgelõhe ?? Mulle maitseb soolalõhe rohkem.
13.04.2017 00:02
Esiteks võrdõiguslikkus eeldab sildistamise ja teise alandamise vältimist.
Loodetavasti sellega võrdõiguslikkuse nõukogu esimees on ikka nõus?
alates selle tilliga irvitamise kampaaniast on kogu see tegelikult õiges suunas liikumine viidud selleni, et mõnitame valgeid töömehi. Ohutu tegeuv ja teeme midagi ära.
Kahjuks ei leidnud Soolise võrdõigusliku nõukogu liikmete nimekirja ja siis koos nende palganumbritega, mis on kindasti võrdõiguslikud nende endi palkadele lisaks.
Või on see info 75-ks aastaks salastatud!?
Kogu see võrdõiguslikkuse ja palgavalikustamise selstkond saaks teha ise otsa lahti. Seadus ei keela palkade avalikustamist, kui sellega ollakse kirjalikult nõus. Seega ootame palkade nimekirju.
Igalt organisatsioonilt ja siis isikult jne ja nimeliselt. alates delfist.
    14.04.2017 13:02
    Oh, mis tuli meelde, enne, kui selle tegelase mulina maha võtate.
    Paralleel volbriööga, kus nõiad ringi lendavad oli no nii armas. Igasugu mikkod jms ülemakstud muttide kamp, kellest pole kuulda terve aasta lendlevad ringi ja huilgavad. Maagiline kuupäev - palgalõhe päev ja siis loeme jälle mikkode kiljatusi, kes kuskil aasta otsa kuskil saavad millegi eest palka ja tegutsevad.
    Nendele tervituseks lastenäidendist tuntud laul:
    Inimestel elu igav,
    haldjail hallivõitu.
    Nõia elul sel on võlu
    laskem luuasõitu!
    Refr.
    Nõia elu, nõia elu, see jah on kõige parem!
    Ah, kui hea on olla nõid, kui sa vaid õppind oled.
    Nõia elu, nõia elu, see jah on kõige parem!
    Ah, kui hea on olla nõid, kui sa õppind oled.

    Inimene tõuseb vara,
    ta on tööde ori.
    Nõial kratt toob koju vara,
    kulda on meil kui pori.
    Nõidund ma ja uurind veidi,
    kübara saan potist.
    Aga tip-top ballikleidi
    nõiun jahukotist.
    Teiste mured meile kama,
    klõbistame sõrgu.
    Aga pärast maiset jama
    põrutame põrgu.
16.04.2017 21:02
Kas keegi teab kedagi, kes teaks kedagi, kes teab, et sama töö eest saab mees erinevat palka naisest. Kas Kattel on üldse teab kaht reaalset näidet selle kohta. Andke kodanikud teada kui mõni suudab millelegi reaalsele viidata.
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega