14.10.2015, 00:10
Repliik: dotatsioon sõidujagajale
Tuleva aasta riigieelarve projekt näeb ette, et ühistranspordi toetuseks saavad maavalitsused umbes 26 miljonit eurot nagu tänavugi.
FOTO:
Eesti väikelinnataksodega, mis on tihti Tallinki taksoga samas hinnaklassis, saaks selle raha eest sõita üle 30 miljoni kilomeetri. Arv tundub suur, aga statistika ütleb, et maakonnaliinide bussid sõidutavad inimesi siiski palju rohkem: mullu üle 260 miljoni sõitjakilomeetri. Sellepärast ei usu ma, et sõidujagamisäppide nagu Hopp või Wisemile levik suudaks kaotada doteeritud bussiliinide vajaduse. Sõidujagamisäpid mõjutavad rohkem Eesti seda osa, kus busse ja autosid liigub niigi palju. Aga mõnes eriti hõredalt asustatud kandis võiks olla mõistlikum maksta dotatsiooni pigem paarile päev läbi valvel olevale sõidujagajale kui haruharva mööda vuravale liinibussile.