23.11.2009, 08:00
REPLIIK: Kosilane punariigist
Alles septembris teatas majandusminister Juhan Parts, et Tallinna lennujaam võiks muutuda „transiitjaamaks Aasia lennufirmadele”. Ei läinud mööda kaht kuudki, kui Briti nädalaajakiri The Economist juba kirjutas, et raskustes siplevale Estonian Airile võib tulla kosilane Hiinast: SAS-ile kuuluvate aktsiate ehk 49% ettevõtte ostust on huvitunud teiste seas hiinlased.
Ehkki Tallinn on Hiinast vaadates õhuliini pidi lähim Euroopa Liidu pealinn, sellest üksi kindlasti ei piisa. On tähtis, et siit saaks praegusest hõlpsamalt ka edasi. Kuid üks võimendab teist. Toimib ju lennuliikluses spiraal: kui lendude arv ühte lennujaama kasvab, siis tõmbab see üha rohkem transiitreisijaid, mis kasvatab järjest ka nõudlust. Ja vastupidi.