Repliik: Loeme kokku kingitused
Kui kallilt oleksite kingiks saadud asjad olnud nõus ostma endale ise ja kui palju need poes tegelikult maksid? J. Waldfogeli klassikaks saanud majandusteadusliku uuringu järgi maksab kingituse tegija kingituse eest kümnendiku kuni kolmandiku võrra rohkem, kui saaja ise oleks selle eest valmis olnud välja käima.
Kinkekaartidega pole lugu parem, näitas kümmekond aastat hiljem tehtud J. P. Offenbergi uuring. Sellest selgus, et järelturul on kinkekaartide omanikud nõus kaarte nimiväärtusest keskmiselt 15% odavamalt maha müüma. Mida „originaalsema” poe kinkekaart, seda suurema allahindlusega. Uusim lisandus selles majandusteadlaste kingidiskussioonis aga ütleb, et tegelikult võiks kingitusi tehes raha peale hoopiski vähem mõelda: kingituste tegijad tähtsustavad kingituse rahalist hinda üle, arvates, et saaja hindab kallist kingitust rohkem. Kingituste saajad seevastu ei arva üldiselt, et kallim kingitus tähendab nende suuremat väärtustamist, näitas F. Flynni ja G. Adamsi uuring. Kui tahate teha majanduslikult mõttekat kingitust, on õige valik tagasihoidlik ja praktiline või sentimentaalse väärtusega või soovinimekirja kuuluv ese. Raha võib samuti kinkida.