Senine lugu on kehvapoolne. Ettevõtte endised juhid on kriminaaluurimise all. Hiljuti jätsid Tallinna Sadam ja tema omanik viimasele minutile avalikkuse teavitamine probleemidest, mida tekitas uute parvlaevade hilinemine, ja varasem jutt oli eksitav. Börsiettevõte sedasi ei saa.

Reisijateveoga läheb sadamal hästi, aga kaubaveoga kehvasti. See on mitu aastat vähenenud ja 2006. aasta tipptasemest poole väiksem. Kui Tallinna Sadama tulevik on reisijatevedu, siis miks mitte Muuga sadam eraldada ja eraldi müüa?

Ettevõte on poliitilistest tõmbetuultest väga mõjutatav. Ärimudel on arusaamatu. Miks taristuoperaator on parvlaevade omanik ja liinide operaator? Analoogia alusel võiks Tallinna Lennujaam olla ühtaegu lennukompanii. Mingil põhjusel ei ole. Miks see ärimudel siis laevandusse sobib?