Repliik: tapjad jäävad tapjateks?
„Rahva tervise huvide eest tuleb seista jätkusuutliku alkoholipoliitikaga, mille teravik on suunatud mõjusate ja proportsionaalsete meetmete rakendamisele.” Kui alkoholitootjad ja -müüjad on tõega huvitatud „kodanike vastutustundlikust suhtumisest alkoholi ja selle tarbimisse”, siis on neil võimalik seda ka tegudega tõendada. Aasta alguses tuli õlletootja Heineken paljudes riikides välja reklaamiga „Moderate drinkers wanted”, mis kujutab naisi, kes alkoholiga liialdanud mehi ära põlgavad. Paari aasta eest edastas kuulus DJ Armin van Buuren Heinekeni reklaamis sõnumit „Dance more, drink slow”. Ma ei tea, kui efektiivsed on need reklaamid liigjoomise vastu, aga vähemalt annavad nad õllefirma jutule vastutustundlikkusest ka mingi reaalse sisu. Seevastu näiteks A. Le Coq, mille juht Tarmo Noop räägib alkoholikultuurist suure suuga küll nii aruteludel kui ka pöördumistes, on viimase aja alkoholireklaamides kuulutanud, et „jube kiire on” ja „see siin on baar, mitte tsirkus” – st jooge end kiiresti purju.