Jõudsin sadamasse pool tundi enne neljast praami, sellele ma muidugi ei mahtunud, märkasin vaid, et peamine liiklus oli broneeritud reast. Viiese praamiga sama lugu. Kuuesele Regula reisile pääses tavalise piletihinnaga rohkem kui saja auto rivist vaid üksainus, üle-jäänud olid "broneeritud", lisaks välisturistide bussid ja mõned kaubaautod.

AS Saaremaa Laevakompanii on päris metslase kombel kehtestanud korra, mis ei vasta mingile ärieetikale. 75% piletitest võib müüa bronnina, s.o niigi kallile piletile 50 krooni otsa. Peale selle on AS oma äranägemise järgi müünud või andnud paljudele firmadele nn A-kaardid, mille esitaja saab eelisjärjekorra.

Bronni pileteid ei müüda mitte niivõrd ettetellituna, kuivõrd kohe saabujale kassast väljuvale praamile.

13. mail oli kella kolmest müüdud üle 30 sellise "bronni". See on otsene väljapressimine – osta kallim pilet, saad kohe peale. Nii liigubki sadamates peale lõunat üksnes kõige vasakpoolsem rida – "broneeritud" autod.

Miks AS avalikult ei kuuluta, et makske firmale peale, muidu olete kehvem rahvas ja naiivne, kes peab lollide ritta rivistuma. Praegu võib iga nooruke Saaremaa Laevakompanii palgaline mõnitada inimesi nende endi ja maksumaksja raha eest, sest riik maksab AS-ile veel pealegi. Klient on praegu firma jaoks, mitte vastupidi. Valitsus ei küsi, kuidas selle rahaga toimitakse, peaasi, et oleks täielik, avatud turumajandus. Ega midagi muutu, räägi, palju tahad, viletsaid ja lihtsameelseid paati ei võeta. Nende inimeste pahameel sel päeval sadamas oli küll üldine.

Saarlase-hiidlasena on mul piinlik, et selline sini-must-valge lipu all seilav AS kannab Saaremaa nime.