Hiina-Tiibet ja sõber Gesar-khaan

"Sellesse riiki ühinevad hiinlased, mongolid, tiibetlased, afgaanid, turkestani hõimud, tatarid, burjaadid, kirgiisid, kalmõkid. See riik saab olema võimas, nii füüsiliselt kui ka moraalselt, ning ta püstitab tõkke revolutsioonile ja kaitseb hoolsalt oma religiooni, filosoofiat ja iseseisvat poliitikat. Kui paha ja rikutud inimkond jätkab inimkonna jumaliku sädeme lämmatamist, valab verd ja takistab moraalset arengut, siis lõpetab Aasia riik sellise suundumuse otsustavalt ja rajab püsiva, kindla rahu ... Aasias saab sündima suur riik Vaiksest ja India ookeanist Volga jõe kallastele. Buddha tark õpetus levib põhja ja läände. See saab olema vaimu võit." (Parun Ungern von Sternbergi ja Ossendowski 1920. a. kuuldud mongoli munga ennustused, mis on kirja pandud Ossendowski ajaloolises romaanis "Loomad, inimesed ja jumalad", mis on ilmunud ka eesti keeles.)

Suhtumine Keskuse Riiki (Hiinasse) on peaaegu eranditult positiivne - samuti Jaapanisse, kellel öeldakse olevat müstiline ühendus Sambalaga. Hiina usutakse saavutavat tagasi endised Mandzu-dünastia aegsed piirid ja liitudes Jaapaniga tõuseb vaimse ja ühiskondliku arengu tippu. Hiina teiste liitlastena mainivad ennustajad Koread, Mongooliat, Ida-Siberi rahvaid, Turkestani, Afganistani, Nepaali, Birmat, Taid ja Khmeeri kuningriiki (Kamboodza!). Sünnib tõeline Ida-Aasia impeerium, kuid mitte enne, kui on peetud võidukas sõda imperialistlike "muhameedlike" vallutajate vastu ja purustatud taassündinud Langdarma (paha valitseja vanas Tiibetis) hirmuvalitsus. Langdarma kukutajaks, Hiina-Tiibeti juhiks ja kaitsesõja ülempealikuks tõuseb keskaasialaste rahvalegendide järgi Gesar-khaan, üle 1200 a. tagasi elanud sinkiangi printsi reinkarnatsioon.

Hiina areneb demokraatliku sotsialismi suunas. Järgmisel sajandil (2000-2100) saab ta olema demokraatia ja vabaduse kaitsja, vastukaaluna läänes kasvavale muhameedlikule võimurühmitusele. Üheksanda Pantsen-laama pingutused 1920. aastatel hiina-tiibeti-mongoli-jaapani föderatsiooni loomiseks kannavad lõpuks vilja. Gesar-khaani möödunud ja uue elu lugematutest kangelastegudest jutustavad tuhanded ülistuslaulud, mida Nikolai Roerich kogus Kesk-Aasia reisidel 1920 - 1930. Munklaamad kirjeldasid Gesar-khaani tähtsamaid tundemärke:

- Ta loob ühiskondlikku õiglust ja võrdsust.

- Gesari ja Sambala värv on punane.

- Gesar ettevalmistab teed Rigden Gjalpole, tulevasele maailma valitsejale.

- Edukalt kaitseb ta maad läänest ründavate imperialistide vastu. Lõpuks saab Hiina oma vanad piirid ja arvukalt liitlasi.

- Gesar tuleb oma armeega ka Lhasasse, puhastab lamaistliku õpetuse ning templid varemetest ja laseb levitada budismi kogu Hiinas.

- Idamaise ajaarvamise tsüklis, mis paigutub aastatesse 1927 - 1986, sünnib Gesar-khaan siia maailmasse Sinkiangi "püha maa" lähedale.

- Gesari vägede liikvele mineku märgid on sulgedega ehitud nool ja seitse tähte.

- "Pimeduses elavatele lehvib Maitreeja ja Gesari lipp verena üle uue maailma maade. Neile, kes mõistavad, punase päiksena."

- Gesar-khaan paneb Pantsen-laama tagasi Tiibeti juhiks ja soosib budismi, kuigi ise on sõjapealik.

- Sambala iidne linn avastatakse taas. Selle saladused ja aarded paljastuvad kusagilt Turkestani orust. Hakatakse ehitama uut Sambalat.

- Gesari ajal hakkab tugevnema ka islami valitseja, vale messias, kelle tegevuse tulemusel võtab pool maailma omaks islami fundamentalismi ja püüab alistada ka Hiinat-Tiibetit.

Rigden Gjalpo - Kalki avataara

Suursõjale järgneb pikk rahu ja "külluslike saakide aeg", mis Padmasambhava ennustuse järgi kestab kogu maailmas 25 aastat, India poolsaarel 33 a. ja Hiinas-Tiibetis 40 - 60 a. Sel ajal areneb kaks riiklikult, ühiskondlikult ja aateliselt teineteisest erinevat blokki: Hiina ja Jaapani ümber koonduv Ida ja teisalt islami-lääne võimusüsteem, kuhu ilmselt kuulub ka "punaste barbarite maa" - Venemaa. Islam saab oma võimu alla pool maailma ja sulatab endasse ristiusu. Kublai-khaanile kunagi antud ennustuste järgi levib budism 2100. aastatel üle Euraasia. Hiina impeeriumi kujutatakse üsna positiivsete värvidega. Moodustavad ju India, Tiibet ja Hiina idamaistes ennustustes alati maailma keskuse.

Vähehaaval muhameedlik superriik, keda esitatakse vägivaldse ja mandununa, võtab omaks maailma vallutamise plaanid, alistab uusi rahvaid ja alustab agressiooni Hiina impeeriumi vastu. Hiina pürgimused ühendada maailma rahvad rahumeelselt - purunevad. Vallutussõdades 2070. ja 2100. aastatel ja 2200. aastate alguses hiina-budistlik blokk murtakse ja alistatakse tükk-tükilt. Lõpuks on budism ainult Turkestani Sambalas. Mujal valitseb imperialism, fasism ja budismivaen.

"Õhulaevadest" näevad muhameedliku "kuningas La-lo" sõdurid, milline heaolu valitseb Sambalas ja kadedusest tahavad ka seda vallutada. Dalai-laama venna Norbu järgi toimub otsustav võitlus vaimsete ja kurjade jõudude vahel just Sambala ümber umbes 300 aasta kestel. Kui muu maailma rikutus jõuab juba linna müürideni ja muhameedlased tungivad sinna "22. tsükli vesilamba aastal", siis astub esile Sambala kuningas, tsakravarti, kes alustab võitlust kurjuse vastu "jumalate sõjaväe abil" ja paneb maailma rahvad tõusma rõhumise vastu.

Selle maakera viimane sõda kestab vaid mõned kuud või aastad. See lõpeb kõikide rahvaste, mingisuguse ÜRO-laadse, moodustatud maailmariigiga, mille juhatusse valitakse Sambala kuningas, kalatsakra-tarkuse 25. levitaja. Sambala valitseja ideel on traditsiooniliselt lähedane seos Pantsen-laamaga. Ebaselgeks jääb, kas see tulevane tsakravarti on just selleaegne Pantsen-laama. Rigden Gjalpot, Sambala ja ühinenud maailma valitsejat kutsutakse hinduistlikes ennustustes Kalki Avataaraks. Visnu-puraana (pühakirja) järgi "ta tuleb taastama õiglust maa peale. Kali-juuga lõpus elavate inmeste meeled ärkavad ja saavad kristallselgeteks. Nad sünnitavad uue rassi, mis järgib Krita-juuga, Puhtuse Ajastu seadusi."

13. Dalai-laama ennustuste järgi lõpeb islamiriik 2200. aastate algul. Muid viimasele sõjale antud aastanumbreid on 2304, 2327 ja 2425 pKr. Siis, pärast tormist ööd, hommiku koites, vabaneb valgus ja saabub õnnelikum aeg. Valgustunu õpetus (Buddha Dharma) levib jälle ja saavutab oma tipu 25. Pantsen-laama ajal, niisiis ligikaudu 2700. aastatel. Endiste kirikute ja moseede kantslitest targad õpetavad budismi ja teadusi. Enam ei kummardata ristil rippuvat Jeesust, vaid järgitakse elavat pühak (bodhisattva) Jeesust. Uus sotsioloogia põhineb Amitaabha tarkustel ja bodhisattva Taara õpetustel. Leidub ka viiteid, juba möödunud sõjaga seoses, interplanetaarsetele kontaktidele teiste päikesesüsteemide vimanatega ehk ufodega kulgevate olenditega.

AUTOR: zenmunk Mahapanna (Mikael Niinimäki) 2523 B (1979. aastal), soome keelest tõlkis tema õpilane Erik Arro (Erik.Arro@mail.ee) 2544 B (2000)