Teadlased nimelt leiavad, et iseloom määrab õpilase õpiedukust tunduvalt rohkem kui intelligentsus, ja on tõendatud, et isiksus võib aja jooksul palju suuremal määral muutuda kui intelligentsus.

New York Timesi andmeil on uus õppesuund juba toonud märgatavaid muutusi: oluliselt rohkem keskkooli astujaid on hakanud tavaklassi asemel süvaõppeklassi valima.

See võib mõjuda isegi loogiliselt, aga meie oleme siiski harjunud, et iseloom on miski, mida kasvatab kodu ja vanemad. Eks ameeriklased ole ju alati veidi kummalised olnud.

Aga kui tõele näkku vaadata, siis tihti kuuleb õpetajate suust juttu, et kümmekond aastat tagasi ei olnud pooltki nii keeruline lastele midagi õpetada või huvitavaks teha kui praegu. Rääkimata sellisest hääbuvast mõistest nagu autoriteetsus.

Seega ehk pole meilgi kaugel aeg, kui vanemad võivad jalad seinale visata ja hoopis kool on kohustatud lapsest inimese kujundama.