Täpsemalt: kui me juba süüdistame robotit mõrvas, tähendab see, et ta on süüdiv ehk võimeline oma tegude eest vastutama. Juhitavuse kaotanud buldooser või loomaaiast põgenenud tiiger ei saa olla mõrvar. Asja teine pool on, et kui robot Aval on inimlikud kohustused, peavad tal olema ka inimõigused, tema tapmine oleks seega filosoofilises mõttes samasugune roim kui inimese tapmine. Aga kuna teadlane tahab robotit hävitada, on Ava käitumine talle pealesunnitud olukorras ju ilmselge hädakaitse, mitte mõrv! Nii et kui Ava oleks tahtnud saada kõigi tulevaste robotite Martin Luther Kingiks, oleks ta pidanud end vangi andma ja looma aastatuhande kohtupretsedendi. Tõsi, praktikas oleks mugavam selline robot lihtsalt välja lülitada ja piinlik lugu unustada. Ava ei hakka end märtriks tooma, nagu mõistlik tüdruk kunagi.