Tarmo Lausing: kas ulmeline unistus Lasnamäe trammist lastakse jäädavalt allavett?

 (56)

Tramm Tallinnas
Tramm TallinnasFoto: Andres Putting

Väike Tanja sündis taga Lasnamäel 1984. aasta alguses. Samal aastal hakati kavandama Laagna teed selliselt, et laia tänava keskele jäeti trammitee ala, kanal südalinna pidi aga jätkuma üldsegi maa all – metroona.

Kõlab nagu 80ndate ulme, kas pole? Tõsi küll, siis oli kanali nimi mitte Laagna, vaid hoopis Oktoobri tee. Kui Eesti sai 1991. aastal vabaks, viis vanaisa Tanja kanalisse ning ütles meeldejäävad sõnad: “Millalgi, lapseke, tuleb siia kindlasti tramm.” 7-aastane plikatirts lõi selle peale rõõmust käsi kokku ja õhkas: “Oi, taaduke, tramm!”

Dekaad hiljem, 2002. aastal, mil Tallinna linnapeaks oli just saanud tüsedavõitu paksude prilliklaasidega onkel, luges Tanja Lasnamäe lehe juunikuu numbri esilehelt suurt artiklipealkirja: “Lasnamäele on vaja trammi”. Sealt alates on Tallinna suurima linnaosa trammiprojekt olnud kõigi lasnamäelaste huulil.

2007. aastal viis linnavõim asja sedavõrd tõsiseks, et 29. novembril võeti vastu linnavolikogu otsus trammiliinide Lasnamäe-Vabaduse väljak ning Lennujaam-Balti jaam trasside kinnitamise kohta. Tanja oli selleks ajaks saanud juba 23-aastaseks.

Läks mööda veel mõni aasta ning 2011. aasta augustis rääkis abilinnapea Taavi Aas, et Lasnamäe saab trammi 2017. aastaks. Nüüd on see aeg käes - Tanjast on sirgunud kaunis naine, tal on endal juba laps, vahest mitugi. Ta on oodanud Lasnamäe trammi kogu oma elu ...

Samal teemal:

Tallinna juhtide lubatud grandioosne projekt ja ulmeline lubadus - Lasnamäe tramm - kas tõesti lastakse tema unistus nüüd, enne kohalikke valimisi, jäädavalt allavett?

Ainuke alternatiiv autos istumisele

Sel nädalal on Keskerakonna linnapeakandidaat Taavi Aas välja öelnud, et Lasnamäele ei olegi trammi vaja. Tsiteerin: “Lasnamäe trammil väga suurt mõtet ei ole.” No kuidas siis nii, härra Aas? Mida peab Tanja sellest arvama? Kas ei loobuta praegu Lasnamäe trammist liiga kergekäeliselt? Tramm on endiselt ainuke tõsine alternatiiv jätkuvale autos istumisele selles linnaosas. Juba praegu ei ole seal masinaid kusagile parkida.

Sealsamas 2002. aasta Lasnamäe lehe juunikuu numbris projektist kirjutav trammipargi direktor Uno Heinvere arvates ongi kõige käegakatsutavam ja ökonoomsem lahendus traditsioonilise kitsarajalise trammiliini rajamine Laagna teele, kus selleks on alus juba olemas. Heinvere sõnul võiks Lasnamäe tramm Selist (Lasnamäe lõpust) Viru väljakuni sõita lausa 22 minutiga.

Vastuseks Taavi Aasale vastaks ehk Tanja, et trammiliini rajamine Lasnamäele ei pruugi kaugeltki tähendada sealt busside väljatõrjumist. Aruka ühistranspordi skeemi loomisel linnaosas on vaja sellesse integreerida nii tramm kui ka buss.

Tanja, kes aga on vahepeal linnast eemal elanud, võiks aga peagi Lasnamäele tagasi pöörduda, sest ta naudib imekiiret trammi-ühendust Selist otse Vabaduse väljakule. Seal trammist maha astudes näitab ta oma lapsele linnavalitsuse maja neljanda korruse aknaid ja ütleb: “Näed, vaata, pojakene, seal akna taga istub Tallinna linnapea. Kõik need aastakümned teised ainult rääkisid, aga tema tuli ja tegi päriselt Lasnamäe trammi ära.”

Linnaisad - ärge loobuge unistamast! Ärge loobuge mõtlemast suurelt. Linnaelanikud endiselt ootavad Lasnamäe trammi.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare