Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
21.04.2018 13:10
neid slaavi orje on juba terve eesti täis, äkki aitab juba.
21.04.2018 13:10
Kas selle vastu saab midagi olla????
Inimesed tulevad siia olesklema ja maksumaksja rahal mugavlema !!!
See ei lähe mitte!
21.04.2018 13:16
on ootamatuid äkkreide erinevatesse töökohtadesse ja ladudesse. Jääb tööandja vahele, kohe tema töö kuuks ajaks kinni ja metsik trahv selga. Korra elab selle üle, siis teine kord väriseb kui sihuke petmismõte pähe lööb. vaja oleks sadu avalikke hukkamisi ja uskuge, tööandjad hakkavad oi kui kuulekalt elama, nagu Põhja-Koreas.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    21.04.2018 16:45
    Maardu vana Keemiavabriku territooriumil on terve Ukrainlaste salalaager püsti pandud. Näeb välja nagu kasarm. Samas nagu sigala. Kohutav vaatepilt. ja keegi ei köhi.
    21.04.2018 17:40
    Kuna ülisuur ja ülemakstud avalik sektor on riigi vaeseks söönud siis ongi viimane aeg asuda neid ametnike kontrollima.Jätaks töö tegemise teisele kohale ja alustaks esialgu tööl käimise kontrolliga.Jääb tund hiljaks või läheb varem koju siis koheselt hiigeltrahv.Lisaks veel valvetelefonid kuhu iga töökaaslane ja naaber saaks helistada kui näeb kaubanduses kolavatat ametniku tööajal.Samuti ametiauto kasutamine isiklikuks otstarbeks jnejne.Võibolla õnnestuks nii riigieelarve tasakaalu saada ,et ei peaks pesnionifondi rüüstama ja saaks ka töötu ja haigekassale võlad tagasi maksta ,et iga elanik võiks maksurahaga makstud teenuseid kasutada nagu normaalses ühiskonnas.
    21.04.2018 18:37
    Vaja riigiametnike armee 50%võrra vähendada jh panna neid tööle. Vabanenud raha suunata ettevõtlusesse
21.04.2018 13:38
Seadus käsib neile maksta Eesti keskmist palka...
Idee järgi saaksid nad rohkem tasu kui Eesti nn "rida tööline"
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    21.04.2018 13:57
    Tamsari-taolised , kes sellise olukorra tekitasid , peaks keretäie hirmus suu kinni pidama , veel kümme aastst tagasi nn. "ettevötjad" hooplesid uksenäitamisel uksetaguste järjekordadega . Ei mingeid kvoote , öppige konkurentsis elama , liigkasuvötjad !
    21.04.2018 16:32
    Jah, väljastpoolt palgatud tipp-spetsialistile, keda ettevõtja Eestist ei leia, peab tööandja maksma mitte vähem, kui 1300 euri kuus. See juba välistab selle, et tööandjatel pole mitte mingit huvi massiliselt liht (odav) tööjõudu sisse tuua. Kõrgemat palka peab maksma, aga tolku niikuinii pole. Pealegi on Eestis lihttööjõudu piisavalt omalgi.
    21.04.2018 18:51
    Jh kuidas need poolakad ukrainlased siia jõuavad, jh lepingutega töötavad, Maksuameti ei koti. Saaks omadele ära teha
21.04.2018 14:06
Ükskord me võidame niikuinii...
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    21.04.2018 16:41
    Kuidas siis koolitatud tööjõudu vägisi Eestis kinni hoida?
    21.04.2018 17:12
    Tamsari-taolised "ettevötjad" aastaks Venemaale sitaviskamist öppima .
    22.04.2018 08:29
    Soome riik tegi 60-ndail suure pingutuse, et riigis tõsta tehaste tehnoloogilist taset. Riigi ja panganduse abil loodi suuremaid jätkusuutliku suurusega kõrgtehnoloogilisi tehaseid, mis anti siis soomlastest omanikele 10-20 aastaks tehase toodanguga välja ostmiseks. Riigil polnud kavatsust need tehased endale jätta, vaid kiirendada tehaste kasvu nii, et pikk inkubatsiooniperiood ära jätta, et saaks kohe suurema tehasega tõsist raha teenima hakata. Selle tegevuse tulemusel tõusiski Soome tööstuse tehnoloogiline tase ja kuna kõrgtehnoloogilises tööstuses saab kõrgemat palka maksta, siis tulid Soome tagasi ka suur hulk eelnevalt Rootsi kõrgtehnoloogilisse tööstusesse kõrgematele palkadele tööle läinud soomlased. Eesti üritab oma lahkunud tööjõudu tagasi saada lihtsa meelitamisega, nimetades tootmispõhistesse maadesse lahkunud noori lahtise pea ja kätega inimesi „talentideks“.
    Kuna tootmispõhise Soome tehased on mitmeid kordi kõrgtehnoloogilisemad, kui teadmistepõhise Eesti omad, siis saavad nad suuremat tulu ning sellest tulust töötajaile suuremat palka maksta. Kuna Soome juuksuri, bussijuhi, spatöötaja ja muuseumitöötaja kliendist tehasetöötaja on jõukam, siis saab ta kliendilt rohkem teenuse eest küsida. Kui aga tõsta esmasena juuksuri palka, siis ei tõuse sellest tehasetöölise palk.
21.04.2018 14:17
Lihtne lahendus. MTA leiab objektilt ühe tiblunniciuse, objekt kinni 6 kuuks!
21.04.2018 14:20
Meie tööandjate järjekordne täielik vale. Kuidas Soome suudab illegaalse odavtööjõu eemale hoida? Pole siin vaja jalgratast leiutada, küsige esimeselt ettejuhtuvalt Soomes töötavalt ehitajalt, palju töömaal illegaalseid ukrainlasi näiteks on? Vastus on 0. Aeg oleks valetajad tööandjad vastutusele võtta Eestile tekitatud kahju eest.
    21.04.2018 17:40
    pole vajagi tuua sisse illegaalset tööjõudu, neil on täitsa korralik ja kvalifitseeritud tööjõud Eestist võtta. Eestil kahjuks seda võimalust pole.
    21.04.2018 22:22
    Eestil on saadaval just seesama sinu nimetatud kvalifitseeritud tööjõud - sinu nimetatud eestlased. Laevadega saab Soomest tagasi ka, kui sa ei tea. Soomes on eesti tööjõud just sama kallis, kui soome tööjõud. Mul on mõlemaid töötajaid Soomes. Illegaalid oleksid odavamad ja neist unistavad eesti "tööandjad"
    22.04.2018 08:31
    Kuna Soome tehased on mitmeid kordi kõrgtehnoloogilisemad, kui Eesti omad, siis saavad nad suuremat tulu ning sellest tulust töötajaile suuremat palka maksta. Kuna Soome juuksuri, bussijuhi, spatöötaja ja muuseumitöötaja kliendist tehasetöötaja on jõukam, siis saab ta kliendilt rohkem teenuse eest küsida. Kui aga tõsta esmasena juuksuri palka, siis ei tõuse sellest tehasetöölise palk.
21.04.2018 14:25
Tänu sellistele tammsaaretele ongi Eestimaalt eestlasi lahkunud juba sellisel määral, et rahvusriiki ei jätku järgmistele põlvkondadele.
    22.04.2018 08:37
    Iive kukkus kohe vabanemisel 26 aastat tagasi. Aastasündivus oli okupatsiooniaja lõpus 25k ja kukkus vabanemisel 12k peale. Jääb mulje, et ei vabanenud vabadusega harjunud "metsaloom", kelle sündivus oli okupatsioonivangistuses pärsitud, vaid vabaks sai okupatsioonilaudaga harjunud "laudaloom", kes ei saa vabaduses isegi primitiivseimagagi ehk kestmist tagava 3+ sigimisega hakkama ilma talitaja-kunstliku seemendajata.
21.04.2018 14:45
tuuakse aasiast siis iga päev näeb juba neegreid bussi tulemas igasugu uruguaid ja hiinlased väga kirju pilt juba me kannatasime nälgisime siin kuskile ei tohtind sõita nüüd mingid tüübid patseerivad ringi
21.04.2018 14:51
Kust see odav tööjõud tuleb? Ainult idast. Jääb mulje, et paljudel ettevõtjatel (sh Tamsar) on piiratud mõtlemine ja oskused (sh inglise keel), kes suudavadki ainult näoga ida poole seista. Jätke see kvoot juba rahule, see on täis. Õppige ükskord tööd tegema EL suunal, seal on tööjõudu küllalt – andke mõnele siinsele profimale värbamisfirmale ülesanne kätte hakata vahendama soovitud tingimustel tööjõudu EL-st (Lätist, Poolast, Balkanilt). Silmas on peetud siiski EL kodakondseid (liidus elavad Ukraina ja Vene kodanikud siia ei kuulu). Tööandja mõelgu enne, kas ta ise läheks enda poolt pakutud tingimustel tööle. Hoolivus ja mõistmine eelkõige, küll asjad hakkavad ka laabuma. Loomulikult tuleb eelistada esimese valikuna kohalikku tööjõudu ja soodustada ümberõpet.

Kas väidetud vähemalt 1300€/kuus läheb tegelikkusega ka kokku? Tuleb luua mingi toimiv ja kontrollitav süsteem (kui seda juba olemas ei ole). Eeldatavalt on igal kvoodi alla käival erialaspetsialistil saabudes kindel töökoht juba olemas, tööandja teada. Iga selline töötaja peaks koos tööloaga saama isikliku numbri, mis on registreeritud maksuametis ja ka tema tööandja juures - see peaks aitama õigete maksude laekumist kontrollida isikuliselt ettevõtte kaupa. Kontrolli saab teostada iga kvartal ja vajadusel tööandjaga suhelda. Trahvid tööandjale olgu korralikud. Pettuste ilmnemisel tuleb tööluba/viisa tühistada ja isik tagasi saata.
21.04.2018 14:57
Toomas Tamsar jätkab ikka oma joru ajamist, Eesti "tööjõupuudusest". Siinsamas Delfis on inimesed, kirjutanud, vaatamata oma ametioskustele, kuidas nad ei suuda leida Eestis tööd, saates välja kümneid CV-sid. Tamsar võiks seda kummalist olukorda selgitada!? Tööandjad vajavad ikkagi hästi odavat tööjõudu? Miks tööjõud lahkub selliste tööandjate juurest? Tööandjad on võib-olla ise süüdi?
    22.04.2018 08:40
    Tehaseomanik ei vii odavpalgamaale kogu oma tehast, vaid selle kõige väiksema lisandväärtusega lüli, koostetehase. Rasvasemad osad jätab kodumaale.
    Eesti pole taibanud tahta omamaiseid tehaseid, vaid on ülepüüdlikult moosinud välisomanikuga ettevõtteid siia tulema. Tulemuseks ongi olematute omamaiste omanikega tehaste ja samas peamiselt välisomanikuga koostetehaste riik. Koostetehase kasumimarginal on nii väike, et selles ongi peamised mured palk ja maksud. Algul tulevad odavapalagamaale koti- ja padjavabarikud. Kui palk kasvab, siis liiguvad kotiõmblemise manufaktuurid edasi ja nende asemel tulevad koostetehased. Koostetehaste aeg sõltub sellest, kui ruttu kasvavad palgad veelgi odavama palga maades. Kui riik panustab vaid välisinvesteeringute saamiseks ega taipa luua ka omamaiseid tehaseid, kus on kogu tootmisahel, s.t. ka tootmise rasvasemad osad, kuni tootearenduseni ja müügini välja, siis jäädaksegi madalalpalgalisse mudaliigasse, kus tootearenduse ja tehnoloogia uuenduse asemel tegeletakse maksude ja miinimumpalga probleemidega.
21.04.2018 15:23
OVI 21.04.2018 14:00
Ainult välistööjõule orienteeritud ettevõtted tuleb probleemi lahendamiseks Eestist välja viia riikidesse,kust spetsialistid ja spetsiaalsed abitöölised pärit.
Nii,nagu eelöeldud tsitaadis öeldud ,nii peab ( mitte peaks või võiks ) olema,sest nii on nii üldkasulikum kui ka ohutum.
Larry Lammaskaru ( endine tuuker ja trummar ja praegune orelimängija vabamüürlaste loozis ):
" Kas sotsialistliku kapitalismi tingimustes tekkinud pehmoloogilised põhiväärtused on pannud pedestunud poliitlontrused mõtlema täna homsele eilsel viisil?
Affanassi ( sotsialistliku kommunismi ohver ja pensionär ):" On küll."
Filosoof - usukannataja Juula : " Ka hollandlaste kogemuste kasutamise kasulikud kogemused Aafrika arenenud riikides on Eestile väga kasulikud.
Selleks ostetakse kohapeal ära suguharu juht ja pannakse äri ilma bürokraatia ja milutamisega käigu pealt käima.
Palju näiteid - Welcome to PRACTICA Foundation
PRACTICA Foundation works on local business development with low-cost water, energy and sanitation technologies. We develop and select affordable technologies with a high potential to improve the livelihoods of people in developing countries and make sure that these technologies are made available locally.
To establish sustainable supply chains we support local enterprises to manufacture, import, operate or sell the innovative technologies. We strengthen their technical and business skills and link them to suppliers, customers and supporting organisations.
Since 2001 we have put our ideas to action in a wide range of different projects in multiple countries, working together with a great variety of partners in the public and private sector.
Nii teevad Aafrikas ka hiinlased.
    21.04.2018 19:54
    to valis-investor
    Kas ise kah selle teksti lugesid ?
    See ju tekst ,stiilis : ,,Tule eile meile ja vota homne ajaleht kaasa ! ,,
    22.04.2018 08:41
    Väliskapitali sissemeelitamisega oleme ennast mänginud madalapalgaliste mudaliigasse.
    Välismaalased ei panegi siin püsti kogu tootebrändi tehast, vaid koostetsehhi, tootmisahela kõige väiksema lisandväärtusega ja suurima tööjõumahuga lüli. Hiinlased meelitavad kah omale välismaiseid tehaseid, kuid nad ei rahuldu sellega, et nende naised istuvad kümnete aastate jooksul koosteliini taga. Kohe hakkab sebimine, kuidas tehase turg ja tootmisoskused üle võtta. Sama moodi suhtusid tootmisoskuste ja turuinfo üle võtmisesse need samad välistehased, kellelt nüüd hiinlased üritavad tehast üle lüüa. Vaid eestlased piirduvad sellega, et meelitavad siia koostetehase ega tee midagi selleks, et tehast ja teavet üle lüüa.

    Soovitakse tootlikkuse kasvu, kuid kui tehas on välisomaniku oma, siis läheb saadud võit ju välismaale.
    Noor tootmisorganisaator oli oma ettekandes uhke selle üle, et Lean meetodit rakendades oli suutnud siinses välismaalase koostetehases saada võitu 5 miljonit EURi aastas. Kui küsisin talt, kuhu läks saadud 5 miljonit, siis vastus oli, et Floridasse omanikule. Ilmselt õnnestus efektiivsust tõsta ka tööliste lahti laskmisega. Seega, tähendab välismaalase koostetehases tootlikuse kasv seda, et kasum tootlikuse tõusust läheb välismaale ja oma töölised lastakse lahti.

    Koostetehastes saabki madalat palka maksta ja seal on ka kohaliku direktori(kupja) auto maksumus märgatav kulu. Kui meil jätkuks taipu oma toodet tahta ja seda arendada, siis oleks meil peale koostetöö ka rasvasemad tootmise osad ning tehase tulu suurem. Palka saab maksta vaid teenitud tulust.
21.04.2018 15:39
Mis segab riigivõimu, et panna korralikult tööle tööinspektsioon, kes kontrolliks litsentsita tööjõu kasutamist--- kui neile panna igakuine kohustus nõuda sisse teatud trahvisumma min. / või suudab järgmine juht seda tööd paremini teha . ... küll nad jalad kõhu alt välja oskaksid urgitseda.
Aga tamsar eesti riigi labastamise eest võiks siin ja praegu midagi muud ja teisel ametikohal edasi teha. Tema üleskutse eesti riigi seadustele vilistada ja seadustest mittehoolimist aktsepteerida on absurdimaiguline ja labane.
21.04.2018 15:49
Jah, loomulikult ei ole kõik inimesed kõiki ameteid selgeks õppinud, aga kui tahaks/võiks midagi siis veel õppida, siis EI OLE TEADA, mida lp tööandjad silmas peavad KEDA NEILE TÖÖLE VAJA ON? Kurat kas on raske teha vähemalt Töötukassaga koostööd ja anda selgelt teada, mis ametilisi vaja on! Komplekteerige grupid, tehke väljaõpe, ANDKE TÖÖD ja MAKSKE ka korralikult selle eest. Inimesed saaksid elada, endile midagi lubada, puhata jne. Kas nii raske on sellest aru saada?
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    21.04.2018 18:36
    küsimus suurele ringile 21.04.2018 16:46 /Seda tuleb.../
    Kuule, kas sa midagi ettevõtte sisesest rotatsioonist oled kuulnud? Paistab, et ei ole.... oravate valitsemisaeg oligi rüütatud teadmisse--peale meid tulgu või veeuputus.
    See ülbus tuleb siin ja praegu ära lõpetada, et ettevõtjad lõrtsivad tööjõudu ja siis vahivad näljase suuga riigi suunas..ANNA JUURDE.
    21.04.2018 22:03
    Tipp-spetsialistiks ei saa lühiajalise koolitusega töötukassa või tööandja juures. Paljud ametid eeldavad ka kõrghariduse olemasolu ja eelnevat töökogemust vastaval alal.
    22.04.2018 08:43
    Tähele panu on vaja pöörata meie vaesuse põhiküsimusele, sellele, et me ei ole taibanud tahta jõukaks tegevat Korea tüüpi tootmispõhist ühiskonda, vaid valisime 26 aastat tagasi vabaks saades vaeseks ja rumalaks tegeva teadmistepõhise ühiskonna. Koreal on tootmist arendades nüüd maailma tasemel kõrgtehnoloogiline tööstus ja selle tootearendusel baseeruv kõrgtasemega tippteadus ja haridus. Eesti on teadusele rõhudes saanud tänaseks kümme EL-i toetusraha eest ostetud kallist alakoormatud teaduslaborit, mille ümber on omamaise kapitaliga madaltehnoloogiline tootmine ja välismaise kapitali kõrgtehnoloogilised koostetehased. Mõlema lisandväärtus on väike ja seepärast saab mõlemas väikest palka maksta. Mõlemas ei tehta ka tootearendust ning seega ei saa nad olla baasiks siin tehtavale akadeemilise teadustööle, et aidata tehaste konkurentsivõimet tõsta. Teadus on seetõttu kehva ja ka haridus.
    Tootmispõhise ühiskonna valinud Korea on nüüd jõukas ja tark.
    Teadmistepõhise ühiskonna valinud Eesti on vaene ja rumal.
    Üha selgemaks on saamas see, et suvalisel teemal teadust tehes ei toeta see tegevus meie tehaste konkurentsivõime suurendamist ega jõukamaks saamist.
21.04.2018 16:26
Eestile on vaja kvalifitseeritud ehitustöölisi, treialeid, keevitajaid, elektrikke, auto- ja bussijuhte, jne., jne.
Eestlane neid erialasid õppida ei taha ja seetõttu tuleb need oskustöölised igal juhul kasvõi läbi ussiem..i sisse tuua.
Pea sama Soomes, Soome tõi ja toob ukrainlasi ja venelasi tuhandete kaupa tööle ning annab neile pikaajalised töö- ja elamisload. Sama muidugi Saksamaaga.
Meelde tuleb 1 ABB juhi ütlus, kui nad Harjumaal ühe tehase avasid, kohe looks teile siia 1000 töökohta veel, kui vaid vastavat tööjõudu oleks.
    21.04.2018 17:31
    Ei ole vaja juurde töökohti, kus ei maksta palka.
    22.04.2018 08:48
    Välisomanik toobki siia oma tehase kõige suurema töömahu ja väikseima lisandväärtusega tootmislüli koostetsehhi, kus põhimõtteliselt ei saa suuremat palka maksta. Eestlane pole taibanud tahta eesti omanikuga tehaseid. Rootslased ja soomlased on taibanud. On taibanud ka jaapanlased, korealased ja nüüd ka hiinlased.
21.04.2018 16:45
Klient peaks teadma sügavuti, kellelt ja mida ta ostab ja 100% vältima orjapidajate või idiootide kaupu-tooteid-teenuseid. Kahjuks eeldab see kliendilt tõelist professionaalsust.
21.04.2018 16:47
Selliste spetsialistide koolitamine on pikk protsess, enamik neist nõuab kõrghariduse omandamist, kogemuste omandamist töökohal, keeleoskust, jne.
    21.04.2018 17:55
    Ja muidugi Ukrainast on neid lademetes võtta või?
    22.04.2018 08:50
    Kuidas harida on väiksem probleem, kui see, mida õpetada. Võib väga hästi harides õpetada õpilasele asju, mis antud tööstusliku arengu tasemega riigis pole aktuaalsed.
    Kui TPI õpetas üleliiduliste õppekavade alusel tudengeid peamiselt insenerideks tootmisele, siis TTÜ õpetab tudengeid peamiselt teadlasteks(bak, mag, dok). Haritakse tudengeid põhieesmärgiga neist teaduste doktor saada. Need, kes peale bak ja mag astet välja praagitakse, saab endale tööstus sellisena, s.t. teadlaseks koolitatuna, kuigi tööstus vajaks insenerikoolitusega tööjõudu. Kui TPI insenerikoolitusel sai tööstus 5 aastat koolitatud insenere ja ka teaduste kandidaate ja doktoreid kõrvalproduktina nende harvade hulgast, kellele oli loomupärane akadeemiline tegevus ja neid oligi promilli kandis, nagu on ka teadlaste osakaal ühiskonnas, siis TTÜ teadlaskoolitusega bak, mag, dok väljundist saab tööstus vaid teadlaskarjäärist väljapraagitud teadlasi.
21.04.2018 16:48
Niisugused Tammsaarid ei tea isegi riigi mõistet.
    22.04.2018 08:51
    Kui katus lekib ja vihmaga hakkab lagi läbi tilkuma, siis on mõistlik kohe ämber alla panna ehk lühiajaliselt reageerida ja samas võtta ette pikema-ajaline plaan hakata katust remontima. Nii on mõistlik reageerida ka tööjõu vajadusele. Senise hukutava poolsolidaarse pensionisüsteemi tõttu tekkinud negatiivse iibe tingimustes sisse tuua immigrante maksumaksjaks, s.t. reageerida kiiresti lühiajaliselt ja samas sihtida olukorra muutmiseks pikema ajaliselt hääbutava poolsolidaarse pensionisüsteemi muutmist mittehääbutavaks täissolidaarseks koos solidaarse lastetusmaksuga. Siis me saaks peale katuse remonti lahti "ämbritest" toas.
21.04.2018 17:08
Sobivat tööjõuda saab just läänelikust Liibüa tööbörsilt!
21.04.2018 18:58
Mis sa latseke nende spetside palgast ka tead?
ABB poolt pakutud palk oli ka ajaleheartiklis toodud.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega