Oht hingamisteedele

Tasapisi on töö hakanud vilja kandma. Põhimõtteliselt on kokku lepitud, et Läänemeri arvatakse väävliheitmete suhtes eriti tundlikuks alaks, kus tuleb vastavat saastet tõsiselt piirata. Asja kiirendamiseks on Euroopa Komisjon alustanud Euroopa Liidus meretranspordiks kasutatava laevakütuse väävlisisaldust reguleeriva direktiivi muutmist. Uus direktiiv seaks Läänemerel seilavates laevades kasutatava kütuse väävlisisaldusele senisest rangemad normid.
Direktiivi rakendumine avaldaks suurt positiivset mõju keskkonnale ja ka inimeste tervisele: peale happevihmade põhjustavad väävlioksiidid ka hingamisteede haigusi. Seejuures tuleb märkida, et lubatud väävlisisaldus oleks ka uute normide järgi oluliselt suurem kui automootorites kasutataval diislikütusel.
Direktiivi projekti menetledes on mõned riigid kahjuks käitunud ebakonstruktiivselt. Laevandusfirmade tulu peetakse tähtsamaks kui keskkonda ja inimeste tervist, mistõttu on hakatud direktiivi menetlemist pidurdama. Eesti on kahjuks nende riikide hulgas. Samal ajal tuleb europarlamendist direktiivi menetlemise kohta hoopis positiivsemaid uudiseid.
Selle teema eest vastutav europarlamendi liige, roheliste hulka kuuluv Satu Hassi (omaaegne Soome keskkonnaminister) on valmis saanud raporti, mis kavandatavat direktiivi oluliselt tugevdaks ja selle geograafilist haaret laiendaks: pakutakse väävliheitmete senisest rangemat piiramist ka mujal EL-i vetes. Eestil oleks aeg oma poliitikat korrigeerida: keskkond ja inimeste tervis on seda väärt.