Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 4
20.06.2018 00:25
Pealkirjaga rohkem kui nõus. Eestimaalase "jooga" on puhas töö - füüsiline, sihikindel ja tulemuslik. See tegevus on läbi aegade meid siinmail elus hoidnud ja edasi viinud ning jääb turgutama meie keha ja kasvatama vaimu ka edaspidi. See ongi eestlase SISU.
    Näita vanemaid (19) Laadin kommentaare...
    20.06.2018 14:54
    Iibepuudelise 2- enamuse 90% domineeritud riigis peab riik lapsed seni pere vastutusalasse kuuluvaks, kui pere oma lapsi meile kõigile ühisteks pensionimaksjaks kasvatab, ka lastetutele. Kohe kui lapsed maksumaksjaks kasvatatud ja iga lapse kasvatamisesse panustatud 200kEURi, loeb riik lapsed enda omaks ega lase neil makse perele maksta, vaid riigile. Riik aga ei tee enam vahet neil, kes panustasid maksumaksjate kasvatamisesse ja kes mitte ning maksab pensionimaksjate sotsmaksu pensioniosast pensionit ka neile inimestele, kes ei võtnud osa lastest pensionimaksjate kasvatamisest. Niisugune poolsolidaarne pensionikommunism on toonud igale seda pensionisüsteemi rakendanud riigile kaela negatiivse loomuliku iibe ja põhielanike vahetumise tulnukatetega. Piisaks vaid pensioni kaotamisest või poolsolidaarse pensionisüsteemi vahetamisest täissolidaarse(solidaarse lastetusmaksuga) pensionisüsteemiga ning rahvas ei hääbuks enam iibepuudesse. Pensionita maades ongi iive reeglina positiivne. Seal ei irvita ühiskond vanadushooldajate kasvatajate üle.
    20.06.2018 18:36
    See ei sõltu aaviksoode targutamisest...
    22.06.2018 22:57
    Huvitav et Aaviksoo pole kuulnudki et II Eesti pingutab aga püksirihma ja töötab juba üle 25 aasta kõvasti aga lisaks eluspüsimisele pole enamat saavutada suutnud. . . . Mediaanpalk 730 € on veel hea tulemus! Väga paljud teenivadki ainult Miinimumpalka!
20.06.2018 00:25
Kes peab töötama....inimesed kes seda juba eluaeg teinud
?.....inimesed kes on oma tervise pannud mängu et teenida sadikopikaid?????....sa poliitiku näru saa aru et sina pead töötama ja mitte mingit iba ajama.
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    20.06.2018 13:00
    Aaviksoo tegeles militaaroptikaga - sellist kraami ei jaksanud iseseisvunud Eesti vabariik enam kuidagi rahastada. NSVLi sõjamasinale oli aga säärane optika hädavajalik ja hästi rahastatud valdkond. Seega pidi teadlane ümberprofileeruma, profileerus ümber administraator-sadistiks, kes raha kellelegi ei anna ja pigistab.
    20.06.2018 13:04
    Sm. Aaviksoo arvates viib Eestit edasi sõna otseses mõttes umbkeelsete põmmpeade import õppimise sildi all. Nende tegelaste õppimise kulud maksavad kinni igasugused fondid. Ja nende jaoks jätkub ka igasuguseid toetusi.
    Kodaniku palk oleks asi mis hoiaks eestlase rohkem kodumaal ja paneks tegelema ettevõtlusega.
    20.06.2018 19:54
    ja veel kord õpetamine.
20.06.2018 00:51
Lollid rügavad, laisad sügavad. Mis kodanikupalk, siin ei suudeta tavalist palkagi maksta, tegusamad noored on siit ammu kadunud. Tegude asemel on siin ainult sõnad, eriti enne valimisi.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    20.06.2018 07:38
    Kodanikupalga idee tulenev automatiseerimisest, mitte niisama raha kinkimisest. Kui robotid su töö ära teevad, siis jääb sulle rohkem aega loovaks tegevuseks...jne
    20.06.2018 08:01
    tegelikult vastupidi, kui sul pole tööd, siis kaob ka loovus, sest pole tegevuse kogemust. üldiselt töötud inimesed manduvad väga ruttu ära, kaob isegi see kvalifikatsioon mis varem oli kuna elu on pidevas muutumises. arvamus nagu vabaaja olemasolu paneb inimesi sportima, kunsti looma on tegelikult petlik.
    20.06.2018 08:08
    eesti inimene rabab nii ,et sapsud vahtus ,palka aga selle eest ei anta.Aga siis kõik need ametnikud ,kes mängivad töötegemist ,need on üle kullatud ja vot need on need õiged töötegijad.
20.06.2018 00:55
Hale eneseimetleja,empaatiast pole sellistel õrna arusaamagi.
    20.06.2018 18:26
    ".. 1987. aastal lubati mul sellele vaatamata Saksamaale sõita. Noh… Nii et niisugused väljakutsed, niisuguste faktidega kokku puutumine ka teadusastuses, kus käisid välisteadlased, kelle kohta me kõik pidime kirjutama, mis nad rääkisid ja mis nad tegid – selle kirja panemine oli… Oli keeruline. Me ju teadsime, kuhu need andmed lõpuks kokku korjatakse. Selle sõnastuse leidmine niimoodi, et ta ühest küljest ei oleks ilmselgelt vale, aga teisest küljest ei oleks vastuolus enda südametunnistusega, oli ka omaette ülesanne..." ekspress 2006
20.06.2018 00:59
Näha on kui kõva tööd me oleme toompeal teinud!
Vähemalt vaesuselt oleme varsti esimenene !
20.06.2018 01:12
Ma jälle usun, et Eesti ellujäämise tagab väiksem maksukoormus ja ühtlasi ka selle seltskonna, kes maksumaksjatelt kodanikupalka saaavad, vähendamine. Ja kindlasti ei ole vaja õpetust neilt, kelle panus piirdub teiste kodanike poolt makstud palga vastuvõtmisega.
20.06.2018 01:18
ma isegi ei mäleta ta mötteniiti . missugune köva töö ....?????11111
20.06.2018 01:19
Oleme kõvasti rikastunud, aga mitte nii palju, et raha ühtlaselt külvama hakata. Isegi järgmise kümnendi keskel, mil jõuame rahva rikkuselt Euroopa keskmise riigi tasemele, ei jagu nii palju raha.
Hoopis lastepalka tuleks maksma hakata, see on 4 korda kergem koormus kui kodanikupalk. Sinnapoole liikumiseks peab kokku leppima, et iga-aastase pensionitõusu jaoks kuluva summaga võrdse summa peame kulutama lastetoetuste tõusuks samal aastal.
    20.06.2018 08:46
    Soome lapsetoetused on asjakohaste nimetustega ja sisuga. Eesti lastetoetused on reeglina haigete nimetustega ja sama haige sisuga.
    VanemaHüvitise nimetus eeldab, et enam pole lapse sünni läbi vanemaks saamine õnn, mida ei reeglina ei hüvitata, vaid sattunud õnnetus, mida hüvitatakse.
    VanemaPalga nimetusega aga antakse teada, et enam pole lapse kasvatamine loomulik elu etapp nooruses, vaid riiklik palgatöö tööandjale, kellele ilmselt kuulub ka 1.5 aasta pärast töö produkt.
    Isapuhkuse all aga tuleks mõista oma isakohustustest alimentide mittemaksmisega puhkusepausi võtnud isa käitumist.
    20.06.2018 08:47
    Ei Eesti pereseadus ega ka pensioniseadus ega isegi põhiseadus eelda, et eestlane peaks üldse pere ja lapsed muretsema.
    Niisuguste seadustega rahvas ei saa põhimõtteliselt kesta.
    Normaalseks peaks lugema seda pere koormust ja toimetulekut, mis on kestval 3 lapselisel perel, aga mitte seda, mis on saavutatud laste mittemuretsemise dopingu arvelt iibepuudesse hääbudes. Seega, peaks lastetu pere alakoormatuse ja liigse toimetuleku lugema ebanormaalseks ja kolmelapselise pere koormuse ja toimetuleku normaalseks.
    Tõusikute kehtestatud vanemahüvitis aga ei loe lastetu pere alakoormatust ja liigset toimetulekut ebanormaaleks ja üritab seda ebanormaalsust pikendada ka aega, kui pere on lapse saanud ja pere koormus ja toimetulek liikumas normaalsuse suunas.
    Kestev riik suudab oma majanduslike võimaluste piires tagada vaid toimetuleku, mis on kestvas 3 lapselises peres. Seepärast ei jätkugi tõusikliku vanemahüvitise tuge kõigile. Kõigile ei suudeta tagada lastetu pere alakoormatust ja liigset toimetulek ka peale lapse sündi. Vanemahüvitis lähebki sotstoetusena põhiliselt sellele vähemusele, kel jõukuse tõttu pole laste saamine raha taga kinni, vaid madala enesehinnangu taga. Seepärast ei saa vanemahüvitis mõjutada sündivust. Madal enesehinnang kandub ka hinnangule laste kohta ja vastikust oma laste vastu on pandud kompenseerima VanemaHüvitis(VH) kui VastikusHüvitis(VH). Mida vastikum laps, seda suurem hüvitis.
    Vanemahüvitise tingimustes muretsetud koolilapsed saavad aga vahetunnil oma vahel arutada vanemate VH-sid võrreldes, kes neist oli oma vanemaile kõige vastikum.
20.06.2018 03:16
Aaviksoo on terve oma elu saanud kodanikupalka ja ainult!! mida ta siin möliseb, kuradi priviligeeritu, kade on , et teised ka seda saavad. See mees on möttetu ja ma ei näe põhjust miks ma teda toitma pean.... aga riik sunnib seda parasiiti toitma111
20.06.2018 03:37
Täitsa saabas ! Meie rahva püsimine sõltub mitteteadjate, ka ignorantide suhtarvust,teamiste hulk,veel hullem nende realiseerimine vaid süvendab probleemi,haridus igaühele on nonsenss.
20.06.2018 03:38
Hr Aaviksoo, täspsustame mis on kodanikupalk.

Kodanikupalgast räägitakse selles võtmes kui töötukassa on täis inimesi, kelle töö on arvutid/masinad/robotid ära võtnud. Kui VÄGA suurt massi inimesi ei võeta enam tööle kuskile lihtsalt sellepärast, et masina efektiivsus on neist mööda läinud.
Aga mis sa siis teed kui need massid märatsema hakkavad ja varastama, sest neil ei ole süüa.

Sisuliselt töötukassa maksab juba sarnastes olukordades, aga kui ühel hetkel ainult nt viiendik saab kuskil tööd?

Ja kodanikupalga maksmist lihtsalt testitakse teistes riikides. Need on psühholoogilised katsed, et näha, mis paratamatus meid ees ootab.

Riik peaks praegu tegelema sellega, et varsti pole autojuhtidel tööd, siis kassapidajatel, raamatupidajatel, ajakirjanikel jne jne.
    20.06.2018 07:07
    ... palk elik tasu on inimese poolt teiste heaks tehtud töö vili, mitte müstilisest inimõigusest tuleneva nõude väljamakse. Eesti võiks oma tuleviku nimel sellelt hullurattalt maha astuda.

    Soome kaheaastane katse paarituhande inimesega on sisuliselt töötu abiraha, igatahes mitte rohkem. Sellelt ajalt ka pensioni ei kogune. Samamoodi ollakse edasi "töötukassa" tööotsijana.

    No las nad proovivad siis seda mingi 500 inimese peal (seegi võrreldes Soome rahvaarvuga on liiga). Maksavad summa, mis veidi väiksem on eesti tööturahast, kui muud toed on, siis ka see kodanikupalk väheneb.
    Ega see Aaviksoo idee pole. Töörühma vedav Vabaerakonna juhatuse liige Vahur Kollom ütles, et teema arutlusse kaasatakse visionääre, rahvastiku- ja ühiskonnateadlasi ja maksundusspetsialiste. Eesmärgiks on jõuda 2018. aasta alguses otsuseni, kas üldse ja milline kodanikupalk Eesti arengule kasulik oleks.
    20.06.2018 08:48
    Palk on töö mõõt. Pole tööd, pole ka palka.
    20.06.2018 09:51
    asotsiaal on ju ka TTÜ produkt.
20.06.2018 04:16
Öelgu parem, mida teha väljapääsmatust seisust? Töökohti on. ka töötuid on. Aga ühed ei taha teha kehva palgaga tööd. Teised ei soovi rohkem maksta. Eelistavad odavat välismaalast. Ja tulebki maksta kodanikupalka. Või toita vanglates vargaid, kes nälja pärast.....
    20.06.2018 07:21
    Töötule on oma abiraha.
    Kes tööd ei tee, ei tahagi teha - oskab muud moodi ära elada - miks talle riigikassast logelemise eest raha peab maksma?

    Olen Aaviksooga nõus. Mulle tundub, et saa ei saa päris hästi aru, mis see kodanikupalk on. Kui soovid, tutvu Soome katsetusega:

    kela.fi/perustulokokeilu-2017-2018
    20.06.2018 08:54
    Kui raha makstakse nii, et selle eest pole tööd tehtud, siis pole tegu palgaga, vaid mõne muu asjaga. Näiteks sotstoetusega. Inimestel on veel säilinud häbi olla toetatav. Toetuse saajad võikski kõik olla avaliku nimekirjaga üleval. Siis oleks joonistamist vähem. See eluterve häbi ennast kehvemaks ehk toetatavaks tunnistamine, sunnibki toetuse nimetust vältima ja kasutama (kodaniku)palga nimetust.
20.06.2018 04:24
läheb tumevalgetele kingituseks
20.06.2018 04:46
peab lisama et tasuta kõva töö.
20.06.2018 06:20
See pildil olev asi on piisavalt halba teinud, nii et teda ei peaks väga avalikuse ees upitama.
20.06.2018 06:23
Nomenklatura nimetab oma mõnuelutsemist nahktugitoolides tööks. Või on see töö mis pööbel teeb - Euroopa viletsam sissetulek ja vahest jääb seegi saamata.
20.06.2018 06:23
ilmselt näib, et arvestades kõiki negatiivseid tegureid kogumis on Eesti nimeline rong juba läinud ning häbumine on juba tagasipöördumatuks muutunud ja võib kesta heal juhul maksimaalselt 50 aastat
20.06.2018 06:25
Millest to mees teeskleb mitte aru saavat ??
20.06.2018 06:36
on nõuka ajal tasuta saadud haridus ka mürk mis on nende mõtlemise kahjustanud
20.06.2018 06:56
Uuringus osalevad 2000 inimest vanuses 25 kuni 58 aastat, kes saavad 2 aastat põhipalgat 560 € kuus.

Töötusehüvitis on keskmiselt 697 € / kuu (21,5 x 32,40 €).

Eks võrrelge samu toetusi ja arvutage välja, mis see kodanikupalk Eestis tuleks olema.
1 2 ... 4
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega