29.10.2014, 03:30
Tüüpiline koolitulistaja
Nii nagu politsei, otsib ka ajakirjandus Viljandi tragöödia tagamaid. Ükshaaval võetakse ette kõik niidijupid. Ehk oli kodu liiga range? Äkki oli tegu arvutimängude negatiivse mõjuga? Võib-olla anti koolis poisile liiga vähe tunnustust? Ehk andsid asjale lisatõuke vaba aja harrastused, võitlusmängud ja huvi relvade vastu? Millist rolli mängis kohalik kogukond? Või teismeliste suhtlusmustrid ja kõnepruuk? Kas juhtunut saanuks ära hoida?
FOTO:
Eri suundades tormavad uurijad – nii mundrites kui ka mikrofonidega – on õigel teel. Teadusuuringud kinnitavad, et amokijooksmiste ja koolitulistamiste puhul monoklausaalsed seletused suurt ei aita. Ei saa näidata näpuga ühele faktorile ja öelda, et see ja ainult see on põhjus. Pigem on asja taga konkreetse üksikisiku ja tema sotsiaalse keskkonna negatiivne koosmõju: isikuomaduste, ümbruskonna halbade suhtemustrite koosmäng.