Riik peab tegelema laevaühendustega Hiiumaale ja Saaremaale. Tänu riigi sekkumisele on hinnad praamiliikluses talutaval tasemel ja seetõttu on saartel ka tööd ja leiba. Ka reisirongiliiklus püsib riiklikel toetusrahadel.

Riik võib tõesti omada ise laevu aga võib ka selle töö erasektorilt osta. Viimane on mõistlik juhul, kui erasektoris oleks siinkohal konkurents. Kui konkurentsi pole, siis ei jäägi midagi muud üle, kui riigile laevad ehitada.
Eiki Nestor
Laeva- ja rongiühendus korraldavate ettevõtete näol on tegemist strateegiliste ettevõtetega, mis tegutsevad loomuliku monopolina. Parima teenuse tagamiseks võiks sellised ettevõtted kuuluda riigile või peaks riigil olema ettevõttes vähemalt enamusosalus. Kuigi Tallinna Sadama ja Estonian Airi probleemide taustal on paljude usk kõikuma löönud, usun ma, et riik võib olla hea peremees ning juhtida riigiettevõtet nii, et tagatud oleks hea teenusekvaliteet mõistlike kuludega.
Mailis Reps
Teenuste pakkumine peab olema eraettevõtluse pärusmaa, aga teatud vajalikke teenuseid (näiteks lennu- või laevaliine) võib riik siiski subsideerida.
Siim Kallas
Esimene küsimus on, et mis on siin riigi huvi? Riigi huvi peab olema see, et inimestele on vajalikud ja soovitud liikumisvõimalused tagatud. Teine küsimus, et kuidas seda teha? See on eeskätt poliitilise valiku koht. Mina suur riigikapitalismi toetaja ei ole, riik ei peaks reeglina tegelema asjadega, millega eraettevõtja saab paremini hakkama. Probleemide ainus lahendus ei ole alati ise tegemine.
Allar Jõks