Hr Randpere, kahjuks oled Sa tõesti võimalik julgeolekurisk, sest ei saa olla kindel, millisele riigile Sa oled lojaalne. Kodakondsus ei tähenda ainult õigusi, vaid ka kohustusi riigi ees, sõltumata rahvusest. Topeltkodakondsuse puhul kohustusi ja lojaalsust kõikide riikide ees, mille kodakondsus inimesel on ja millele on kodakondsust saades truudust vannutud.

Saan inimesena aru, miks Sa oma topeltkodakondsuse eest nii ägedalt võitled, kuid kui ütlen, et riigikogus võib olla ka Venemaa kodanikke, kas siis nemad ei või olla julgeolekurisk? On ju Kremlil nii kõige otsesem võimalus sekkuda ja osaleda meie seadusandliku võimu teostamises. Kelle huve esindavad meie diplomaadid, rahvaesindajad, ministrid või president, kui neil on ka mõne muu riigi kodakondsus? Kuhupoole suunavad relvad kaitseväelased, kel on taskus ka teise riigi pass? Need on tõsised julgeolekuriskid.

Just seetõttu esitasimegi taotluse vaadata põhiseaduse ja teiste seaduste rikkumise vältimiseks üle, kas peale Randpere ja Imre Sooääre on topeltkodakondsus veel mõnel saadikul. Juhul kui neid on, siis tuleb kõikide kohta kohe alustada riigikogu liikme volituste lõpetamise menetlust.

Kuna põhiseaduse § 60 lg 2 ja riigikogu valimise seaduse § 4 p 4 kohaselt võivad riigikogu liikmeks kandideerida vähemalt 21-aastased Eesti, mitte mõne muu riigi ega ka topeltkodakondsusega kodanikud, siis ei saa topeltkodakondsusega isikud olla riigikogu liikmed.

EKRE ei teinud ettepanekut kelleltki Eesti kodakondsus ära võtta. Põhiseaduse järgi ei saa sünnijärgselt kodanikult kodakondsust ära võtta. Riigikokku kandideerides oleksid Randpere ja Sooäär pidanud teisest kodakondsusest loobuma, täpselt nii, nagu lojaalsuskonflikti vältimiseks tegid Toomas Hendrik Ilves välisministriks saades ja Aleksander Einseln kaitsejõudude juhtajaks saades.

Huvitav, et Sa enda sõnul muretsed „viimasel ajal liialt selgelt kuulda oleva balalaika tinistamise ja karmoška kääksutamise üle” nii Euroopas kui ka Eestis, kuid ei ühine EKRE ettepanekuga kontrollida võimalike teiste riikide esindajate olemasolu riigikogus. Siin on selge vastuolu. Topeltkodakondsusega isikute esindatus kõrgeimas seadusandlikus kogus, kus käsitletakse peale Eesti salajase teabe ka Euroopa Liidu ja NATO saladusi, ei ole „Eesti rahvale julgeolekuriskidest jama ajamine” ega „väärastunud mõtteviisi” küsimus, vaid reaalne ja tõsine julgeolekurisk.