VALIMISNÕUNIKUD | Halloo, innovatsioon!? Halloo, strateegia!?
Mõneti lihtsustatult võiks kohalike valimiste kampaaniates käsitletava temaatika jaotada kolmeks. Esiteks üldisemad teemad, mida parteid kasutavad oma identiteedi kinnituseks ja omavahel vastandumiseks. Teiseks kitsamas mõttes kommunaalpoliitika teemad. Kolmandasse rühma võiks paigutada ettevõtmised, mis väljuvad tavalise kommunaalpoliitika raamidest ning mida võiks tähistada märksõnadega innovatsioon ja strateegilised muutused. Need puudutavad eelkõige järgmisi küsimusi.
- Mis peaks inimesi ja ettevõtteid ka tulevikus meelitama siia tulema ja siit mitte lahkuma?
- Millised oleksid ettevõtluse ja tööhõive põhijooned? Kuidas haakutakse nii Eesti-sisese kui ka rahvusvahelise koostöö mustritega?
- Kuidas seostub linna areng tehnoloogilistest ja ökoloogilistest murrangutest tulenevate ohtude ning võimalustega?
- Milliseid suuremaid ruumilise arengu muudatusi oleks linnas ja linnastus vaja?
- Mis saab strateegilise tähendusega transpordiühendustest?
- Kuidas saaksid inimesed paremini osaleda linna tuleviku kujundamises?
Need küsimused ei ole üldiselt lahendatavad üksnes omavalitsuse jõududega, vaid koostöös teiste osalistega: riik, partneromavalitsused, ettevõtjad ja uurimisasutused.
Linna ruumilise arengu strateegia ja innovatsiooni kohta esitatud võtmeküsimused suurelt jaolt kattuvad, eriti reljeefselt joonistub välja see, mis puudutab mereäärt. Ka lahendid kisuvad ühte suunda või ei lähe üksteisega vastuollu.
Tundub, et valimisprogrammide koostamine on innustanud mõtlema ka linnamajanduses uute tehnoloogiate kasutamisele. Kurvem lugu on see, et Tallinna ettevõtluse tuleviku, tema majanduse struktuuri, tuleviku tööhõive ja konkurentsivõime teemat pole programmide koostajad veel korralikult käsile võtnud. Kahju!