NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
30.08.2017 01:02
Võib-olla peaks soodustama talupidamist ja maaelu nagu vanasti? Kas suurem sissetulek võrdub mõistega ÕNN? Kui linnas on eluasemekulud kallimad, siis kas suurem sissetulek on päriselt suurem sissetulek või lihtsalt arvuline meelepete?

Ma lugesin just Olga Romanova-Kulikovskaja (Aleksander Kolmanda tütre) elulugu. Väga sümpaatne daam ja muide haruldaselt andekas maalikunstnik. George Viienda emapoolne nõbu ka. Olga abiellus noorena mingi suvalise hästi kõrgest soost tüübiga, aga armus Nikolai Kulikovskisse. Olga vennale (kes oli keiser) see ei meeldinud. Olga palus ja anus oma venda 12 aastat. Lõpuks keiser halastas, tühistas Olga abielu ja autoriseeris tema uue morganaatilise abielu. Pärast revolutsiooni põgenes Olga riigist. Ta elas oma abikaasa ja lastega Kanadas, kus ta pidas talu, kuni tervis ja vanus lubasid. Tema lapselaps Olga Kulikovsky ütles, et vanaema oli talus õnnelikum kui Peterburis oma 200-toalises majas. Ehk siis rikas elu linnas pole alati parem kui vaene elu maal. Lapselaps ütles ka, et inimesed ütlesid vanaemale tihti "Teie kõrgus". Vanaema stampvastus oli alati: "Kutsuge mind lihtsalt Olgaks."
    30.08.2017 08:00
    Mul on nendest rahaorjadest kohati lausa kahju. Peavad sellepärast rohkem teenima, et seisus kohustab elama tornidega villas, omama linnamaasturit ja käima koos kolleegidega mäesuusalaagrites konte murdmas või golfi mängimas, lastel peavad olema kallimad tehnilised vidinad kui teistel lastel ja need tuleb ka talvevaheajal (või kui seda ei võimaldata, siis lihtsalt koolist puudumise teel) mägedes suusatamas käia, et siis pruunidena tagasi tulla. Naine peab ka olema vesinikblond mimsel, iga natukese aja tagant tuleb see noorema vastu välja vahetada ja eelmisele kullakaevurile jätkuv rahavoog tagada, neile kõigile tuleb võimaldada solaarium ja eraldi auto. Vaesed inimesed!
    30.08.2017 08:04
    Parandus: ...nendega tuleb ka talvevaheajal...

    Rikaste lapsevanemate nõudel viis Ligi haridusministrina selle "suusavaheaja" sisse.
    30.08.2017 09:38
    võid soodustada palju tahad, mõned maaelufanaatikud äkki leiad.

    edukamad ostavad paremal juhul mingi suvekodu või kodu linna lähedal põllul.
30.08.2017 02:53
Kui pannakse kõik poed, apteegid, pangakontorid, vallamajad, koolid, lasteaiad kinni siis mida kuidas peaks üldse maal ealda saama.. Pole ime, et inimesed linna kolivad..
Palgalõhe on ka linnades sama suur kui Viimsi ja Abja-Paluoja vahel.
    30.08.2017 07:05
    Kõigi nende asutuste, mis Te loetlete, kinnipaneku eelduseks on inimeste töökohtade kadumine. Kaovad töökohad, kaovad inimesed ja kaovad asutused.
    30.08.2017 07:58
    Paraku toob "elu toetavate" asutuste kadumine kaasa inimeste ja töö veel suurema lahkumise piirkonnast. Siis kaovad veel allesjäänudki teeninduspinktid ja maale jäävadki ainult pensionärid, kui sedagi.
    Maaelu taastamiseks ja isegi säilitamiseks võluvitsa ei olegi. Üks põllumees harib terve kolhoosi jagu maad, ja mida ülejäänud teevad. Midagi ju tehakse aga kuidagi ühekülgne on see valik.
30.08.2017 06:11
Tallinnas on üsna hea elada ja nagu me teame, siis Tallinnas on ka POSITIIVNE iive. Selge on see, et vaesemates linnades/valdades olevad inimesed lähevad välismaale ära. Selle peatamiseks tuleks tegeleda just maapiirkondadega ja vähendada vaesust. Ise küsimus on kuidas. Kas jõukamad tallinlased on nõus maksma natukene rohkem, et see maksutulu suunata maapiirkonda? Kui mitte ja inimesed väidavad, et astmeline tulumaks on inimeste karistamine, siis tõesti ei anna Eestit enam päästa. Mina tallinlasena oleksin küll nõus natukene rohkem maksma, et nt kovi tulubaasi tõsta ja seda just vaesemates valdades/linnades. Mulle tegelikult üldse ei meeldi see, et kõik saavad kovi tulubaasi võrdselt olenemata rikkusest ja vaesusest. Miks vaesemad vallad ei võiks saada suuremat tulubaasi võrreldes nt kogu Harjumaa ja Tallinnaga?
30.08.2017 07:00
Ääremaad on tühjaks varastatud ja elamise võimalused likvideeritud, jäänud on suuremad linnad ja seal käib äge võitlus, et kes pääseb seal varastama. Kes see loll peaks olema kes tahab mingit vaest valda kus on ainult vaesed abivajajad. Praegu käib Savisaare hävitamine, sest teised tahavad ka ja on siis valijal vahet kes seda võimupirukat õgib. mina küll ei näe neil valimistel mingit mõtet, sest pärast saavad võimulolijad parastada, et ise sa mind ju valisid ja nüüd pole rahul kui ma veidi varastan. Pole 25 aasta jooksul aru saanud milleks neid parasiite vaja on
Anonüümne kommentaar
30.08.2017 07:09
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Mari" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
30.08.2017 08:04
Elame-näeme kuidas "Omavalitsusreform" elu maale tagasi toob või siis võtab viimase. Karta on, et ääremaastmine saab hoogu juurde.
Maainimene vajab rohkem vabadust võrreldes linnastunud puuriloomadega, Aga kui vahet pole?
30.08.2017 09:36
Eesti eduloo hämarik? Vaadake mida reformikad , sotsid ja IRL on meie kõigi kodumaaga teinud …. Eesti kui linnriik mis kohandatud ainult libaeliidi isiklikuks hüvenguteks Tallinna-Tartu piirkondades….. Igal probleemil on otsene põhjus – see on meie poliitikute äraostetavus ja mugavus lisaks suure valelikusega. Aeg Eesti nimetada Suur-Tallinnaks….
Eesti tuleb jagada erinevateks maksuvabadeks piirkondadeks .
30.08.2017 09:37
Aga ikkagi lähtugem küsimusest et kui Tallinn on sotsiaal-majanduslik magnet kus KE on arendanud tasakaalukat majanduspoliitikat siis miks pole seda suutnud teised erakonnad üle Eestimaa?
    30.08.2017 10:08
    Tallinnas lihtsalt on rohkem raha, mida idiootsuste peale raisata. See on see "KE tasakaalukas majanduspoliitika".
    30.08.2017 10:09
    Ära valeta. KE ei aja mitte mingisugust majanduspoliitikat Tallinnas. Tallinn on kõige lihtsam omavalitsus juhtida. Seda võiks juhtida ka banaan ja elu läheks täpselt sama moodi edasi. Ainukene asi, mida KE (savisaar) teb ja tegi on linna rahakoti ning oma rahakoti segamini ajamine. KE on Ida-Virumaal olnud juhttegijaid. Kus see sinu paljukiidetud KE majanduspoliitika on? Tõesti, miks sa sellist lolli iba ajad?
    P.S. Mina viisin ettevõtte Tallinnast ära. Nimelt sellepärast, et ehituseks vajamineva detailplaneeringu hankimine muutus kummalisteks jalutuskäikudeks kummaliaste inimestega. Majanduspoliitika?
30.08.2017 09:51
Paljudel nn ääremaadel on valla eesotsas/palgal samad tegelased kes nõukaajal või 1990ndatel, pole siis ime, et miski pole muutunud. Praegu on vaja kirjutada projekte, meelitada investoreid, aga juhtide palk ei muutu sellest, kui palju on vallas-linnas elanikke või milline on seal keskmine töötasu.
    30.08.2017 10:01
    Kirjutada projekte, taotleda toetusi etc? Igasugune sihuke asi on eelkõige kasulik aitajale endale. Oleks minu teha, ma kaotaks KÕIK sellised toetused, sest ka maal saavad inimesed ise hakkama, ka ilma nende toetusteta. Sest selliste toetuste hinnaks on kõrgemad maksud, mida võetakse kõigilt ja mille arvel elavad hästi eelkõige need toetuste jagajad!
    30.08.2017 10:53
    Erki , ilmekaks näiteks Lottemaa projekt ja selle tulem meie lastega peredele.....
    30.08.2017 11:22
    Olmeliselt küll, aga teede korrastamisi, tondilosside lammutamisi ja külaplatside rajamisi oleks hulga vähem.
30.08.2017 09:56
Ainukene asi, mida on vaja on töö. Kui on tööd tulevad inimesed (või ei lahku), kui on inimesi, tekib infrastruktuur.
Aga mida teeb tänane valitsus? Lihtlabaselt suretab maaelu oma maksupoliitikaga. Uuest aastast tuleb veokimaks. Alkoholist ma ei räägigi. Igasugune maksustamine lööb alati ja alati just kõige nõrgrmaid. Ratase/simsoni/ossinovski jt debiilsed argumendid ei aja naerma, vaid maainimesi nutma. On absoluutselt mõttetu lubada tasuta ühsitransporti maale, sest kes ja kuhu nii sõidab? Selle eest on lihtne loosung. Ja ongi Tehtud! Tegime ära! Tegitegi. maapoed lähevad kinni, veokimaks töstab hindu ning väikevedaja lõpetab tegevuse.
Ei ole midagi hullemat loosungeid karjuvatest idiootisest. Ja delfi ise võiks peeglisse vaadata. Kas delfis tuleb juttu ka Eestist teistest paikadest peale Tallinna? Ainult siis kui keegi surma saab.
    30.08.2017 10:14
    Kesikud on vist iseenda pettuse lõksu langenud selle tasuta ühistranspordiga. Tallinnas tehti ta ju mitte niivõrd tasuta küttepuude ja talvekartulite jätkuks, vaid selleks, et meelitada Tallinnas töö tõttu sageli viibivaid vaesemate omavalitsuste elanikke ennast Tallinna sisse kirjutama, et nende maksuraha kätte saada, aga mida annaks näiteks Anija valla tasuta ühistransport? Või Misso-Võru-Tartu-Tallinn tasuta ühistransport ning kes seda peaks finantseerima? Ja kui eesmärgiks on maaelu alleshoidmine, siis kas just ühistranspordi tasulisus on just see, mis seda takistab? Äkki hoopis ühistranspordi viletsus?
30.08.2017 09:57
Kuulge, see maaelu "vaesus" on eelkõige siiski sekundaarne nähtus. Ürgmetsas või keset sood on vaesus veel kõige suurem, sest seal ei ela mitte kedagi, kellel võiks mingitki rikkust olla. Karu kõhutäis pohli ei lähe arvesse. Inimestega on aga nii, et tegusamal segmendil on reeglina ka lapsed. Olen suhelnud paljude maal elanud inimestega, kellele kõigile meeldis maal elada. Ja kes kolisid linna LASTE PÄRAST. Sest lapsed vajavad kooli mõistlikul kaugusel kodust. Lapsi tuleb viia trenni ja huviringi. Ja lapsed vajavad sõpru lähikonnas, kellega kasvõi pättust teha! Juhilube, et ise linna sõita, neil ju pole. Seega isa või ema on taksojuhid, sest ühistransport kord päevas ei ole lahendus, olgu või tasuta (see Kadri võiks kasvõi KORRAKS tulla Kilulinnast veidigi välja ja vaadata, mis elu inimesed elavad tegelikult)! Looge tingimused, mis võimaldavad maal lapsi teha ja neid kasvatada, ja te näete, et inimesed tulevad maale. Sest inimesi, kelle lapsed suured, tuleb maale küll ja veel. Aga nemad on oma parima tööealise aja kulutanud linnas. Ja neil on linnas ikka veel töökoht, kuhu sõidetakse maalt, seega lisaväärtus maaellu jääb väikeseks. Vanus ka sealmaal, et korralikku uut firmat alustada maal enam ei viitsi. Isegi olen selline- linnaelust sai siiber, müüsime kõik maha ja läksime maale elama. Tööl käin aga linnas. Ja lapsed on suured.
Valitsusele aga selline kont närida: riigi piirkond, kus ei ela selle riigi kodanikke, ei ole riigi poolt enam kontrollitav. Ja see metsistub. Ning pole lõpuks enam selle riigi piirkond. Soome ja Rootsi on sellest aru saanud ja üritavad neid alasid elus hoida. Meie omad ei näe Peetri külast kaugemale.
30.08.2017 10:14
Loomulikult on see teema juba ammu valus. Eitamata vajadust tegeleda soolise diskrimineerimisega, on regionaalne diskrimineerimine palju suurem kuristik.
Kas võrdõigusvolinik ikka tegeleb teemaga? (Loomulikult loodan ka, et regionaalminister teeb väga väga pikad tööpäevad)
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega

Amarillo Tex-Mex restoran Amarillo

Peakokk soovitab:

Mehhiko parimad palad Texase maitsetega vürtsitatult:

  • Tulise toidu austajale tacod ja burritod
  • Üle linna kuulsad Amarillo Famous burgerid
  • Maiasmokkadele suus sulavad kohapeal valmistatud küpsetised
  • Avatud linna kuumim päikeseterrass!
Vaata lähemalt