Tõele ei vasta Kangro väide, et keerulise ja püsiva puudega laste õpetamise üle otsustavad edaspidi koolidirektorid ja õppenõustamine jääb ainult kohaliku omavalitsuse tasandile. Vastupidi: piirkondlikud Rajaleidjad koostöös kooli ning tervishoiu- ja sotsiaalvaldkonna spetsialistidega hakkavad põhjalikult analüüsima, milliseid tugiteenuseid ja õppekorralduse erisusi üks või teine erivajadusega laps vajab.

Eriklassid jäägu minevikku

Kivisse raiutud eriklasside liigitus ja jäigad piirnormid peaksid aga tõepoolest jääma minevikku. Seda arvavad ka erikoolide juhid ja puuetega inimeste organisatsioonid. Ühe ja sama meditsiinilise diagnoosiga õpilastel võivad olla väga erinevad vajadused ja nad ei pruugi sobida ühte eriklassi. Olenemata sellest, kas ühes aastakäigus on parajasti neli või kümme nägemispuudega õpilast, tuleb kõigile tagada vajalik tugi.

Tõsi on, et riik kavatseb omavalitsuste autonoomsust ja rahastamist ning koolipidajate kasvatamisvõimet suurendada. Kohalikud omavalitsused ja eraüldhariduskoolide pidajad saavad riigieelarvest u 22 miljonit juurde. Ikka selleks, et kodukandikoolides oleks võimalik tuge vajavatele õpilastele sobivat õpet korraldada.

Meil on väga häid näiteid piirkondadest, kus tõesti pingutatakse selle nimel, et kõigil kogukonna lastel oleks ligipääs parimatele haridusvõimalustele. Mida arvavad näiteks Viimsi, Kilingi-Nõmme, Vihula ja paljude teiste omavalitsuste haridusjuhid Tiina Kangro jutust, et kui riik hakkab neid järgmisest aastast suuremas mahus toetama, muutub laste olukord koguni nii kehvaks, et nad satuvad vihma käest räästa alla.