Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 3
02.09.2018 13:58
Hobusevaras tuleb üles puua mitte sellepärast, et ta hobuse varastas, vaid sellepärast, et teised ei varastaks. Igale kuriteole peab järgnema adekvaatne karm VÄLTIMATU karistus.
02.09.2018 14:08
Tädi on palgatud valitsuse mittemidagitegemist õigustama??
Keegi pole nõudnud et noored pätid tuleb vangi panna. Elektoraat ootab, et valitsus tagaks turvalisuse ja adekvaatse õhkkonna. Mismoodi valitsus antud ülesande lahendab on valitsuse asi. Kui vaimsed võimed lubavad ainult ohkimist elik represseerimist, siis oleks ehk mõistlik lasta asjadundlikumatel jätkata.
02.09.2018 14:10
Vanglasse SAADETAKSE juba kurjategijad. Ärge hakake jälle pihta, et ta veel noor ja loll. Ei ole. Teismeline teab juba päris hästi, mis on seaduslik ja mis mitte eriti mis on vägivaldne ja mis pole lubatud.
Vangla ei olegi koht kus toimub mingi murranguline pööre. Väga vähesed muudavad ennast aga nagu öeldakse inimese iseloomu on raske muuta kui see on juba varajases nooruses välja kujunenud. Kui alustad noorelt vargana ja valetajana, siis jätkub see kogu elu sõltumata kas oled vangis olnud või ei.
Karistuses karmus ja vangla on mõeldud selleks, et INIMENE TUNNEKS HIRMU sinna sattuda pikaks ajaks, mitte kuni aasta mõnulema 3 käiguline söök jne.

Kui inimene satub vanglasse juba, siis on see põhjusega ja teadis millega riskib. Ümbersündimist võib rääkida keegi usuhull, kes jutlustab, et inimene hind sünnib uuesti surres jne...
02.09.2018 14:15
Mitte vangi pole vaja panna, vaid kohapeal kolki anda. Kiire, tõhus, odav ja mis peamine - kaagile üheselt mõistetav.
02.09.2018 14:28
Vastulöök? Rumaluse vastulöök? Vastu vahtimist?
02.09.2018 14:29
Parem lahendus oleks neil mõlemad jalad mitmest kohast murda. Siis ei saa päris pikalt kusagile jõlkuma ja sigadusi tegema minna. Las kooserdavad karkudega.
02.09.2018 14:31
Vangla peab olema selline kuhu mitte kunagi tagasi minna ei tahaks. Kui on selline okei koht aga lihtsalt mõningaste piirangutega siis ongi kurjategijatel täiesti poogen, teevad oma kuritegusid edasi sest karistusaeg on ju nii lühike ja mis see ka ära ei ole siis ära kannatada.

Kui vanglast väljub selline inimene kes hakkab kohe uusi kuritegusid tegema, on ainuke loogiline mõte: järelikult ei ole hullu kui sinna tagasi satub. Järelikult on vanglas liiga leebe olla.
02.09.2018 14:34
Seda et vangla kedagi ei paranda teati juba ammustest aegadest. Paraku pole inimene suutnud välja mõelda teist efektiivsemat karistust, mis inimest ka paremaks muudaks!
02.09.2018 14:40
üks asi millega ma nõustun vana kooli esindajana nõustus on avalikustamine ja elektroonilinevõru. Maine ühiskonna nõksu tuleb kasutada ja muuta salastamise seadust.. See on asjatu ninnutamine kui 17aastast pätti peidetakse nagu 5 aastast süüdimatut.. Kasvatame nõrku solvujaid. Arvestades kui palju on käehoidjaid siis suitsiidide arv ei kasvaks kui avaldamine on neutraalne ja kiretu nagu täiskasvanutega. Vale on jutt et kuhugi ei võeta. Lihttööd tuleb austama panna kui mainekasse ei saa. Ei pea pätiks jääma. Tapjate ja peksjate puhul kui on korduv on 1-2kuud kambervanglas ka ok.
02.09.2018 14:47
Pole vaja vangalt, on vaja karistuseks 100 tundi kohustuslikku tööd----
hooldekodudes mähkmeid vahetada.... linnas peldikuid puhastada ja pesta.... parkides koerasitta korjata jne.....
prügi korjata haljasalaedel.... see kõik ei ole raske töö, sobib ka väga nooretele....
kuid anda vanematele võimalus laps sellest päästa... 100 töötundi... 10000 euri trahvi...
las siis laamendavad....
02.09.2018 14:52
Lihtne ja aastasadade jooksul äraproovitud süsteem: Vabas ühiskonnas teeb materiaalseid väärtusi loovat tööd vähemus. Selle tööga peetakse üleval ka need, kes on noorusest nõrgukesed ja vanadusest väetid, lisaks kogu riigiaparaat, kultuura tegijad ja administratsioon. Valdav enamus vanglasse pandutest on töövõimelised inimesed. See valdava enamus tuleb sunniviisil tööle panna. Nii saab vanglad viia isemajandamisele. Vangide töö finantseerigu valvurite palgad ja vangide toidu. Kui mõni vang on tubli töömees, siis saab ta vabadusse jõudes kaasa kena kopika. Kui mõni vang aga tööle ei hakka või viilib niisama, siis saab ta normaalse vangi toiduportsu asemel eraldatud kartseris trahvipajuki, mis koosneb veest ja leivast. Tühi kõht ja näljasurma ning nõrgaks jäämise hirm paneb vangid tööle. Ja need pisipätid kes huligaanitsevad, tuleb 15 ööks tsemendi peale viia. Päeval hakkavad nad linna puhastama ja korrastama ning tegema mitmesuguseid hoopis ebameeldivamaid töid. Näiteks kasima avalikke peldikuid. Kui nad ei tee seda, siis kartserisse vee ja leiva peale. Läbimõeldult korraldatud töö kasvatab pätid ümber. Ja kui mõni viilib, siis see tähendab üksinda külmas kartseris vee ning leiva peal istumist.
02.09.2018 14:54
Tegelikult head vastust sellele ei olegi. Kui ka vangi ei panda, siis kasvab ülbus ja karistamatuse tunne. Karistad, on halb, kui ei karista, on veel halvem. Need ei ole ju vaid korra eksinud lambukesed.
Samas eks meil ole ju ka positiivsemaid näiteid lausa elust enesest võtta. Nimesid nimetamata, aga üks nüüd just noorte karistatutega tegelev vaimulik on seda teed ju noorest peast päris pikalt tallanud. Aga kõik ei ole ka tema. Ja pole ilmselt ka tema suutnud kõiki heale teele juhtida. Kui on see õnnestunud, siis ikka selle pärast, et polnud tegu parandamatu lambukesega. Aga sellised võivad ka peale vanglakaristuse kandmist õige teeotsa üles leida. Kes teab ...
02.09.2018 14:58
Tean isiklikult mõnda meest kes vangimaja seinte vahele sattunud ja saan öelda, et neile mõjus see istumine küll hästi. Rahulikumad ja asjalikuma mõttesuunaga inimesed kohe, kes rääkisid, et enamik aeg istudes sai sisustatud lugemisega.

Üldiselt olen aru saanud, et põhjamaa vangla on selle kriminaalse elementi kultiveerimise osas üsna mõistlikud. Ei ole vanglates mingit gängide hierarhiavalitsust ega vajadust enesekaitseks ennast mingite kriminaalsete elementidega liita. Kui tahad rahumeelselt oma aja ära istuda, siis enamusjaolt on selleks ka võimalus.

Kahtlustan, et kirjatüki autor võtab enda teadmised pigem filmidest, kus näidatakse Ameerika Ühendriikide vanglaid hüperrealistlikus võtmes. Filmide järgi paistab usa vanglatega jah nii, et vangla teeb vangist ainult suurema päti. Siin on pigem nii, et kui tahad korralikuks hakata siis on selleks võimalus ja kui tahadki pätt olla, siis selleks on ka võimalus.
Anonüümne kommentaar
02.09.2018 15:03
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Kristiina" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
02.09.2018 15:06
Pole juba ammu nii totakat artiklit lugenud. Kui vangla ei suuda kaabakat natukenegi oma arusaamu muutma, siis mida paganat me neid vanglaid üldse ülal peame? Laseme kaabakat vanglast lahti, lükkame vanglamüürid maaga tasa ja elame õnnelikult koos kaabakatega.
Need noortekambad on vaja laiali peksta. Ninameestele keretäied kätte anda nii, et oigavad maas ja niimoodi alati kui selleks vajadus tekib. Kaabakas mõistab ainult rusikat, head keretäit, muid argumente ta ei võta omaks. Kaabakatega on vaja rääkida kaabakatekeeles.
Anonüümne kommentaar
02.09.2018 15:11
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Teemees" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
02.09.2018 15:16
Ebanormaalne, kui ühiskonnast ei eraldata sellele ohtlikke inimesi, isegi siis kui ükski teine mõjutusvahend ega meede pole toiminud. Iseenda ja ühiskonnaga pahuksisse läinud lapsi tuleb loomulikult aidata, kuid seda ei tohiks teha ülejäänud inimeste turvalisuse arvelt. Tõhustagu siis vangla rehabiliteerivat funktsiooni, õpetagu ja kasvatagu seal noortest normaalseid inimesi. Arvestada tuleks ka sellega, et need noortekambad järjest suurenevad, iga uus liige on jälle rikutud eluga inimene. Paratamatult on olemas nõrku, tugevaid ja keskmisi peresid ja vigu kasvatamises teevad ka tugevamad. Vanematele näpuga näitamine ei paranda olukorda kuidagi.Tuleb KOHE midagi ette võtta, et nende jõukude tegutsemist piirata.
02.09.2018 16:04
Mina olen arvamusel, et see, mida arvavad meie inimõiguslased-psühholoogid-lumehelbek esed, ei oma mitte kõige vähematki tähtsust.

Kas neid pätt-noori tuleks säästa siis ohvrite arvelt? Mina sellega küll nõus ei oleks.
Kohapeal maha lasta (põgenemiskatsel?). Ka kahtlane, et realiseeruks.

Need noored on kaaskodanikele OHTLIKUD ja seoses sellega ei om a erilist tähtsust nende sisekaemused, üleelamised ega muu taoline.
Nende puuri paneku eesmärk ei olegi neid ümber kasvatada, vaid kaaskodanikke kaitsta, ohtliku rämpsu isoleerimise teel.
02.09.2018 16:07
1953 aastal anti amnestia pea kõigile laagrites olnud röövlitele ja varastele. Aleksandr Solzenitsõni romaanis Gulagi arhipelaag kirjeldatakse kuidas ühest laagrist vabanenud kaabakad vägistasid laagri lähedal olnud külas kõik naised ja tüdrukud ning lõid maha neid kaitsnud mehed. Nii, et kaabaka koht on vanglas ja ainult vanglas. Ja igasuguste vägistajate ainus karistaja peaks olema Omakohus.
02.09.2018 16:07
Ma jutustan teile tõestisündinud loo, mis juhtus minuga neli aastat tagasi.

Üks venekeelne 25-aastane noor mees, keda ma ühtlasi tundsin, palus minult võgu võtta 100 eurot, makstes selle tagasi kolme päeva pärast. Mul oli võimalus talle see 100 eurot ka anda. Kolme päeva pärast ilmus ta uuesti minu juurde jutuga, et ta veel ei saa mulle raha tagastada, aga ta vajab kiiresti veel 50 eurot, muidu Eesti Energia katkestab võla tõttu voolu tarbimise. Andsin talle siis veel 50 eurot (kõik kokku 150 euri).

Võlast möödus kuu, kaks, ikkagi leidis ta vabanduse, et nihutaksin tagasimaksmist edasi. Kui oli möödunud juba kaks aastat, siis helistasin talle, lubades politseile tema käitumisest teatada. Seejärel tuli ta kolme sõbraga minu poole ning peksid mind jalgadega, lubades mind maha lüüa, kui teatan politseisse.

Olin pärast peksmist kolm öödpäeva valudega voodis, hiljem selgus, et mul oli kümnenda roide tugev mõra. Arst küsis, et kuidas juhtus, vastasin, et kukkusin.

Hiljem ma kohtusin selle ainult venekeelse noormehega. Rääkisin talle, millise füüsilise vigastuse ta mulle korraldas. Ta vastas mulle, et ma olen ise selles kõiges süüdi. Jäin süüdi selles, et andsin talle 150 eurot laenu, ja selles, et küsisin seda tagasi, mistõttu nad olid sunnitud mind peksma. Ma ütlesin talle, et ma ei anna teda kohtusse, aga arvestagu, et see võlg jääb jõusse + peksmine. Tema tasu tuleb talle omal ajal , ilma minuta, ning veelgi hullemini. Nüüd hoidub ta minust, nagu mind näeb, nii põgeneb teisele poole teed. Kas ta nüüd kardab mind, et halastasin tema peale???
    02.09.2018 19:26
    Masendav rumalus:
    1) Laenad vene pätile 100€,
    2) laenad vene pätile veel juurde 50€,
    3) lubad vene pätile, et pöördud politseisse;
    4) saad vene päti ja tema sõprade käest korraliku koslepi;
    5) lõpetuseks lubad vene pätile, et ei pöördu kohtusse...

    Kõik 5 sammu olid rumalast rumalamad, need pätid saavad sellest väga hästi aru ja kui neil jälle raha otsa saab, siis pügavad seda lammast veel mõned korrad. Vigasekspekstud lammas ei saa aga ikka veel midagi aru. Selliste pättidega ei suhelda, ammugi ei laenata neile raha. Kui on aga tarvis pätilt tema tekitatud kahju tagasi nõuda, siis tuleb teha seda nii, et pätt läheb ja otsib/laenab kohe kiiresti ja hirmuga selle raha ning maksab ära. Praegusest politseist ja kohtust ei ole mitte mingit abi.
1 2 3
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega