Link kopeeritud!
NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 3
02.09.2018 16:16
Üksik kongi tuleb istutada siis on igav ja väga paha sitsida.
02.09.2018 16:17
vanglast väljub reeglina kurjategija, mitte ümbersündinud inimene
*
Täiendaks, et kogemustega kurjategija. On ka erandeid, mis tõendavad reeglit.
02.09.2018 16:21
Aga vanglas võib olla ju ka eraldatud... Kambas harjunutele eriti karm karistus.
02.09.2018 16:37
Tuleb taastada range režiimiga erikoolid sellistele. Rumal, et need üldse kaotati.
02.09.2018 17:18
Ja noortejõuk tapab kellegi ära, siis nad ei ole kurjategijad?
Vangald ongi koolitus asutused suurelt osalt. Kaks aastat ja kohustuslikus korras olgu amet selgeks õpitud.
Autor tahab väita, et need kamba noorukid on vot nii kõvad kutid, et siis vanglas hakkavad sulanduma seal pidevalt parasiteerivate tegelastega ja neilt õppima.
Tegelikkuses saavad neist ilmselt kuked ja vanglast tulevad välja teatava väljavenitatud sulgurlihasega tegelased.
02.09.2018 17:59
Seda süsteemi läbikukkumist, et vanglad ei tule toime kurjategijate ümberkasvatamisega - ei pea nii suurelt pasundama.
Hetkel on vanglast veidigi kasu, et kurjam on ühiskonnast korraks eemal. Raha selleks kulub maksumaksjal küll palju kuid ta loodab, et on kasulikum ...
02.09.2018 18:01
Seega muutusteks, paremuse poole, on vajalik muuta vanglasüsteemi.
02.09.2018 18:12
Küsimus, milleks me siis neid asutusi üldse peame? Äkki tuleks taas surma otsused taastada?
02.09.2018 18:42
Ei tohi jätta neid "noori" karistamata. Lisaks, nende taga on alati keegi täiskasvanu, kes neid juhatab, aga nad ei pruugi seda ise mõista. Tuleb leida ka neid, kes annavad neile vabadust ja karistada ka neid.
Mis puudutab seda, et see "noor" tuleb pärast vangist välja ja sooritab veel kuritegusid - see on jama küll, aga samas inimesed pole ühesugused. Ühed õpivad tuhat trikke juurde ja pärast kasutavad neid (või vähemalt, üritavad), teised kardavad veel kord vangi sattuda (sest see, kuidas ta seal viibib, sõltub ka rahakoti paksusest, mõni kord), teised rahunevad jne. Lõpuks, keegi ei keela normaalset inimest kaitsta ennast pätide eest. Ma olen täitsa kindel (ma olen seda sageli ka näinud), et kurjategija edasine elu sõltub sellest, milliseks ta kujuneb ja mida ta sooritas.
02.09.2018 18:45
Vanglasse satuvadki eelkõige kurjategijad, seega suurt vahet pole, millistena nad sealt väljuvad või kas üldse. Vähemasti on SEL AJAL üks kurjategija tänavatel vähem ja inimestel rahulikum hingata.
Vaevalt keegi on üldse kunagi arvanud, et vangla mingi ümberõppeasutus on, kus paadunud pättidest musterkodanikke kasvataks. Ja mis üldse toimiks? Pea silitamine ja nunnutamine pole ju samuti mõjunud, ainult ülbemaks lähevad, nagu me kõik teame.
02.09.2018 18:51
See, mida artiklis kirjutati - on vaid pläramine. Asi pole selles, et alaealine satub vangi ja muutub seal halvemas suunas, vaid selles, et meil on liiga leebed seadused. Seadused peavad olema karmimad, neid tuleb muuta. Samuti tuleb muuta vanglas olevaid reegleid ja korda. Milliseks praegu kujunes vangla? Vangis olevale kurjategijale on seal liiga palju lubatud. Aga seda paljut tuleks keelata, et ta kardaks vangi sattuda. Lisaks, seal peaks olema karmim kontroll. Teistes riikides on nii ja paljudele vangidele käib see närvi, ehmatab, muudab inimest. Ja kurjategijad peaksid seal olema kauem, mitte nii, nagu tänapäeval. Siis nad õpivad kartma. Aga mida praegu tehakse? Praegu antakse liiga vähe. Lisaks, saadakse ka tingimisi karistada. Seda tuleks üldse ära jätta. Kui noor suitsetab, joob, tarbib uimasteid, tungib kallale, peksab, vägistab, ahistab, tapab - siis ta ei pea viibima vabaduses või mingis asutuses, mis on rohkem hotelli moodi. Praegu vanglad ongi rohkem hotellide moodi. Lisaks, vang peab kandma vormi, mis ei pruugi olla tavalise tsiviilse riide moodi, tal peab olema keeld manguma endale firma-riideid ja jalatseid. Ta peab kandma seal seda, mida talle antakse. Ta ei pea seal ainult istuma, õppima või niisama viibima. Ta peab seal töötama, palju töötama, et ta kardaks teine kord sellisse kohta sattuda.
02.09.2018 18:53
Sellise feministi jutu võiks kokku võtta järgmiselt ,et kas vanglad üldse ära kaotada või siis peale esimest rikkumist kohe seina äärde.
02.09.2018 19:01
EV jaoks liiga keeriline demagoogia. Pealegi ei toeta seda meie tööjajate soov just selle palga eest tööd teha nagu nõus ollakse ja seeläbi maksude laekumine laiemalt.
02.09.2018 19:04
Tegelikult, paljud ei muutu, pole vahet, kas nad olid vanglas, range režiimiga koolis või kusagil mujal. Asi on selles, et pätt peab olema kontrolli all. Sest nõuka ajal oli kõik see (sellised koolid, laagrid jms) täitsa olemas ja vaatamata sellele sealt tuli välja hulganisti värdjaid. Ma ei tea, kui paljud kommenteerijad elasid tol ajal. Mina igatahes elasid ja nägin, kuidas see käis. Aga nüüd me elame juba pärast seda ja me peame olema targemad. Ja ka karmimad kurjategijate suhtes. Pätid peavad olema kontrolli all. Ja lõpuks kõik peab viima sellele, et kui pätt ei muutu - siis saab kuuli. Ta peab seda teadma. Siis ta kardab rohkem. Päti ei saa muuta, aga teda võib kontrolli all hoida.
02.09.2018 19:23
Samal ajal ma mõistan väga hästi, et pole just väga palju rahvast, kes oleksid nõus surmaotsust täide viia. Ja kogu see asi pole ainult palgas vaid ka mõtetes, mis on inimese peas. Ühelt poolt - jah, see pole meeldiv tegu. Teiselt poolt - veendumine, et see pätt tõesti sooritas kuritegu, et teda ei lavastatud süüdi ja nüüd tullaks käsuga teda maha lasta. Leidub ka selliseid.
Mis puudutab mind, siis ma olen täitsa nõus maha lasta ülbeks läinud päti ja pole vahet, kui vana ta on. Ma nägin saadet, näidati Venemaad. Seal oli juhtum, et üks pere võtist last kasvatama, toitsid ja katsid teda, aga asi lõpes sellega, et see 13aastane tatikas tellis nende mõrva. Ja neid mõrvatigi. Muidugi, süüdlaseid leiti üles ja karistati. Mõlemad said reaalseid aegu selle eest. Mind kõige rohkem hämmastas see, et see tatikas tellis oma vanemate mõrva, sest talle ei meelinud see, milliseid riideid talle osteti ja et kästi õpida. Sellist võib tõesti maha lasta. Kuid ka meil on juba olemas küllalt väikseid päte, kes ei muutu. Või muutuvad ainult hullemaks. Ka neid võiks maha lasta või hoida vanglas kauem ja nii, et elu ei tunduks ilus ja lihtne.
Kui asi piirduks vaid sellega - kõik oleks tore. Aga samas on suur kahtlus, et kui me taastame surmanuhtlust, siis mõne aja pärast see lööb ka normaalsete inimeste pihta. Mis siis, kui seda rakendataks nende suhtes, kellele ei meeldi riigis valitsev kord vms? Teisitimõtlejaid leidub, aga neid tappa - see oleks küll liig olnud. Aga võib ka selleni minna. Need, kes teevad seadusi, just kui elaksid mingis teises maailmas ja arvavad, et nad on ülemused ja neil on kõik lubatud.
02.09.2018 19:35
Halb on veel see, et tsiviilidel ei lasta adekvaatset ja tõhusat vastupanu osutada, kui neile kallale tungitakse, kui neid häiritakse. Paljud kardavad, et kui nad löövad laamendajat, lasevad neile näkku gaasi - siis neid endid pärast karistatakse selle eest. Sageli need jäävad vaid tühjadeks hirmudeks. Hirmutamine käib ja pärast tuleb välja olukord, kui pätid teevad seda, mis tahavad aga tsiviil seisab vaid ja plaksutab silmi ja kõrvu. Nii ei tohi. Lisaks, ka tsiviil peab õpima ennast kaitsma. Ainult korralikult ja tõhusalt. Aga selleks ka pole kõik valmis. Tavaline laiskus annab endast teada. Korrakaitsja võib olla kas või superhea, aga see ei tähenda, et ta käiks igaühega ja hoiaks käest kinni.
1 2 3
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega