Vilets metoodika

Viie lapse emana, kelle eesti keele oskus on kõvasti üle keskmise ja kelle kolm poega on õppinud vene koolis, julgen väita, et asi on halvas metoodilises ettevalmistuses ja nõrgas pedagoogilises kaadris. Ühesõnaga, kvaliteedis – eesti keele õpetamise kvaliteet venekeelsetes koolides ei ole piisav, ja seda näitavad väga selgelt ka eksamitulemused. Nende koolide seas, mis juba tänavu viisid gümnaasiumiõppe üle eesti keelele, on selliseid, kus 9. klassi vilistlaste keskmine eesti keele eksami tulemus oli alla 60 palli 100-st. Ja arvamus, et me nüüd saavutame edu, asendades madala kvaliteedi suurema kvantiteediga, on täielik absurd. Haridussüsteemi eelmine eesmärk – korralik keeleõpe põhikoolis – jäi saavutamata, aga juba seame rõõmsalt endale järgmise, veelgi keerulisema eesmärgi. Tuleb kuidagi tuttav ette…, umbes nagu kurikuulus viisaastaku plaan.
Teisalt, ükski gümnaasium, mis on taotlenud endale venekeelse õppe luba, ei loobu ega kavatse loobuda eestikeelsest õppest vähemalt 30% ulatuses. Eestis ei ole ühtegi vene kooli, kus gümnaasiumiosas poleks õpetatud vähemalt viit ainet eesti keeles. Ja serveerida koolide soovi jätkata vene keeles soustis, et saavutatud eestikeelne osa visatakse minema, on lubamatu, kuna see lihtsalt ei vasta tõele. Ja kolmandaks:  tähtis on ikkagi hariduse kvaliteet, mitte keel. Vabandust, unustasin jutumärgid – see oli tsitaat Priit Simsoni artiklist.