NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 4
11.09.2018 00:36
Tohhohh...!? Maksta tervelt 75 senti sekundis, samal ajal kui meil on nii palju neid, kes on nõus ise ja veelgi rohkem pealegi maksma, et vaid veidigi kuulsamaks saada...
    Näita vanemaid (8) Laadin kommentaare...
    11.09.2018 10:12
    ma oleks ka nõus oma laulu pakkuma kui saaks 2, 5 korda kuulsamaks... ei kolm korda kuulasmaks.. on see võimalik?
    11.09.2018 18:10
    Miks maksumaksja raha antakse sellel riigi TV-le (50 milli aastas) kui nad isegi eesti autorite muusika eest ei täi maksta?! Saated on ju nii-kui-nii viletsakesed ja neidki on vähevõitu. Võrreldes nõuka aja lõpuga kui ETV tegi tervise-saateid, haridussaateid, teatrisaateid, kunsti-saateid, kirjanduse-saateid, filmi saateid, teadus-saateid, laste saateid, noorte saateid, telelavastusi, TV filme jne. Võrreldes sellega ei tee nad ju üldse midagi ja ikka raha ei jätku. Sel juhul soovitan soojalt selle putka võimalikult kiiresti sulgeda.
    11.09.2018 18:23
    to: Irw - see autoritasu küsimine on vajalik loominguliste inimeste toitmiseks ja nende vahendajate ületoitmiseks. Nad on Riigikogusse oma õigusi kaitsma saatnud Hardi Volmeri, kunagi oli selleks Hannes Võrno, lobitööd tuleb ikka kasu saamise nimel teha.
11.09.2018 00:41
No vot teile tähtsad katusenõudjad ühingud - Oma üha kasvavas rahaahnuses saavutasitegi selle, et nüüd ei mängitata teie teoseid üldse enam ja te ei saa üldse enam raha. Ehk nagu vanarahvas juba ütles: "Suur tükk ajab suu lõhki".
    11.09.2018 07:32
    ahned on need organistasioonid kes muusikute raha kokku korjavad-milleks nad küll onàutoritasude kokkukorjamisest saan aru aga need teised-milleks ja kes nad ellu on kutsunud`?Kas mingi või keegi otsustab ka kes kellele maksma peb või teen organustasiooni omale et muusikute raha kokku korjata ja siis suvaliselt laiali jagada, omale muidugi poole!
    11.09.2018 11:13
    --- nüüd ei mängitata teie teoseid üldse enam ja te ei saa üldse enam raha ---
    Mis sa arvad, et nii jääb?
    Eksid, need maffiooslikud katusepanijad hakkavad vaikust maksustama väites, et praktiliselt igas muusikapalas esineb mõni pausike, seega tuleb vaikuse eest maksta, nagu musa kuulamise eest. Ja kuna pause esineb väga paljudes heli- ja isegi sõnalistes teostes, siis tuleb vaikuse eest maksta vähemalt 10x rohkem, kui äratuntava muusikalõigu eest.
    12.09.2018 09:24
    et Eestis esitatud nende teoste 10 sekundi eest võib küsima hakata raha ja loomulikult mitu korda rohkem - ikka välismaa hindades, mis te siis peale hakkate??
    Kas keelte muusika üldse ära või??
    Meenub Eesti laulude võistlus INGLISE KEELSETE LAULUKESTEGA. HA - ha . ha
    Pisar tuleb silma....
11.09.2018 02:13
Küsimus tekib, kui suur osa rahast laekub muusikutele ja kui palju läheb ühingutele teenustasuks?
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    11.09.2018 07:18
    mis mõte või mis rõõm on luua/mängida muusikat, mida keegi ei kuula? Algne idee võis ju hea olla, aga pöördub iseenda vastu.
    11.09.2018 08:36
    Mina tunnen ühte autorit, kes alati kehitab õlgu selle teema juures. Ta on küll teadlik, et raha kogutakse ja et vahel ka tema muusikat kuskilt kostub aga raha pole ta kunagi näinud.
    11.09.2018 11:20
    --- kui suur osa rahast laekub muusikutele ja kui palju läheb ühingutele teenustasuks ---
    Rahakogumine ja selle ümberjagamine on nagu tavaline sotsialistlik või maffiaorganisatsiooni "majandus". Kogujate-jagajate tippmanagerid vaatavad, kõigepealt, et nemad saaksid maailma tasemel tasu. Ja isu kasvab pidevalt, alguses oldi nõus vähemaga, nüüd võrreldakse enda sissetulekuid maailma tippudega. See pisku, mis järgi jääb jagatakse reaümberjagajate vahel ning ülejäänud 0-summa lähebki lõpuks jagamisele nende vahel, kelle loomingu peal parasiteeritakse.
11.09.2018 03:18
Miks meil sellised puukühingud üldse legaalsed on?mina kui autor ei taha ennast siduda ühegagi neist kuid tulemuseks on see et ise oma avalikku esinemist korraldades pean neile muidusööjatele lisa maksma.küll eestis ikka on lihtne-teen ühingu.teen seadused ja hakkan raha kassesrima.näiteks klahvpilli klahvide kasutamise eest.
11.09.2018 03:38
Ja kui palju on ürituste korraldajaid veel tänu nendele puukorganisatsioonidele oma tegevuse lõpetanud ...
11.09.2018 05:09
Pole kogu elu neid kuulanud, ega hakka ka vanas eas. Vanasti sai läbi lärina, või õõsel raadiost Nüüd on olemas plaadid, Roc FM. Aga oma armsat saarlannat kuulan, ka eesti keeles. Kuidagi ei saa sellest patust vabaneda. Ka Jumal ei aita. Aga vanaisa võib oma lapse last armastada. (vanus).
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    11.09.2018 07:57
    Kes tänapäeval veel plaate ostab?
    11.09.2018 09:46
    Mina ostan. Peamiselt vinüüle. Nii uut kui vana muusikat. Põhjus miks ma seda teen on see, et mulle meeldivad füüsilisel kujul plaadid. Tekib muusikaga parem side. Nende kuulamiseks peab natuke vaeva nägema (võrreldes striimimisega), aga kui ma sellega juba tegelen, siis ikka istun maha ning kuulan muusikat. Striimimise korral juhtub mul tavaliselt see, et muusika jääb kuhugi taustaks mängima ja mõni hetk hiljem ei mäletagi, mis või kes mängis.
    11.09.2018 12:07
    Mina ostan muusika noodipoest võtad noodi ette ja naudid. Natuke peab muidugi vaeva nägema jah. Plaadi korral juhtub mul tavaliselt see, et muusika jääb kuhugi taustaks mängima ja mõni hetk hiljem ei mäletagi, mis või kes mängis.
11.09.2018 07:18
Raadio2 on puhta p....s, ainult sky plusi muusikat laseb viimasel ajal! Kunagi oli ainus norm jaam kust sai alternatiivi kuulata. Vanad tegijad läinud ja mingid noored tropid on pulti lastud. Peale pasa muusika ajavad otse-eetris ka täielikku paska suust välja
    11.09.2018 08:02
    Ma ei kuula enam ühtegi raadiojaama peale seda, kui Spotify turule tuli. Valin endale sobiva listi või teen selle ise. Kedagi ei sega ka kui klappidega kuulan.
    11.09.2018 12:45
    Pettunud r2-s 11.09.2018 07:18

    Raadio 2 lõpetas juba sajandivahetusel normaalse muusika mängimise ja hakkas "alternatiivjaamaks". Kui seni oli ta ikka populaarne, siis peale seda marginaliseerus mingiks hipsterraadioks. Olen aeg-ajalt kuskil poole kõrvaga kuulnud mängimas ja tõsist sodi mängitakse seal vaid.

    R2 tahab olla noortepärane aga välja kukkus nagu alati 11.09.2018 08:02

    See spotify on üks kõige mõttetum teenus. Kui kuulad ainult bieberit ja gomezit siis on see sulle, kuid neid lugusid, mida mina tahan kuulata, seal ei ole. Seal on väga kitsas valik nn. pophitte vaid.
11.09.2018 07:19
Kui need ühingud raha tahavad las siis ise tõestavad igapäevaselt vastavalt teose esitamise kellaajale ja kordade arvule p.n. k .aastas mitu korda millise autori teost esitati ning vastava korraliku aruandluse alusel küsigu.Mingisuguse üldise umbluu lepingu alusel ei ole ju õigust raha küsida.Täpne aruandlus korralik väljavõte ja arve mille eest,kui palju.Me ei käi ju toidupes ostmas toitaineid ja ei maksa ka mingite teenuste eest kokkuvõtvalt umbes kellegi tahtmise järgi,kuu ,kvartali või mingi muu ajavahemiku maksega. Ühingud-tehke tööd tõestage,esitage arve.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    11.09.2018 11:01
    Aulembi komm viis mõttele, et rahvamuusika esitamise eest võiks ju tiksuda automaatselt kõigi rahvuse esindajate pangakontodele;)
    11.09.2018 15:57
    Ainult rahvalaulude on vabastatud autoritaarsete, sest pole, kellelegi maksta.

    kirikumuusika kuulub ka sinna. See on jumalast ja kirjutatud jumalale. Seega sellise muusika kirjutaja on õigustest loobunud jumala kasuks ning jumal pole autoritasu küsinud.

    pikematel lainetel (läbi õhu )on ainult kiriku- ja rahvamuusika või siis juturaadiod.

    tahad uut kergemusa, siis see tohib olla tasu eest ainult kaabellevis.
    11.09.2018 16:24
    need tehku nimekirjad ja tabelid,kes raha tahavad,mitte meediakanalid,kui ei meeldi ära tee tööd(koosta nimekirju,monitoori,arvesta jne),lambist mingit maksu maksta pole loogiline.Mul ei ole autoritasude vastu midagi vaid need nn esindajad tahavad mingi endamõeldud keskmise hinnastusega pügada.Veel kord tehke tööd lugege kirjutage monitoorige kes kus kui palju millal ja alles siis korrektne arve ,kus näha Teie töömaht ja Autori-Esitaja osa sellest.
11.09.2018 07:21
Jumal tänat, et klassikud definitsiooni kohaselt surd on (definitsioon on umbes selline: "Klassik on mingi vana surnud vanamees."). Ja seda tavaliselt nii pikka aega tagasi, et autorikatsjate haarmed nende loominguni ei ulatu. Lastakse vähemalt Bachi, Mozartit või Ella Fitzgeraldi kuulata.
11.09.2018 07:40
Nende arvates oled sa ka varas ehk ostes oma laste piltide salvestamiseks kõvaketta, maksad sa sellelt lisaks käibemaksule ka ühte eriskummalist maksu veel. Maksu sisu on see, et äkki sa salvestad sinna hoopis Tanel Padari laulu ( ehk ei osat CD. Plaati) ja see on juba vargus aga noh nüüd võid varastada sest ühingule on maks tasutud. Nagu maffia!
Ja siis nagu teame, ühe mtü kontol 7900000 eurot ja kas see ei peaks autorite kontodel seismA?
    11.09.2018 11:16
    Nii hull see asi pole, et kõvaketaste eest tasu küsitaks. Autorikaitsjad nõuavad põhimõtteliselt kõigile andmekandjatele seda tasu, kuid siiani pole see läbi läinud. Praegune määrus (kehtib aastast 2006) "tühja kasseti tasu" kohta on järgnev:

    § 3. Salvestusseadmete ja -kandjate loetelu
    (1) Tasu tuleb maksta järgmiste salvestusseadmete ja -kandjate eest:
    1) videokassetid (VHS) – salvestuseta;
    2) audiokassetid – salvestuseta;
    3) CD-R, CD-RW, DVD-R ja DVD-RW – salvestuseta;
    4) minidiskid (MD) – salvestuseta;
    5) VHS ja DVD videosalvestusseadmed;
    6) audiokassettidele, CD-R-le ja CD-RW-le salvestavad audiosalvestusseadmed.
    (2) Lõiget 1 ei kohaldata seadmete suhtes, mis on integreeritud arvutiga või on kasutatavad ainult arvuti vahendusel, ning mikrokassettide suhtes.
11.09.2018 07:49
Vähe sellest, et meid sunnitakse seda müra kuulama, selle tekkimise on juba KulKa kinni maksnud ja kannatuste eest peavaf maksumaksjad veel 75 aastat selle piina eest maksma? Eeter tuleks saastast puhastada, jääb raha olulisemate asjade jaoks.
11.09.2018 08:04
Korraliku romaani kirjutamiseks vôib kuluda palju aastaid. Laul saab enamasti valmis paari päevaga. Ometi ei küsita raha iga korra eest, kui kusagil mingis teises kontekstis tuntud kirjaniku tsitaati kasutatakse. Samuti ei pea ma iga kord maksma, kui kodus juba ostetud raamatu avan.
Kui ikka on rahakotile liiga kallis, tuleb loobuda. Mingi supertase see Eesti muusika nüüd küll ei ole.
11.09.2018 08:11
Toom ennustas,eesti keel on kaduv keel? Kui raha ei ole,laseme siis tühikutes kella tiksumist nagu oli Stalini ajal? Teisalt vene keelseid laule,,Suur ja lai on ... ,, ? Ehk leidub keegi,kes tahab hümni esitamise eest samuti raha,jätame ära. Proov uuel aastal õnnestus.
    11.09.2018 18:08
    "Saaremaa heinamaal neidu ... püüda ei saa (seda ikka suvel, sügisel, talve, kevadel)...ja ikka G. Otsa esituses, seda siis nii ennem kui ka peale märtsiküüditamist, ... kuldtärniga, nooruke sõjamees, sa!" Yana Toomi polnud siis veel olemaski ... kuldtärniga, nooruke sõjamees, sa!
    Kellele veel ei meeldi eesti muusika?
11.09.2018 08:14
Korruptsiooni kõrgeim pilotaaž toimib seadusandluses ja rahapesu kindlustavad kehtivad seadused.
11.09.2018 08:16
on err-i kutsutud propagandistide hommikust õhtuni kestev laul, kui madalad on meil korteriüürid ( 400 ja suuremad), kui jõukaks on Eesti inimesed (presidendi arvates on kõik tema ja roosiaeda kutsutute liigas) saanud, kui rahul on Eesti inimesed nii madala! pensionieaga nagu meil see on, kui õudne on ikkagi Putini poolt kavandatud pensionireform Venemaal ( mis kehtis 90 aastat) ja kui suur on ikkagi Venemaa 46 miljardit kaitsekulusid USA 700 miljardi võrdluses. Samas ei ole 27 iseseisvusaasta jooksul tahtlikult sõnastatud talu mõistet, kuigi meedia seda sõna igapäevaselt lörtsib, tuhanded inimesed ei oma seaduslikku juurdepääsu riigilt ostetud elumaa ja kruntide juurde, sest endise riigikorra ajal rajatud ühiskasutusega juurdepääsuteed on erastatud nossovitele. Heaolust annab aimu ka isegi Tallinnas miinimumpalka saavate töötajate arvu suurenemine, rääkimata provintsist.
Meedia ei tegele meie enda riigi kitsaskohtadest rääkimisega, tähtsam on Venemaa halvustamine, lausa riikluse hävitamine ja ootus USA rünnakuteks Süürias.
    11.09.2018 08:27
    vales peab kübeke tõtt olema
    11.09.2018 16:02
    Tõsi mis tõsi, seda PLÄRA pole küll mõtet kuulata, tonaalsus on hullem kui Nõukogude ajal see oligi. Tollal sai veel mõistetud, et asjaolude sunnil, siis mis või kes sunnib tänapäeval, kui olevat nn. vabadus ja kõik see muu. Ilmselt on uued köidikud palju vastupidavamad, ehk siis me ise lööme kaasa, kes kartusest, kes kasuhimust, kes aga nn. ärapanemisrõõmust. Puhta lolluse osa on ka palju suurem tänapäeval!
    11.09.2018 22:47
    Ei igatse vene aega tagasi. Ja ei tarbi ka seda kesktelevisiooni. On interneti ajastu ja televisioon on mõttetu.
11.09.2018 08:18
nüüd saab seadusetegijatele kaasahõiskav peavoolumeedia ise ka tunda kuidas on elada maffia katusepakkumistega
11.09.2018 08:26
kas siis RR ka on asunud eesti kultuuri vastasele teele?
    11.09.2018 08:53
    Mingi VENEKEELSE teleseriaali tegemiseks leidub raha küll!
    11.09.2018 09:35
    Saatejuhtideks kasutab ERR üha rohkem veneaktsendilisi. Kes on selle korralduse andnud? Vene muusikat tuleb nt Vikerraadios viimasel ajal üha rohkem. Kes selle korralduse andis? Samal ajal Soome muusikat lastakse väga harva. Rääkimata Läti ja Leedu muusikast. Poolast, Tshehhist ei tasu üldse rääkida. Jne.
11.09.2018 08:27
Aga millekks seda raha kasutataksr?
11.09.2018 08:32
Mitte ühestki meie süldilaulikust või bändist pole huvitatud normaalsed plaadifirmad või produktsiooniettevõtted.Minge käige maailmas ringi ja kordades paremad ja huvitavamad artistid käivad mööda kõrtse ja tänavaid ning elatuvad annetustest,sest mitte keegi neile esinemise eest ei maksa.Ma saan aru,et meie inimene vajab kuigivõrd ka eestikeelset sülti,aga nii madala tasemega lugude eest maksta on liiast...esitajad ja autorid peavad ise peale maksma,et nende jura kuulataks.Meie süldikaid ei soovi isegi mitte meie oma ettevõtted,nagu Tallink,kus esinevad teiste riikide trubaduurid tipipurk nina ees.Nii peab olema ka meie riigis...kui tasemel muusikat teha ei oska,siis tipinõu nina ette ja tänavale või kõrtsi mängima.Aga meie madalatasemega süldiartistid on ju staarid ja neile peab maksma,aga mille eest?Lisaks meil veel 3 ühingut,kes pappi lunivad ja seda on liiast.
11.09.2018 08:39
Ajakirjanik võiks olla selgeks õppinud suure ja väikese algustähe reeglid. Piinlik on lugeda, kuidas haritud inimesed on unustanud elementaarsed õigekirja reeglid.
1 2 ... 4
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega