Linn kuulutab enne kevadet arhitektide soovituste vastaselt välja rahvusvahelise arhitektuurivõistluse Petrooleumi tänavale uue raehoone rajamiseks.

Otsuse ehitada volikogule, linnavalitsusele ja üheteist-kümnele linnaametile 35 000-ruutmeetrine raehoone just omaaegse Kadrioru lõbustuspargi lähistele langetas ametnikest ja arhitektidest moodustatud ühiskomisjon eile.

Linnapea Jüri Ratase juhtimisel kolm kuud töötanud komisjon pidas Tallinna Sadamale kuuluvat Petrooleumi tänava pikenduse äärset kinnistut 12 võimalikust paigast vastuvõetavaimaks nii finantsilisest kui ka logistilisest küljest. “Usun, et uus raehoone valmib 2010. aastal,” ütles Ratas.

Raehoone asukoha valiku komisjoni kuulusid abilinnapea Kalev Kallo, linnasekretär  Toomas Sepp, linna peaarhitekt Igor Volkov ning Ülar Mark, Villem Tomiste, Indrek Allmann ja Margit Mutso arhitektide liidust.

Kuigi tunnustades komisjoni töö sisukust, ei kavatse arhitektide liit oma esindajat siiski saata teist korda väljakuulutatava arhitektuurivõistluse žüriisse. “Ei kujuta isegi ette, kuidas on võimalik ette valmistada konkurssi. Kuidas öelda, et raehoone tuleb kohta, kuhu tõenäoliselt tuleb veel midagi, aga projekti pole,” sõnas arhitektide liidu esimees Ülar Mark.

Lõppvooru jõudis kaks ala

Linnapea sõnul oleks väär öelda, et arhitektidest vaadati mööda. “Olen kaks-kolm kuud igal nädalal istunud arhitektidega koos ja kohtunud suurema osa era-omanikega,” ütles Ratas. “Töö alguses valisime 12 asukohta, täna hommikuks oli sõelal kaks kohta ja ühel hetkel on mõistlik arutelu lõpetada.”

Lõppvooru jõudsid Admiraliteedi basseini äärne ala ja kinnistu tulevase Petrooleumi tänava pikendusel. Overall välistas oma kinnistu müügi, Ühendatud Kapitali, Skanska EMV ja Arco Vara maatükkide soetamine läinuks Ratase sõnul maksma 700 miljonit kuni miljard krooni. “Ma ei pea nii suure summa kulutamist õigeks,” ütles Ratas.

Arhitektid endisel seisukohal

••Eesti arhitektide liit teatas reedel, et on endiselt seisukohal: Tallinna uue raehoone parim koht oleks Admiraliteedi basseini ümbrus. Liidu hinnangul tagab see Tallinnale jätkusuutliku arengu, avades merele kesklinna ja ühtlasi ka jalakäiguala.

•• “Tänu ajaloolistele keerdkäikudele on Tallinnas Euroopa mastaabis erakordne võimalus luua lisaks vanalinnale uus 21. sajandi kesklinn,” teatas liit.

•• Arhitektide hinnangul peab hoone saama linnavalitsuse ja kodanike oluliseks kohtumis- ja arutamiskohaks. “Linnavalitsuse viimine transiiditee, sadama parkla ja mere vahelisele kinnisele alale oleks suur linnaplaneeringuline viga, mis arvestades tehtavaid kulutusi ja saadavat kasu laiemalt ei ole linnale mingil viisil otstarbekas,” teatas liit.