TREF-i juhatuse esimehe Andres Gailiti sõnul teevad firmad sel aastal peamiselt ettevalmistustöid, et uue aasta algul saaks silla sambaid ja konstruktsioone paigaldama hakata.

"Kõigepealt veame ehitusobjektilt ära turba ja mudataolise järvelubja ning asendame selle dreeniva ehk niiskust läbilaskva materjaliga," selgitas Gailit. Turvas ja järvelubi veetakse praamide ja veomasinatega Emajõe luhale.

Lisaks rajab TREF silla muldkeha ja teekatte. Gailiti sõnul on muldkeha maht suur - ligi 300 000 kantmeetrit.

Uue Kärevere silla ehituse peatöövõtja, AS EMV projektijuhi Jaak Voogma sõnul projekteerib kolmeavalise täismonoliitsilla AS EA Reng. Uus sild ehitatakse praegusest sillast paarkümmend meetrit allavoolu ehk Tallinnast Tartusse sõites maanteest vasakule. "Sild tuleb ligi 90 meetrit pikk ja 13 meetrit lai," tutvustas Voogma silla eskiisprojekti.

Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul on uus Kärevere sild osa Tallinna-Tartu kiirtee tunnustega esimese klassi maantee projektist. "Sild peaks valmima 1998. aastal, kuid pealesõitude rajamisega lisandub veel üks aasta," selgitas Sõrmus.

Sõrmus ei osanud täpselt vastata küsimusele, mis saab uue silla valmides vanast. "Lõputult ühtegi asja elus ei hoia, see sild võib kokkulangemisohtlikuks muutuda paarikümne aastaga," lisas maanteeameti peadirektor.

Umbes 15 kilomeetrit enne Tartut üle Emajõe rajatava Kärevere uue silla ehituskonkursi võitis AS EMV 31,9 miljoni krooni suuruse pakkumisega. Firma alltöövõtja on AS TREF, kellele omakorda teeb alltöövõttu Oü Laevatöö.

URMET KOOK