Heveni prooviruum ja klubi asusid kunstiakadeemia katusel.

Uurimuse ühest Eesti alternatiiv- ja noortekultuuri ajaloo põnevamast ajahetkest, 1990-ndate alguses tekkinud independent-muusika skeene peamisest sõlmpunktist kirjutas Tallinna ülikooli sotsioloogiatudeng Rene Mäe.

Autori sõnul on tegemist pigem algatusega. „Minu tööd peaks siiski käsitlema kui pisikest alguspunkti ja väikest pilootprojekti, kus on märgitud mõned tähtsad sündmused ja aastaarvud, mida mõne aasta pärast oleks juba raske meenutada,” sõnas Mäe ja täpsustas: „Praegu mulle tundub, et tuleks laiemalt uurida indie mõiste kujunemist, arengut, kasutamist Eestis ja välismaal. Seda mõistet pillutakse nii palju ning sellel on väga palju erinevaid tähendusi.”

Mäe uurimistöö keskendub Heveni ruumi omal ajal kasutanud inimestele, kes tänapäeval on valdavalt loovtööstustöölised, ja nende suhete analüüsile. Mäe rõhutas, et ka alternatiivkultuuri ajalugu on ajalugu ning vajab jäädvustamist enne, kui sündmused tegijate mälus hägustuvad.

Oodata on pikemat käsitlust

Mäe avaldas ka lootust, et töös kasutamata jäänud allikate põhjal ilmub peagi pikem käsitlus: „Materjali jäi uuringust üle kümneid lehekülgi intervjuusid, pilte ja artikleid. Selle materjaliga tegeleb edasi Erkki Tero, kes Heveni klotse vaikselt praegu kokku sobitab.”

Ruum, millest Mäe töö räägib, asub tänaseni kunstiakadeemia katusel ning oli algselt ehitatud lasketiiruks. 1992. aastal võeti ruum kunstiakadeemia üliõpilase Erki Tero eestvedamisel ühiskasutusse prooviruumina, kus hakkasid harjutama Eesti indie-skeene esimese põlv­konna ansamblid ÖÄK, Zahir, Borax, Dallas ja Röövel Ööbik. Aja möödudes hakati Heveniks ristitud ruumis pidama ka väiksemaid klubiüritusi. Heven suleti 1997. aastal.

Vaata ka:

www.sinedesign.ee/heven_ web.pdf