Alusta pikkade rahulike trennidega



Alates tänasest ilmuvad iga nädala alguses Eesti Päevalehes soovitused ja näpunäited oma ala ekspertidelt, kuidas valmistuda Tartu maratoniks nii, et 20. veebruaril toimuv 63-kilomeetrine suusasõit võimalikult ke­nasti vastu pidada.

Esimese nõuandjana teeb otsa lahti legendaarne suusamees Raul Olle.

„Praegu ei ole veel kindlasti hilja maratoniks valmistumisega pihta hakata,” julgustab ta neid, kes on seni osalemise suhtes kahevahel.

Kõige esimese asjana soovitab Olle enda jaoks paika panna, millise eesmärgiga maratoni sõitma minnakse. Võimalusi on tema sõnul laias laastus kolm: esiteks lihtsalt rada läbi matkata, teiseks sõita iseenda vastu ehk aja peale ja kolmandaks võistelda võimalikult kõrge koha pärast.

„Kui sa võtad eesmärgiks maratoni lihtsalt kuidagi läbi suusatada, siis piisab ka sellest, kui praegu nädalas paar korda trenni teha,” ütleb Olle. Kes aga soovib natukenegi võistlusmomenti tekitada, võiks nädalas suusad alla panna vähemalt neljal-viiel korral.

Kuna Tartu maratonini on veel ligi kaks kuud ja ilm suusatamiseks ideaalne, tuleks praegust aega Olle sõnul kasutada

n-ö põhja ladumiseks. „Kui mõte maratonile minna tekkis nädal tagasi, siis võib alustada tunni-pooleteise pikkustest otstest. Kui aga sportlik tegevus on aasta läbi sinu igapäevaelu osa, siis on mõistlik sõita korraga poolteist kuni kaks tundi,” juhendab Olle. Nädalavahetusel võiks aga suusarajal jutti olla isegi kolm tundi. „Kui maraton kestab neli kuni kuus tundi, siis läheb organismil pikema maaga harjumiseks üksjagu aega,” põhjendab suusameister.

Tempo valimisel tuleks Olle sõnul säilitada rahu ja sõita nii, et saab mõnusalt rääkida –  hingeldamist ei tohiks väga olla. See kasvatab aeroobseid võimeid.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare