“Sillad, mida tuleks tugevdada, enne kui Ameerika vedurid täie hooga sõitma hakkavad, asuvad näiteks Tartu ja Jõgeva lähedal ning üks on isegi Tallinnas,” ütles Seppik. Tallinnas asuva ohtliku viaduktina peab minister silmas Kristiine Keskuse juures asuvat Endla tänava raudteesilda.

Sildu, mis võivad ülekoormusest tekkiva resonantsi tõttu puruneda, on eri andmetel seitse kuni üheksa

“Kas me pole juba sellises situatsioonis, kus me kohati ei kontrolli enam oma territooriumi?” küsis Seppik. “Lihtsalt mingid vedurid tuuakse sisse, laaditakse kuskil sadamas maha ja lihtsalt seatakse Eesti riik fakti ette. Eesti riik peab hakkama ennast kohaldama eraettevõtja tegevusega.”

Seppik ütles, et kriisikomisjoni esimehena peab ta vastutama võimalike suurõnnetuste eest ning seepärast kavatseb ta tõsiselt sildade teemaga tegelda. “See oht on praegu teoreetiline, aga praktikas ei tahaks seda üldse ette kujutadagi,” lisas Seppik.

Minister süüdistas raudteeametit, kes on Eesti Raudteel lubanud eeskirju rikkuda. “Raudteeamet on suhtunud küllalt leigelt, sest on lubanud need vedurid liikuma,” väitis ta.

Raudteeameti juht Oleg Epner Eesti Päevalehe korduvatele telefonikõnedele eile ei vastanud.

“Vajadusel, nagu Kabala juhtumi puhul, algatame kriminaalmenetluse,” hoiatas Seppik. “Kriminaalkoodeks annab teatud võimalusi. Ametiisikute suhtes.”

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Margus Värava sõnul said nad raudteesildade uuringu tulemused eelmisel nädalal ja sel nädal saadakse täpne ettekujutus, millistel sildadel ja mida peale hakata.

Tema sõnul ei näe Eesti Raudtee otsest ohtu, et raudteeliiprid hakkavad rasketel USA veduritel alt vajuma. “Mõne raudteesilla puhul on meil juba varem olnud kahtlusi ja seal on vedurid alati hoogu vähendanud,” ütles Värav. “Kiiruse aeglustamine vähendab koormust oluliselt.”

Värava hinnangul pole Tallinnas asuva Endla tänava raudteesilla vähene kandevõime nii problemaatiline, kui jääb mulje siseministri hinnangust. “Seni pole sealt sillalt üle sõitnud ükski USA-st toodud vedur,” ütles Värav.