NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
13.03.2018 06:09
Kärt oled tõeline õudus. +14 aastaselt tuleb küsida kas eesnime muuta ja parem otsida need kes liimile lähevad. Ma olen ka asperger ja depressiooniga olnud ning mind alandab selline asi hingepõhjani. Sellepärast ongi mul suhtumine teie vä terved ikka ei tea midagi ja on haiged kes peavad lõputult võrdselt võitlema pisarateni.. Olen 31 ja hingelt tavaline 23 aastane hinges. Ebaeetiline on ka see et sina Kalvet ei ole püüdnudki 3kuud Kristiina Smigun-vähi rääkima panna..
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    13.03.2018 10:26
    Suitsiidid on niivõrd pikk ja keeruline teema, et võimatu on sellest paari lausega rääkida. Lihtsalt remargina on aga üsna tähelepanuväärsed kaks asjaolu: kõigil teistel siin planeedil eksisteerivatel elusorganismidel peale inimeste (mõned väga üksikud erandid v.a.) selline nähtus täielikult puudub. Ja huvitaval kombel on see teatavas mõttes korrelatsioonis nö üldise jõukuse kasvuga ehk kasvav nähtus just nn heaoluühiskondades. Väga rasketes oludes või nn "vähem arenenud riikides ja kultuurides" on need näitajad kaduvväiksed või sisuliselt olematud.
    13.03.2018 16:38
    Uppuja päästmine on uppuja enda asi; kui on elust tüdinenud siis olgu tal head teed minna. Pole vaja vahele segada.
    18.03.2018 14:54
    Milline oluline ernevus on näiteks Eesti inimeste ja Hiinlaste Indude vahel.Ei teagi või.Põhiline ning oluline erinevus on vaimse kultuuri puudumine(mitte teadmiste hulk).Miks läänes puudub vaimne kultuur,treeningud,meditatsioon j.n.e.Sealt tuleneb elutüdimus,elumõtte puudumine.Tulemus -nõrgad murduvad.
13.03.2018 08:10
Ma nüüd kirjutan midagi, mis ilmselt paljudele ei meeldi - eriti neile, kes arutleda ei oska ja elavad dogmade najal.
Oma elu üle otsustamine on inimese vääramatu õigus. Iga enesetapp, mis pole läbi viidud mingi füüsilise või vaimse haiguse peatamiseks, näitab tegelikult ümbritseva inimühiskonna läbikukkumist...
Sellepärast ongi tabu ja piinlik sellest teemast rääkida...
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    13.03.2018 12:33
    Olen täiesti nõus sellega, et iseenese elu üle otsustmine on inimese enda vääramatu õigus. Ning enesetapp ei ole inimese nõrkuse vaid hoopis tugevuse märgiks.
    Arvate et enesetappu on lihtne teha?
    13.03.2018 19:55
    Enesetapjatel on komme mõelda end paralleeluniversumi kaudu pärast surma ikkagi eksisteerivaks, et vaatake nüüd kõik, mis ma endaga tegin, et elu mulle ülekohut tegi. Nad ei taju kuigi hästi lõpmatuse konseptsiooni ja seega ka olematust, mis surmaga kaasneb. Ehk kui soovid ennast tappa, olen ma tavaliselt öelnud, et pane väike sõrm lõikelauale ja lõika kõigepealt lihanoaga see maha. Kui sa seda suudad, siis oled valmis minema. Arusaamine, et väikest sõrme ei saa enam samasugusena KUNAGI tagasi, annab sulle tõdemuse, et elu, mida on antud sulle läbi uskumatu ime, on siiski väärt hoidmist. Paraku, nagu eelkirjutanu ütles, põhjustab konkurents maailmakorralduses empaatiavõimelistemate isikute läbikukkumist ja süvendab mentaalseid probleeme.
    13.03.2018 23:56
    Ma olen Ricoga tegelikult nõus, kuigi enda mäletamist mööda ei olnud olulised mitte võimalikud teiste reaktsioonid vaid vaikus, lõpp, mõte, et 'mitte miski ei saa olla halvem kui mina ja praegu'. Aga täpselt nii on, et mind (või üldse kedagi) poleks seda suhtelist vaikust, rahu ja teistsugusust tajumas. Pole teadvust, pole maailma ega ühtegi asja selles. Pole isegi arusaamist, et pole.
13.03.2018 08:12
Sellised artiklid võiksid tasuta...
13.03.2018 08:32
Poliitikutele meeldib tegeleda asjadega mida mõõdetakse statistikaga. Siin on tegu konkreetsete numbritega.
    13.03.2018 09:30
    Mis need poliitikud siia puutuvad. Enamuses ikka lapsevanemad süüdi. Vaadake neid saateid nagu "väiksed hiiglased" või siis "jälle noored leiutajad". Tegemist on puhtakujulise lastevanemate kiiksuga. Tulemuseks on see, et noor inimene saab varakult teenimatult suurel hulgal positiivset avalikku tähelepanu. Edaspidi ta enam ei lepi sellega ja tahab veel ja veel (teenimatult) suurema avaliku tähelepanu osaliseks saada. Paraku inimesed väsivad sellest "agressiivsest keskpärasusest" ja noor inimene saab šoki - keegi ei pane enam teda tähele. Samas talle on õpetatud ainult lärmamist ja agressiivsust tähelepanu võitmiseks. See et tähelepanu võitmiseks tuleb reaalselt tööd teha, pingutada, õppida jne. sellest ta tihti peale kas ei ole võimeline aru saama või siis ei ole suuteline talle keegi seda selgitama. Ja nüüd ongi suur stress käes - keegi ei näe mind, keegi ei kliki mind ega laigi ka enam (nii palju). Tihti peale see aegade jooksul ainult võimendub ja see ongi see tulemus, millest igal pool räägitakse!
13.03.2018 08:56
Teise inimese elu ei saa elada. Igaüks peab oma elu ise elama.
Kui kurnav see on, kui Sul on keegi suidsiidne kaela peal.
Ja vahel on mul ka tunne, et see on üks moodus äraelamiseks - kuna keegi on niiiiii depressioonis kui olla saab, siis näiteks vanemad peavad juba oma täiskasvanut last üleval pidama, muidu kodanik võtab kätte ja tapab end ära. Mõelge nüüd ise, kui keegi on terve oma elu suidsiidne ja teised peavad seda inimest nö läbi elu lohistama.
13.03.2018 09:10
Aga öelge mida me oleme märganud, ennetanud? On keegi analüüsinud miks ei märgata. Elutempo? Ette seatud standardid?
Äkki läheb see kokku vene anekdoodiga kus selgeltnägija ütleb, et kohe teen nii, et vastas maja korterist viskab inimene teviisori alla. Peale 5min kestvat hüpnoosi läheb vastasmaja korteri aken lahti ja pea pistab õue Koostootmistehase Nr. 5 tööline Petrohv ja hüüab "No ei ole mul televiisorit, talongid said otsa".
Äkki praeme ka noori, nõiume välja mida pole, et oma ego rahuldada.
Elu mõte? Elu mõte on elada, hoolitseda selle eest, elu jätkuks, nii lihtne see ongi. Kui elu püsima jäämine pole eesmärk, siis pole ka elu.
13.03.2018 09:51
Paraku on üles kasvanud nn lillelaste põlvkond, kellele on pidevalt näidatud ja rõhutatud nende õigusi k.a vabakasvatus , kuid on jäetud lisamata, et õigustega kaasneb ka kohuistus.
Ning kui tuleb aeg, mil laps puutub kohustustega kokku, algavadki raskused, mida nõrgemad ei suuda taluda.
Võtaks sammu tagasi ja räägiks lastele, mida elu tegelikult kujutab, et õigused on põimitud kohustustega ja millised need kohustused inimesel siis on !
    13.03.2018 10:03
    Noorte (ja sisuliselt laste) enesetappusid esines ka nn vene ajal. Koolikiusamine oli vist üks suuremaid põhjuseid. Ja suhted vanematega. Kahjuks ei ole see ainult lillelaste ja lumehelbekeste teema. Kuid iga selline lugu on tegelikult niivõrd individuaalne - just SELLELE noorele -, et ärme parem püüamegi seda kuidagi üldistada.
    13.03.2018 11:47
    Jah, oli ka nõukaajalenesehävitamist ning noore inimese võitluses eluraskustega jäävad alla ikka need, kellele ei ole varem räägitud , et elu ei ole alati mitte kõigi soovide täitumine vaid elus esineb ka tõelisi betoonmüüre, millest ei olegi võimalus läbi tungida vaid tuleb leida tee sellest ümber minna.
    Kui noorele räägitaksepidevalt, et tal on õigus valida sugu, teha midaiganes, seksida vabalt juba lapseeas ja jäetakse õpetamata, et soovahetus ei pruugigi teha tüdrukust poissi või poisist tüdrukut vaid tekib hoopis mingi kesksooline veelgi suuremate probleemidega inimene, et lapseeas seksimine toob kaasa rasestumise ja ehk sellise olukorra , mida eile kirjeldati´, et sekspartner lubab lapse teadasaamisel tüdruku maha lüüa jne.
    Ning kui laps on harjunud vaid oma õigusi nõudama ning tekivad esimesed raskused, siis võibki juhtuda, et ei osatagi enam edasi elada, leitakse , et elu on mõttetu ja see väärib hävitamist.
    Lapsed aga , kes on raskusteks ette valmistatud, kes teavad, et elus on vaja ka vastutada oma tegude eest suudavad eluraskustega kohaneda paremini, küll mitte 100% aga enesehävitamisi oleks kindlasti palju vähem.
13.03.2018 10:17
Eks see ole keeruline kahe otsaga asi - ühest küljest vaadates peavad teismelised iseendid maailma nabaks ja kõige targemaks, hormoonid möllavad nagu Atlandi ookean, aga siis kui midagi totaalselt pekki keerata suutnud, lükatakse vastutus teistele - appikarje "miks te ei aidanud".
Elu on vägagi praktiline nähtus ja kõik peavad suht samad eksamid läbi tegema, et täiskasvanuks saada, aga suur osa on ette ära otsustanud, et lihtsam on ka täiskasvanuna pea liiva sees istudes kedagi teist süüdistada. Ja kui siis lõpuks teismelised appi karjuvad - kuskohast nad peaksidki abi leidma ...
13.03.2018 10:19
Ehk tuleks valelikele reklaamidele piirangud seadma hakkata.
Reklaamid rikuvad noore inimese ja ühiskonna arusaama normaalsusest
Kui reklaam karjub uut lollust aetakse seda taga keegi ei tea miks aga tormi jooks.
Inimestel aga puudub realne psüühika ja isiksuse üles ehitus ei teata kus või kes tahaks olla jälgitakse meedia laus lollusi aga sellega on juba majanduslikult võimatu sammu pidada.
Samas ühiskond mis on struktuurilt üles ehitatud ainult kasumile ei saagi toimida, pane seda veel eluvõõrad lits mehed juhtima kes oma arengult lasteaia tasemel siis mis asi siin toimida saaks.
Iga inimene kes kuskile pulgale saanud panustab ainult sellese et kahe käega oma toolit kinni hoida
13.03.2018 10:28
Ehk tasuks kaaluda altarnatiivseid ravi võimalus depresioonile.
Või küsimus ühiskonnale, millal keegi teist viimati kedagi ära kuulas ja see juures ka kaasa mõtlses.
Palju teist on kursis oma vanemate vanuseliste iseäärasustega paljud teist suudab oma lapse igapäevale kaasa mõelda ah et rabad oma kassapidaja ametit istud kontoris jälgid et laps oleks trennis aga kas lapsel on isa ema olemas
Kuidas su vanematel vist kuskil hooldekodus kuna kõnet pole olnud siis vist elus veel.
Anonüümne kommentaar
13.03.2018 11:11
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "rigor mortis" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Kommentaar eemaldatud
    13.03.2018 12:03
    Ma loodan siiralt, et Sul lapsi ei ole ja et Sa neid ka kunagi ei saa... Enesetapu teevad need, kes on keskmisest tundlikumad ja kes tunnevad, et neid keegi ei kuula ega mõista. Sina ilmselgelt ei soovigi mõista, see ärimees oli õnneks täiskasvanu ning piisavalt paksu nahaga.
13.03.2018 12:07
Minu meelest seisab asi ka rohkem selles,et lapsed on ÜLEHOOLITSETUD.Vanemad ei tohi neid karistada ja nemad võivad vanematele pepega näkku hüpata ja siis,kui nende tahtmist ei saa, siis hakkavad vanemaid ähvardama. Ka enesetapp on egoismi tunnus, inimesehakatis ei ole võimeline teistele mõtlema.Midagi on kuskil viltu,aga, MIS,vaat seda teab vaid JUMAL
13.03.2018 12:12
Tule taevas appi. No mis küll neid noori enesetapule peaks viima?
Anonüümne kommentaar
13.03.2018 12:34
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "nummi" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
13.03.2018 12:35
Üks probleem on meie koolisüsteem , mis meenutab rohkem kariloomade dressuurikooli , kui inimeselapse õppeasutust. Minu väke tütar sattus koolikiusamise ohvriks algklassides, kiusajate eestvedajaks oli õpetajate lemmik, blond oivik. Õpetajate ees pugeda oskas see laps imeliselt, selja taga näitas neile keelt ja trääsa. Minu tütre elu tegi ta põrguks. Läks vaja 4 aastat ja ühe kambajõmmi ( kellel üle viskas) pisaratest kaebamist , et õpetaja silmad avada. Meie pedagoogid ja koolisüsteem õpetab ainult "ainet". Meil on ainepõhine! kool. Aga seda ainet, mille nimi oleks käitumine, eetika, hoolimine, empaatia, viisakus, omavaheline suhtlemine, paraku koolis ei ole. Praeguses kiires elutempos on see õppeaine kaotsi läinud ka koduses kasvatuses. Tagajärjed on juba kurvad ja kurvemaks veel lähevad aastate lisandudes.
    13.03.2018 16:02
    Oh, käitumisega on lastel, mitte 100%, küll asjad päris käest. Kauplusse tormatakse kambana sisse, arvestamata väljatulijaid, need lükatakse peaaegu et külili. Oli kunagi üks viisakus.nõue, lase inimesed enne välja, siis mine sisse, kasvõi seetõttu, et välja mahub rohkem, no ei. Siis veel käed püksitaskutes, poistel just, meile õpetati, et ainult...käib käed püksitaskutes. Ülekäigukohtadel nägu nutis, autod neid ei huvita, nagu ka noori emasid, kes oma lapsevankreid eneste ees autode ette lükkavad. Ei mingit eetikat!
Anonüümne kommentaar
13.03.2018 12:41
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "mõhk" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
13.03.2018 12:56
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "orwelli ühiskond" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
13.03.2018 13:05
Enesetapp on enesekriitika kõige ausam vorm.
Anonüümne kommentaar
13.03.2018 13:09
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "ettepanek" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega