Eesti arhitektide liit tegi Maakri 19 ja 21 detailplaneeringu avalikul väljapanekul Tallinna linnaplaneerimise ametile ettepaneku kavandada Maakri 19/21 detailplaneeringus Maakri tänav jalakäijate tänavaks.

Maakri tänava vastasküljel asuva Maakri kvartali kohta on Eesti arhitektide liit koostöös Tallinna linnaplaneerimise ametiga läbi viinud kõrghoonete kvartali planeeringueskiisi arhitektuurivõistluse esimese etapi, mille käigus valiti edasiarendamiseks viis võimalikku visiooni.

Alustatud on võistluse teise etapi tingimuste koostamisega. Enamik visioone näeb autoliikluse juurdepääsu parklatele kvartali teisest küljest Lennuki tänava poolt.

"Kuna Maakri tänava ümbrusse on kavandamisel praegu ja tulevikus mitmeid uusi kõrghooneid, siis lisanduv ulatuslik ehitusmaht tihendab jalakäijate liikumist. See omakorda toob kaasa vajaduse oluliselt avarama jalakäijate ruumi järele," põhjendab ettepanekut EAL eestseisuse liige Toomas Paaver.

Peamine lähenemissuund kõrghoonetele kesklinna poolt on Maakri tänav.

"Kui koos jalakäijatega jääb tänavale ka autoliiklus, siis see toob kaasa konfliktikohad ja liiklusohtlikud olukorrad. Seetõttu on otstarbekas pigem kavandada kogu Maakri tänava maa-ala jalakäijatele, arvestades samas et tänava-äärseid ärisid teenindav transport saab erandina tänavat juurdepääsuks kasutada," ütles Paaver.

Arhitektide liit märgib, et seda eesmärki tuleks arvestada juba praeguste detailplaneeringute koostamisel, kuna hiljem võib muudatuste elluviimine olla märksa keerulisem.