28.05.2014, 04:30
Asulaid läbiv Rail Baltic on kalleim
Nabala kaitsealal ei taha keskkonnaminister raudteed näha, kuigi see oleks odavaim.
FOTO:
Lähipäevil peab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) esitama valitsusele valiku tegemiseks Rail Balticu Harjumaa trassi variandid. Eesti Päevalehe andmeil on MKM kokku arvutanud, kui palju ühe või teise trassi Harjumaa osa maksma läheks ja mis on neist igaühe sotsiaal-majanduslik mõju. Arvutused hõlmavad raudtee reisijate- ja kaubaveo ajakulu ning raudtee hooldus- ja keskkonnakulusid. Piltlikult öeldes: kui raudtee pikeneb mingite õgvenduste tõttu ühe kilomeetri võrra, kaasneb sellega 30 aasta lõikes teatud kulu ühiskonnale, näiteks pikeneb sõiduaeg, pikemat teelõiku on kallim hooldada jne.