Edaspidi tuleb elektrinäit teatada alates kuu viimasest päevast kuni järgmise kuu 3. kuupäevani ning alates maikuust hakkab Eesti Energia koostama arveid 1.–9. kuupäevani.

Kui aga peaks juhtuma, et näit jääb teatamata, siis koostab Eesti Energia prognoosarve, mille aluseks võetakse viimase 13 kuu arved. Arve koostamisel vaadatakse möödunud aasta sama kalendrikuu tarbimist ning pärast tegelike näitude saamist tehakse tasaarveldus.

„Lisaks arvestame prognoosi tegemisel, kas klient elab korteris, majas või on tegemist suvilaga, sest nende kõikide puhul on tarbimisgraafikud veidi erinevad,” kinnitas Eesti Energia juhatuse liige Margus Rink.

Tema kinnitusel eelistab ligi neljandik ehk 125 000 klienti kasutada e-teenindust, seega soovitabki ettevõtte esimese valikuna just seda kanalit.

Kui näidu teatamise aeg jääb tervenisti või osaliselt nädalavahetusele või riiklikule pühale, tuleb näit edastada puhkepäevale järgneval tööpäeval. E-teenindus töötab aga ööpäev läbi hoolimata nädalapäevast või riigipühast.

„Mugav võimalus on ka graafikmakse kasutamine, mille puhul tuleb kliendil elektriarvesti näit teatada meile vaid kord aastas,” lisas Rink.

Graafikmakset kasutab 70 000 klienti ning maal elavatele eakamatele inimestele on graafikmakse mugav võimalus.

Peale näiduteatamise kuupäeva muutuse on teistsugune ka arve kujundus.