NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Kommentaar eemaldatud
Kommentaar eemaldatud
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    13.08.2018 06:57
    Sa vastasid enamvähem oma küsimusele ise. Imbkaevudest imbub ka peale vee mingit saastet maapinda. Seda ei saa igalpool kasutada. Selle jaoks on valla luba vaja. Pealegi ma ei mõista, miks peaks vald või riik toetama igat sellist krunti eraldi. Odavamad bioseptikud algavad kuskil 3k, lisa sinna juurde veel paigaldus. Min 6 tonnine laks. Puurkaeve paigaldatakse küll, aga seda ka üldiselt terve küla peale, et mitte rikkuda loodust
    13.08.2018 09:29
    See oli vist 2000 alguses kui Tartus, Supilinnas viimane avalik veevõtu kaev likvideeriti. Ikka selleks, et keegi jumalapärast vett tasuta ei saaks.
    13.08.2018 09:32
    Aga kes sealt Euroopa Komisjonist nii täpse arvutuse tegi ja üle lugemas käis? Noh, et miks mitte 5300 või 8600?
    Borat vist pani pihta :)
Anonüümne kommentaar
13.08.2018 05:58
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Axa" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
13.08.2018 07:11
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "insener" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
13.08.2018 07:21
Ostsin kunagi ühe kauni maja mõisaansamblist, mis asus otse küla keskel. Pärast ostu paari kuu pärast jaanuaris 2010 seadsin sammud vallamajja asevallavanema jutule, teemaks ostetud maja varustamine vee- ja kanalisatsioonitrassiga.

Olenemata valla arengukavast, kus oli kirjas, et valda ehitatakse varsti mainitud trassid, siis minu üllatus oli suur kui asevallavanem tegi mulle ettepaneku, et mees pealinnast võiks rahakotirauad avada ja ehitada omavahendite eest endale ning olulisele osale külale trassid. Tööde maht ja "minu osa" maksumus eurodesse arvestatuna ületanuks 100 000 eurot. Vallaametnik pakkus sealhulgas lahekesti, et tema tuttava firma võiks minu majale ka katuse ehitada, mille maksumus tollaseid ehitushindu arvestades oli "laest" võetud.

Vestlusest "libeda" asevallavanemaga sain aru nii, et tal on suured isiklikud majanduslikud huvid ning lootis minu arvelt rikastuda; vastutasuks pakkunuks ta kiire ja takistusteta asjaajamise valla poolt ehk kui ma raha välja ei käi, siis midagi liikuma ei hakka. Vestlus vallas jättis äärmiselt ebameeldiva mulje.

Neli aastat hiljem 2014 kurtsin maakonna muinsuskaitse inspektorile trasside puudumise teemat. Sealhulgas sedagi, et asevallavanem minult üle 100 000 euro nõudis jne. Inspektor saatis minu mure edasi valda, millele ei ole vallavalitsus ega volikogu tänaseni vastanud (tänaseks on hulk valdasid ka ühinenud).

Võib-olla pidanuksin pöörduma õiguskaitseorganite poole, et valla üks vastutavaid juhte viljeleb või on tahe arendada korruptiivset tegevust. Samal ajal oletan, et ühe tüübi kinninabimine ei oleks lahendanud vallas lokkavat oskamatuse ja tahte puudumise küsimust, sealhulgas volikogu tasemel.

Tänaseni ei ole külal vee- ja kanalisatsioonitrassi. Nende aastate kooksul on vallal olnud mitu arengukava ning praegusel ühinenud vallal on samuti arengukava, kus erinevad ilusad "loosungid" kirjas.

Ma ei ole enam maja omanik ning müüsin selle madala hinnaga kohalikule tublile ja aktiivsele inimesele, keda informeerisin ka ülaltoodud probleemist.

Leian, et Eesti tervikuna peab võtma vastutuse, et hulk omavalitsusi ei viitsi, ei taha, ei oska ega suuda korraldada vee- kanalitrasside ehitust.
13.08.2018 07:24
Eesti peaks kohtusse saatma veel mitmel põhjusel - näiteks ei saa riik hakkama riigi juhtimisega ja rahvas on agoonias
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    13.08.2018 10:25
    EL seda agooniat tekitabki ja ei saa ju kaevata kohtusse!
    13.08.2018 11:03
    Meil selle eest ehitatakse RB ja see sõnnik veetakse EU tagasi, oodake natuke ja saata oma investeeringu tagasi.
    13.08.2018 11:36
    "Mind huvitab,miks Eesti ei ole ühinenud EL harta vastava punktiga,mis tagab inimväärse elu ja kohtlemise? Kas kaevatakse ka kohtusse?"

    Selgitan RB tasuvusarvutuste ja selle ehitamisest kasumeid lootvate killustikukaevandajate entusiasmi vaimus.
    Kui läheb lahti üleüldine torustike ehitus, siis saavad paljud kopajuhtide ja torujüridena tööd. Veelgi enam - kopajuhte ja torujürisid tuleb endisest N. Liidust juurdegi tuua, aga see kõik elavdab majandust, ka vene keele õpetajaid hakkab jälle vaja minema. Inimesed on pealegi sunnitud vee ja kanalisatsiooni eest maksma hakkama - nii suuri ühekordseid liitumistasusid kui ka edaspidi perioodilisi tasusid, mis elavdab vähemalt esimestel aastatel pangandussektorit ja mis kõige tähtsam - sunnib inimesi rohkem tööd tegema, et need tasud koos pangaintressidega ära maksta, aga see on ju otseselt SKT-s mõõdetav!
    Peale selle sünnib massilisest kanaliseerimisest suur sotsiaalmajanduslik kasu, mis on mõõdetav miljardites (ma ei hakka seda oma madalast laest lugema, las otsustajad loevad oma kõrgetelt kontorilagedelt, kui suur see täpselt on).
13.08.2018 07:44
Mulle ostsid emps ja isa korteri, seal küll mingeid kanalisatsioone ei olnud vaja juurde osta... või tegin ma midagi valesti ja need peab ostma?
13.08.2018 07:47
Poleks paha kui trahvid tasutakse riigikogulased aga mitte jalle rida maksumaksjad...!!!
Teismoodi ei tohi !!!
13.08.2018 08:04
Artiklis pole mainitud see asjaolu, et KIK ei ole seni toetanud vee- ja kanalisatsioonitrasside rajamist piirkondades, mis on valdavalt ehitatud pärast 1999. aastat, kuna neid peetakse "uusarendusteks". Seesama mainitud Muraste projekt ei kata küla täielikult, vaid osad piirkonnad jäävad ilma trassideta. Kuna trasside rajamist hakati KOVides põhjalikumalt jälgima alles pärast viimast kinnisvarakriisi, siis EL trahv tuleks mitte ainult Nõuka aja pärandi pärast, vaid ka okupatsioonist vabanenud Eesti ametnike rumalusest.
13.08.2018 08:05
Põhi probleem ongi selles, et inimestel ei ole raha selle kanalisatsiooniga liitumiseks. See summa, mida ollakse nõus trassi rajamiseks majapidamisele eraldama on nii väike, et selle eest saab ehk ainult toru muretseda, aga ülejäänud tuleb maamaja omanikul(pensionäril) endal leida. Kus kohast ta selle võtab ei huvita kedagi. Asi ongi selles, et inimene muretses endale septiku ja pani kogu süsteemi rajamise all kõik oma säästud. Toona, kui ta selle kulutuse ette võttis, ei teadnud keegi, et rajatakse kanalisatsioonitrass. Kogu küla peale rajati ka ühiste pingutustega puurkaev, kust vesi siis majadesse toodi. Ka see maksis hulga raha. Nüüd aga on veeettevõted hakanud neid puurkaeve likvideerima ja nõudma ühisveevärgiga liitumist. Kõik see aga taas maksab. Rääkigem asjast ikka nii, nagu see tegelikult on. Loomulikult on talud nõus liituma, kui seda saaks teha ilma oma rahalise panuseta. Ja kui arvestada seda, et tulevikus sa ju maksad nagu nii iga kuu neid ülepaisutatud metsikuid vee- ja kanalisatsiooni arveid, siis oleks loogiline, et veeettevõtted ja vallad ise need liitumistööd ära teeksid. Me ju ei maksa näiteks kaupluste ehitust omast taskust kinni, et siis pärast seal ostmas saaks käia ja sinna raha jätta. Miks peaks siis selle kanalisatsiooni ehitusega teisiti olema.
Kui nüüd mõni küsib, et miks ma sellel teemal üldse sõna võtan, siis teadmiseks, et olen selle asjaga üsna tihedalt seotud. Kogu meie küla majapidamised on marus nende nõutavate summade pärast, mis küsitakse trassi väljaehitamiseks majast kuni kogumiskaevuni. Ja kui veel arvestada seda, et inimesed on aastakümneid oma koduaeda ja teid hooldanud ning ühel hetkel tuleb kopp ja selle kõik üles künnab, siis mis tundeid see tekitab inimeses.
13.08.2018 08:22
Numbrid ei toeta mingist otsast KKM arvestusi. 15 .aastat tagasi maksis Matsalu Veevärgi kanaliseerimine ( orienteeruvalt 15 tuhat inimest) ca 30 miljonit eurot. Tänastes hindades maksab sellise projekti elluviimine ca 100 miljonit eurot ja selleks ei ole ei riigil ega KOVidel ( kes peavad arvestama ca 30 % omafinantseeringuga) raha. Aga eks nad seal mingi mudru välja mõtlevad ja komisjoni poole teele saadavad Nagu alati...
13.08.2018 08:29
Kas kogumiskaevud ja fekaaliveoteenus on nüüdseks ohtlikuks kuulutatud?
Arvutasin kunagi vee- ja kanalisatsioonitrassiga liitumise tasuvusajaks 32 aastat. Lähtusin fekaaliveoarvetest ja ühisveevärgi ja kanalisatsiooniga liitumise hinnapakkumisest (siia ei olnud sisse arvestatud edaspidi makstavaid vee- ja kanalisatsiooniarveid). Nii pika tasuvusajaga projekti ükski investor oma raha ei pane, aga eraisikuid sunnitakse.
Anonüümne kommentaar
13.08.2018 08:58
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Marcus Aurelius" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
13.08.2018 09:19
Meie ametnikud ei tegelegi sellwga, et aajad oleksid korras, nemad tegelevad menetlemisega!
13.08.2018 09:35
Lolliks minnakse seal Brüsselis. Sajandeid on elatud kanalisatsioonita ja ikka veel olemas. Lihtsalt euroametnikud tahavad, et oma teenitut laristada. Meie reostused on köki-möki selle kõrval, millega need suured metropolid oma kanalisatsiooniga hakkama saavad. Kanalisatsioon on linnainimese mugavus, ei muud. Inimkond saastab ainuüksi juba olemasoluga rohkem, kui need kanalisatsioonid päästa suudavad. Vaadake, mis toimub Aafrikas, Lõuna-Ameerikas ja ka mujal eraldatu kohtades. Tegeletakse peenrahaga, See, kas mõnes meie väikeasulas kanalisatisoon töötab või mitte, pole inimkonna seisukohalt mingi probleem. Need euroametnikud saastavad seda loodust ja ohustavad inimesi oma ringilendamisega tunduvalt rohkem. Miks küll meil on saanud peavoolu tegijaiks need, kes ise midagi ei jaga?Tegeletakse kosmeetikaga, samas kui suured probleemid ähvardavad kõiki enda alla matta? Püüame kõiki hoida nagu pilpa peal ja siis kurdame, et tänapäeva moehaiguseks on allergia. Kui organismil ei lasta oma ülehoolitsemistega tugevamaks saada, siis ongi nii, et maksame selle kõik mujal topelt kinni. Miks seda tehakse? Eks ikka selle pärast, et siin on seda võimalik teha, mujal saadetakse nad pikalt ja nende käsi sinna ei ulatu. Ja kui isegi ulatuks, siis oleks mõistus munadega triiki.
Tegelikult pole süüdi mitte see Brüsseli bande vaid ikka meie omad puudekallistajad, kes igast piuksust ja väiksemastki liikumisest kärmesti Brüsselisse edasi kaebavad. Me oleme sellise suure liidu jaoks liiga ausad ja teeme sellega vaid endile ise haiget. Või on meie seas pahatahtlikke, kes peavad kõigest kärmesti kellama. Ju kui asjad tegelikkuses nii hullud ei olegi, siis lihtsalt liialdatakse veidikene. Sellised pahatahtlikud oleme me ise. Ja kutsume endale õnnetuse kaela. Hoopis suurema, kui see, mille pärast see kõik toimub. Üliagarad l*llikesed oleme.
13.08.2018 10:36
Siinkohal on EL-i sekkumine täitsa õigustatud, no kaua võib, 21. sajand juba!
13.08.2018 11:01
Aga nii eha on ju naabrimehe aias sõstarde vahel käia asja ajamas, nopid marju ja...
13.08.2018 11:37
Lugedes kommentaare tekib tunne, et inimesed ei otsi interneti kaudu sobivaid vee- ja kanalisatsiooni töid teostavaid firmasid.Paar kuud tagasi paigaldas OÜ Balti Puurkaev minu kinnistule septiku ja puurkaevu (sügavus- 25m), koos kõikide tööde, transpordi, seadmete, projektide ja käibemaksudega a`6100 euro eest! Töö tehti ära kiirelt ja eeskujulikult, ainult kiidusõnu minu poolt! Tegemist on Pärnu firmaga, kes ei pidanud paljuks töö tegemiseks sõita Hiiumaale. Lisaksin siia veel,et ei ole antud firma reklaamiagent ega mingisugune onulellepoeg, tahtsin lihtsalt teavitada sellisest võimalikust variandist, et natukenegi kärpida ahnete liigkasuvõtjate tiibu!!! Lisan siia ka firma E-mail`i :info@baltipuurkaev.ee Küsige hinnapakkumist.
13.08.2018 12:09
kurb, et igapäevane sitt on inimestele okei. Sel kanalisatsioonitul moel me reostame oma kallist kodumaad pidevalt iga päev, ei erutu ükski keskkonnakaitsja, ei lehvi ükski lipp, keegi ei marsi ega skandeeri, ega koosta apelle....
13.08.2018 12:45
Võib muidugi mõista euroopa pahameelt.
Aga kui happega vetsupuhastusvahendid, torusiilid pesupulbrid ja muu kodukeemia lasta tunnustatud kanalisatsiooni siis võib euroametnik oma paarkend aastat vist jälle rahulikult ametipostil tukkuda?
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega