Lätis müüdud uute autode CO2 emissioon on 181 grammi läbitud kilomeetri kohta ja Rootsis 174 grammi, selgub mullustel andmetel tuginevast Euroopa Transpordi ja Keskkonna Liidu koostatud raportist.

Need kolm riiki müüsid ka 2007. aastal kõige keskkonnavaenulikumaid autosid.

Euroopa ministrite nõukogu ja europarlament otsustasid just möödunud aastal, et müüdavate uute autode keskmine CO2 emissioon peaks aastaks 2015 jääma 130 grammile kilomeetri kohta või alla selle ning aastal 2020 juba ainult 95 grammi ehk poole vähem kui praegu Rootsis ja Baltimaades.

Kõige lähemal on sellele sihile kolm Lõuna-Euroopa maad: Portugal (138 g/km), Prantsusmaa (140 g/km) ning Itaalia (145 g/km), kuid ka Taani ei jää maha (146 g/km).

Lõunapoolsete riikide edu pole ka mingi ime, sest CO2 emissiooni poolest kõige keskkonnasõbrlikumaid autosid tootsid mullu Itaalia autotootja Fiat (138 g/km), prantslaste uhkus PSA Peugeot-Citroën (139 g/km) ning Renault (143 g/km). Neile järgnesid Jaapanist pärit Toyota (147 g/km).