Eesti Raudtee infrastruktuuriettevõte EVR Infra kuulutas välja riigihanke, millega otsib Tallinna-Tapa raudteelõigule kapitalremondi tegijat.

Eestit ülejäänud Euroopaga ühendava raudteeprojekti Rail Baltica raames tehtav remont läheb eeldatavasti maksma 651,3 miljonit krooni. Töödele kulub plaanide järgi 33 kuud.

„Peaasjalikult läheb remonti Tallinna ja Aegviidu vaheline lõik,” ütles Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.

Tema sõnul on kapitaalremontide eesmärk saavutada Tallinna-Tartu ja Tartu-Valga lõikudel aastaks 2011 reisirongide lubatud suurimaks sõidukiiruseks 120 km/t. „Selle kiiruse juures pole probleemiks jõuda ekspressrongiga Tallinnast Valgasse kolme tunniga, ent iga peatuse lisamine suurendab ajakulu,” selgitas Glase tulevasi võimalusi.

Tallinna-Valga liinil reisijatevedu korraldava Edelaraudtee müügijuhi Annemari Oherdi sõnul ei ole vedajat veel teavitatud, mis muutuma hakkab.

„Meil ei ole andmeid selle kohta, mida Eesti Raudtee remonditavatel teelõikudel tegema hakkab ja milliseks kujunevad tingimused meile,” ei osanud Oherd Edelaraudtee tegemisi ennustada.

Tallinna-Tapa raudteelõigul on olemas kaks raudteesuunda, millest üks jääb kasutatavaks.

Olukord muutub

Edelaraudtee kontrolleri Ahto Lindmäe sõnul peaks olukord raudteel remondi järel muutuma selliseks, et Tallinnast Tartusse võiks jõuda umbes kahe tunniga.

Kas remondi järel ka rongipiletite hinnad tõusevad, ei ole veel teada.

Rail Baltica projekti raames alustati möödunud aastal remonti Tartu-Valga teelõigul. Sealsed tööd peaksid valmis saama 2010. aastal ning projekti prognoositav maksumus on 623 miljonit krooni. 27 protsenti summast taotleb Eesti Raudtee üleeuroopalise transpordivõrgu TEN-T vahenditest ja kuus protsenti Valga linnalt.

Projekt

Kohalikele raudteefirmadele

magus suutäis

•• Tallinna-Tapa teelõigu remont oleks väga olu­line projekt.

•• Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase sõnul võiksid konkursil osaleda kodumaine VolkerRail RTE ja Soome riigiraudtee tütarfirma VR Rata OY, mis osalesid ka Tartu-Valga liini hankel, kus võitjaks tulid soomlased. Lisaks võiks Glase hinnangul hanke vastu huvi tun­da Edelaraudteega ühte kontserni kuuluv GoTrack.

•• GoTracki juhataja Aivar Treve märkis aga, et hanke tingimuste järgi ei kvalifitseeruks firma pea­töövõtjana.

•• GoTracki 2007. aasta müügikäive oli 67,3 miljonit krooni, VolkerRail RTE-l 326,5 miljonit krooni.