Eesti Raudteest koondatavate töötajate värbamise vastu on juba huvi tundud mitu firmat.

Turvaettevõte Falck ja elektroonikatehas Elcoteq on mõlemad huvitatud sadakonnast uuest töötajast, mõnekümnele koondatavale oleks valmis tööd pakkuma ka Kohila vineerivabrik ja Tallinna ühistranspordiettevõtted.

Falcki personalijuhi Valdur Peebo kinnitusel võib turvafirma uut tööd pakkuda rohkem kui sajale endisele Eesti Raudtee töötajale. “Meil pole veel lõplikke nimekirju ja tööpakkumine sõltub inimeste taustast, aga ma arvan, et enam kui poolele koondatavatest võiksime tööd pakkuda,” rääkis Peebo Päevalehele. Peebo sõnul pole praegu veel võimalik nimetada väga täpselt töötasu, mida võimalikele uutele töötajatele pakutaks. “Aga näiteks laias laastus on inkassaatorite puhul palgavahemik 15 000–16 000 krooni juures, patrulltöötajatel jääb see 10 000–12 000 juurde ning turvateenistujatel 8000– 9000 vahele,” lausus Peebo.

Säärasele hulgale inimestele oleks tööd pakkuda ka Elcoteq Tallinnal, mis otsib uusi inimesi peamiselt sidevõrgu seadmete tootmisesse. “Seoses mitme uue projektiga saame Elcoteq Tallinnas praegu tööd pakkuda rohkem kui sajale inimesele,” rääkis Pauts, kelle sõnul oli juunis Elcoteqi Tallinna tehastes tööliste keskmine palk veidi üle 10 000 krooni.

Ka Tallinna linn on abilinnapea Jaanus Mutli kinnitusel huvitatud sellest, et kuni paarkümmend Eesti Raudteest lahkuvat inimest asuks tööle linna ühistranspordiettevõtetes. “Kahe firma peale on meil puudu 50–60 inimest ja kui Eesti Raudteelt 10–20 inimest meile saaks, oleks hea.” Mutli sõnul on bussi- ja trollijuhtide palk normtundide korral 11 000 krooni ja seaduses lubatud mahus ületunde tehes veelgi kõrgem.

Kohilas ei ole keeleprobleeme

Uusi töötajaid otsib Kohila vineerivabrik, mille tegevdirektori Tiit Tammsaare sõnul oleks veel käivitamisfaasis olevas tehases kohe vaja mõnikümmend uut töötajat. 

Tammsaare kinnitusel ei tohiks potentsiaalsetele uutele töölistele muret teha asjaolu, et tehas on Kohilas. “Meil käib buss kolm korda päevas Tallinna ja Kohila vahet, nii et transport ei saa olla probleemiks,” märkis ta.