10.10.2013, 04:00
Eestis pole kõrgkoolide kvaliteedi kohta ühtset arusaama
Värskest doktoritööst selgub, et akadeemikud, üliõpilased, tööandjad ja riik mõistavad kõrgkooli kvaliteedi all sootuks erinevaid asju ja praegune ülikoolide hindamissüsteem kipub arvestama seda, mida peavad oluliseks akadeemikud.
FOTO:
Eesti kõrghariduse kvaliteediagentuuri arendusjuht Maiki Udam intervjueeris oma doktoritöö jaoks tööandjaid, üliõpilasi, õppejõude, rektoreid, gümnasiste ja ministeeriumide esindajaid ning uuris neilt, milliste kriteeriumite alusel võiks head ülikooli keskpärasest eristada.
Vastustest selgus üllatav tõsiasi, et osapoolte arvamused lähevad täiesti lahku. „Riigi jaoks on tähtis see, et ülikooli jätkusuutlikkus viie või kümne aasta lõikes oleks tagatud. Tööandjad ja gümnasistid, kes on turu esindajad, lähtuvad ülikoolide hindamisel lõpetajate edukusest ja akadeemikud tähtsustavad seda, mis ülikooli seinte vahel toimub,” rääkis Udam.