"Seetõttu esitasime keskkonnaministrile uue avalduse selle maatüki munitsipaalomandisse andmiseks," ütles Võrk.
Võrgu sõnul on keskkonnaministeeriumi seisukoht, et selle maaüksuse munitsipaalomandisse andmine ei ole omavalitsusüksustele pandud ülesannete täitmise seisukohalt põhjendatud, arusaamatu.
"Kas linnaruumi korrastamine ja keskkonna parendamine, transpordiprobleemide lahendamine ning nii sõidukite kui jalakäijate turvalise liikluse tagamine ei ole siis kohaliku omavalitsuse ülesanne," ütles Võrk.
"Liiati on Vabaduse väljaku ja lähiala detailplaneeringu täies mahus realiseerimine vajalik ka kogu riigi huve silmas pidades, näiteks aastapäevaparaadide läbiviimiseks."
Tallinna Maa-ameti esitas teistkordse taotluse Kaarli pst 4a maa munitsipaalomandisse andmiseks Keskkonnaministrile 18. juulil saadetud kirjaga.
Teistkordses avalduses selgitatati veel kord, et Tallinna linn vajab taotletavat Kaarli pst 4a maaüksust linna arenguks, muuhulgas ka Vabaduse väljaku, Harjuoru ja Kaarli puiestee maa-ala detailplaneeringuga kavandatud linnaväljaku ja haljasala, maa-aluse parkla ning ühendusteede ehitamiseks.
Taotletava maa maa-alusesse ossa on ette nähtud ehitada parkla, väljasõit parklast Toompea tänavale, parkla tehnilised ja olmeruumid, ühiskondlikud, teenindus- ja äripinnad, mis teenindavad Harjuoru põhja kavandatavaid mänguväljakuid.
Ehitatavatest ruumidest saaks võimaldada juurdepääsu Toompea tänava alustesse bastionaalse kaitsevööndi käikudesse.
Taotletavale maale on kavandatud juurdepääsuteed Toompea tänava alla ehitatavale Hirveparki Harjuoruga ühendavale tunnelile ja külgnevatele kinnistutele.
Esimene taotlus esitati Tallinna Maa-ameti 29. jaanuari 2007. aastal kirjaga ühise taotlusena koos Kaarli pst 4 maaüksusega.
Vabariigi Valitsus otsustas Kaarli pst 4 maaüksuse Tallinna linna munitsipaalomandisse anda, kuid keeldus Kaarli pst 4a maa munitsipaalomandisse andmisest.