Vanametalli käitlemisplatsi laienemine kesklinnas tekitab suurt pahameelt kohalike elanike seas, kes kurdavad ohtra tolmu ja lakkamatu plekikolina üle.

Eesti Metall OÜ soovib oma tegevust Tallinn-Väikse jaama juures laiendada ning hakata lisaks vanametallile käitlema ka romusõidukeid, pakendeid, elektroonikat ja ohtlikke jäät­meid. Keskkonnamõju hinnang näitab ettevõttele rohelist tuld.

„Platsilt tulevat tolmu on nii palju, et see tungib tuppa, akende pesemisest olen üldse loobunud,” ütles käitlemisplatsi kõrvaltänavas elav Külli Kägu. „Meil on trepikojas uued praod tekkinud ja see müra, mida päevast päeva peame kannatama, on juba üle mõistuse,” lisas sama kandi elanik Marika Mäekivi. „Kas tõesti peab selline ettevõte tegutsema Tallinna kesklinnas? Sama hästi võiks ju siis Raekoja platsi vanametalli kogumiskohaks muuta,” leidis ta.

Juurdeveo 25G asuva jäätme­käitluskoha keskkonnamõju hinnangu teinud MTÜ Keskkonnakorraldus juhtekspert Sixten Kerge ütles, et kuna jäätmekäitlustoimingutest lähtuva müra, vibratsiooni ja õhusaaste norme ei ületata ning seaduse järgi ei ole tegemist inimesele ega keskkonnale ohtliku või kahjustava tegevusega, ei seata laienemisele takistusi.

Tegevusluba kehtib veebruarini

„Kuna Juurdeveo tänaval on tegemist pigem kogumisplatsi või jäätmejaamaga ning purustamist seal otseselt ei toimu, siis ei näe me ettevõtte tegevuses kesklinnas probleemi, kuigi üm­ber elavatele inimestele võib see tõesti veidi ebameeldivusi tekitada,” ütles Kerge.

Ka Eesti Metall OÜ Tallinna osakonna juhataja Sergei Loskov ei nõustu kohalike elanike kaebustega, justkui tekitaks ettevõtte tegevus Juurdeveo tänaval suurt müra ja saastet. „Mööda sõitvad rongid ja lennukid tekitavad ka rohkem müra kui meie tegevus platsil,” ütles ta.

Loskov loodab, et ettevõte saab jäätmete käitlemise laiendamise loa jaanuaris.

Müratõkkesein ja 30 km/t kiirus

•• Olulisim müraallikas on MTÜ Keskkonnakorralduse juhteksperdi Sixten Kerge sõnul liiklus, millest märkimisväärse osa moodustab Eesti Metalli ja edaspidi sinna juurde koliva OÜ Eesti Vanapaber raskeveokite liikumine.

•• Lahendust näeb juhtekspert nelja meetri kõrguse müratõkkeseina rajamises, millega saaks tööstusmüra taset vähendada kuni kümme detsibilli.

•• Samuti saaks liiklusest tingitud müra tema sõnul vähendada raskeveokite kiirusepiirangu alandamisega 30 kilomeetrini tunnis.

•• Jäätmekäitluskoha keskkonnamõju hinnangu avalik arutelu toimub homme kell 16 Kristiine linnaosa valitsuse saalis.